JonnisO Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Hvilket RPG spill mener du er best. Lenke til kommentar
Elys Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 D2:LoD er da ikke noe rpg...hjernedødt hack'n slash er et bedre ord. Om man skal gå utifra de aspekter av rollespillet som er viktige for meg personlig (interaksjon mellom spillerne, at historien former seg rundt karakterene ikke omvendt osv) vil jeg påstå at bare MMORPG'ene er i nærheten. Men for all del, finnes mye som det går an å spille til pc også, men er man ihuga fanatiker om emnet er det lite/ingenting som er bra nok :smile: Lenke til kommentar
Sword_Mas Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Ingen tvil: Final Fantasy VI 2. plass: Final Fantasy V og Chrono Trigger 3. plass: Final Fantasy VII og Final Fantasy IX Kva kan eg seie.. Square er mestrar innanfor RPG sjangeren. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Quote: On 2002-04-14 18:05, moridin skrev:D2:LoD er da ikke noe rpg...hjernedødt hack'n slash er et bedre ord. bah.. stats, ac og hp og andre forkortninger, store sverd og andre duppedingser. lukter rpg for mitt vedkommende. ta et might&magic-spill og lag det isometrisk, så har du diablo2, sånn ca. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 (endret) nipe Endret 17. april 2015 av aldrimerforum Lenke til kommentar
Griffin_ZZ Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Beste rpg....Må vel være Baldurs gate serien kanskje, ut ifra story perspektiv og karakterutvikling og allround gameplay. Men forøvrig vil jeg si at Diablo2:LoD er en action-rpg, men ingen sann rpg, som burde handle om karakter utvikling og story (ikke statutvikling og treasue sanking)...Og jeg vet at Diablo har en bra story bak seg, men siden den er så ensidig og linær er den ikke en sann rpg. Men det er kult, ingen tvil om det Square sine rpg'er har kanskje de beste storyene i sjangeren, men gameplayen blir litt vel ensformig (for ikke å snakke om den konstante slåssingen. Ta et steg, kamp, nytt steg, kamp osv.) Vampire the Masquerade: redemption er et greit rollespill, men har litt vanskelig interface og gameplay. Storyen er ok, men ingeting og hoppe i taket for. Ellers så er jo gode gamle dungeon hack kult Hvem som er best er avhengig av hva du har prioriterer høyest. For deg som nevte CS og de andre FPS'ene: Håper virkelig du bare er ute for å trolle. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 UltimaIX!! Fikk slakt i mange tester, men jeg syntes det var knallbra! Black Isle lager jo også bra spill da, bl.a Torment og BG1&2.. I Icewind Dale ble det altfor mye quickloading og frustrasjon (banning).. Tror ikke jeg gidder kjøpe ID2 i sommer, for å si det sånn! Neverwinter Nights derimot ...*sikle*... Lenke til kommentar
ilex Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 den beste mmorpg'en er i det minste progress quest: http://www.progressquest.com Lenke til kommentar
Griffin_ZZ Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 On 2002-04-14 19:28, zuperMensch skrev:Black Isle lager jo også bra spill da, bl.a Torment og BG1&2.. Neverwinter Nights derimot ...*sikle*... Faktisk er det Bioware som lagde BG 1&2, ikke Black Isle, som er en inhouse developer for interplay. Bioware er ogse se som lager Neverwinter Nights, som kommer til å bli knallbra Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 eg liker rpg spill med action fra og med starten av det orginale Baldurs Gate sin store feil var at eg begynte ikkje å slåss etter 20 min med jævlig kjedelege leksjoner spiller Dungeon Siege nå eg likte veldig godt begynnelsen...men etterkvart så blir det altfor lite historie pluss at det begynner å hakke verre på min pc spells delen liker eg heller ikkje...allt var mykje lettare i diablo når det kom til spells Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 UltimaVII, Ultima Underworld, Ultima Underworld II, Quest for Glory 3! (Etter det har jeg ikke spilt RPG's så mye...) Lenke til kommentar
EddIe Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 personlig syns eg att fallout 1&2 er bra. løjen story. masse kamp og masse character utvikling. Lenke til kommentar
JonnisO Skrevet 14. april 2002 Forfatter Del Skrevet 14. april 2002 Jeg mener att Diablo II er et tåpelig spill. Det er fett i starten men etter noen timer er man lei. BG I&II er fett. Selv om det også blir kjipt i lengden. ICEWIND DALE var fett. Skall nokk kjøpe II ern Lenke til kommentar
eught Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 fallout 2 er klart det beste rpg EVER! (forsåvidt det beste spillet jeg har spilt i det hele tatt også) Lenke til kommentar
Roamer Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Chrono Trigger, uten tvil. Fallout er også ganske høyt oppe, og Diablo selvsagt. Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Daggerfall! :smile: Blir dog muligens snart slått av Morrowind :smile: Lenke til kommentar
Psychoboy Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 De beste rpg`ene må enten være Baldurs Gate-serien eller Fallout-serien. Diablo 2 er ikke et rollespill, men et actionspill som blant annet handler om å drepe små monstre som sier "Rakanishu!" (Kult!) Lenke til kommentar
JonnisO Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 Jeg er enig med pcychoboy. Diablo er ikke et rolle spill. Men fallout er fett. Det er action og mey charecter generating. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå