Tåka Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Var det ikke RPG (Role Playing Game) vi skulle ha her da? og IKKE Diablo, CT osv... Wizardry 7&8, M&M IX, Eye of the Beholder 1-3, Daggerfall, Ultima 7, 7 part 2 (Serpent Isle) og Ultima IX er de beste Rpg spille jeg hvet om.. Lenke til kommentar
LoD Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Runescape (www.runescape.com) og diablo2 LOD selvsagt. Lenke til kommentar
JonnisO Skrevet 26. april 2002 Forfatter Del Skrevet 26. april 2002 kan ikke alle forstå Diablo 2 og lod er ikke ett RPG. Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Kan ikke du forstå at det kommer helt an på din definisjon av RPG. Nei, du rollespiller ikke i Diablo (2(lod). Derfor er det, etter min definisjon, ikke et rpg. Men de fleste mener alikevel at Diablo (2(lod) er ett rollespill pga. setting og vekt på karakterutvikling. Argh. Så bastante, skråsikre utsagn er litt tåpelig. Aksepter at folk er uenige med deg! Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 RPG (Role Playing Game) (Rollespill på norsk) Diablo 1 & 2 & LOD (Lord Of Destrucrion) er IKKE rollespil det er "hack and slash) altså "Action spill" rollespill er spill som Might and Magic, Wizardry osv med flere "caracters" som du kan utvikle FØR du begynner spillet med for eksempel ha 1 Fighter ha 1 Samurai, ha 1 prest ha 1 Mage (Magiker) ha 1 Alcemist osv og de har forkjellige "skillpoints" som skal fordeles osv så her må det planlegges videre når de går opp i level. Og så må man finne ut av forkjellige "pusler" altså oppgaver en må løse FØR man kan gå videre til neste brett osv så RPG er mere en Diablo som man bare må slåss seg frem til neste brett med utallelige monster. DET er forskjellen! Og en ting til når dere skal beskrive et spill dere syntes er kult så bruker der bare forkortelser særlig dere som begynner en "topic" som for eksempel "Cs" Conter Strike, Diablo II "Lord Of Destruction" beskrives som LOD det er ikke alle som forstår hva dere prater om så en som begynner en topic skriv i parantes hva bekortelsen betyr da er det kanskje flere som fatter interesse for deres topic!! Ikke noe vont ment men det er ikke alle som kan dette det er jo en del "fjortiser her som ikke forstår eller eldere som meg hehe! jeg måtte lese meg til et annet sted hva faan RTCW hvar for noe .. Return To Castle Wolfenstein. Og IKKE fordøm andre pga at de ikke forstår og begynn med "drittkasting til hverandre alle er ikke like "glupe" for å si det slik det er bedre å prøve å forklare hverandre ting en å begynne med dritt kasting på lavt nivå jeg liker Renegade du liker CS osv ingen har lik smak sånn er livet guys så la oss slutte med dette og heller hvere venner her på forumet!!! :grin: _________________ JEG ER EN JÆVLA TAFFER!!! http://9974.rapidforum.com/ [ Denne Melding var redigert av: Tåka på 2002-04-27 21:04 ] Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Hør, Hør! Enig med deg der. (i alle fall om du ikke hentydet til meg i alt for stor grad... :wink: ) _________________ - Signaturer er for pyser [ Denne Melding var redigert av: Jellyfisk på 2002-04-28 01:12 ] Lenke til kommentar
Dreadlord Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Diablo 2 LOd er vel ikke et rpg game nei, men halveis. Eneste rpg gamet som kommer ut i nær framtid med Diablo 2/dungeon siege look (perspektive mode) er vel neverwinter nights. Det har jeg store forhåpninger til. For de som ikke visste det så skal det gå an å konvertere everquest karakterer rett inn i neverwinter nights verdenen. Det er jo litt morro da :smile: . Screenshots!! For de som ikke er helt up2date Lenke til kommentar
Ever Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Ikke EN som har nevnt EQ? Med over 150 000 hardcore addicts online at this very moment? heh.. Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Kanskje fordi vi ikke liker det. Akkurat som at ingen nevner Britney Spears når det er snakk om beste musikk, selv om hu har ganske gode salgstall. Lenke til kommentar
Freaky Sunny Squirrel Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Grandia 2 er kjempe kul RPG. Der ligner litt på Final Fantasy, men har et annerledes battlesystem. Ta en titt på http://www.bluesmoke.net/viewArticle.cgi?id=r49 Håper det vil smake! Mvh Fong Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Quote: On 2002-04-26 13:16, JonnisO skrev:kan ikke alle forstå Diablo 2 og lod er ikke ett RPG. jeg mener diablo2 hører til i rpg sjangeren, selv om det er veldig ulikt andre rpg spill på samme måte som starcraft er det eneste stratspillet som ikke ligner de andre (som jeg vet om da) men som likevel er i same sjanger som de andre rts spillene. Lenke til kommentar
simes Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Quote: On 2002-04-30 13:50, El_PoLLa skrev:jeg mener diablo2 hører til i rpg sjangeren, selv om det er veldig ulikt andre rpg spill på samme måte som starcraft er det eneste stratspillet som ikke ligner de andre (som jeg vet om da) men som likevel er i same sjanger som de andre rts spillene. Ok, men alle er imot deg når du sier det. Diablo 2 er ikke rpg, men hack'n slash (som andre prøver å dytte inn i huet på folk her også).. Og vi har fått med oss at du digger SC (og hater AWM, men er ikke tatt med her), men må du dra det inn i alle threader du er med i? Uff.. Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 zimen: diablo2 er basher spill, jeg har spilt en del rpg og diablo2 ligner ikke de jeg har spilt - sc ligner heller ikke på andre rts spill (gameplay...) så jeg syntes det var naturlig og sammenlikne de. sc er kult, noe galt i det zimen? awm er det jeg hater mest med cs akkurat nå - men det hindrer meg ikke i og bruke det. skikkelig avkobling med awp etter og ha vært awp-bytte ei stund :smile: jeg snakker ikke om sc i alle threadene jeg er med i, btw - ville det vært no galt i det? Lenke til kommentar
Legoraider Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Hallo Bards Tale 2 Er det ultimate rpg. Det er rpg resten er bare viss vass. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Er det virkelig ingen som har nevnt Gothic?? Alle som syntes det er lenge til Neverwinter Nights kommer er det bare å løpe og kjøpe (eller FTP & DL :smile:) Dette er ett råbra 3D RPG. Med skills, skillpoints etc. Ett meget gjennømført spill, med noen gode egenskaper. Ett eks, er at det ikke er klasser (fighter,mage,thif etc) men du får skillpoint for hver level slik at du kan utvikle karakteren din slik DU vil ha den. Knallbra spill. Anbefales på det sterkeste :smile: Lenke til kommentar
Diffidentia Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 1. Morrowind 2. Daggerfall 3. Arena 4. Fallout 5. Fallout 2 Lenke til kommentar
Master! Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Hva står RPG for? Men jeg syns uansett D2 er gøy... Gleder meg alltid til å få nye spells og få sterkere våpen(og rustninger osv.) Men jeg dør liksom hele tiden :razz: Lenke til kommentar
simes Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Quote: On 2002-05-04 08:10, Master! skrev:Hva står RPG for?Men jeg syns uansett D2 er gøy...Gleder meg alltid til å få nye spells og få sterkere våpen(og rustninger osv.)Men jeg dør liksom hele tiden :razz: Det står lengere oppe i threaden tror jeg, men men.. Det står for RolePlayingGame, altså rollespill. Lenke til kommentar
Elys Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Nethack :smile: http://www.nethack.org Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 well of souls er litt kult siden du kan lage dine egne characters... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå