Jossva Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Jeg får en feilmelding hver gang jeg forsøker å innstallere Win 2K eller XP pro som sier: "Hardware malfunction. Call your hardware vendor." Typisk blåskjerm!! Denne beskjeden kommer etter at Windows har forsøkt å innstallere drivere til raid og har restartet maskninen for andre gang i innstallasjonsprosessen. Full låsing! Jeg har strippet maskinen ned til kun det mest nødvendige og får likevel samme meldingen. Dvs at jeg beholdt kun skjermkort, plextor cd og IBM disken. Hva skjer. Har noen noen tips? Konfigurasjonen min er følgende: Chieftech fulltower med enermax 330 w strømforsyning. Abit BX133-raid med siste bios oppdatering (samme problemet før biosoppdatering) Pentium 3 866 (133mhz) Matrox G450 dualhead 32 mb ddr 256 mb sdram cas2 (222) Winbond ram (kjørt ram på cas3 også, men uten forbedring) IBM 40gb, ATA 100 120GXP 7200 rpm Quantum 30 gb, ATA 66, fireball 7200 rpm Plextor 12/10/32A ide CD-rw Pioneer 36x cd-rom Logitech optisk mus (Mouseman wheel) Keytronic standard tastatur IBM skjerm 17' Darla - Echo, lydkort (proff musikk) Asuscom ISDN PCI kort Som sagt har jeg prøvd alle muligheter jeg kommer på, men finner ingen ting. Jeg har innstallert og testet alle Win9x os'ene og de funker helt fint bortsett fra sin ustabilitet. Win ME har funket best så langt. Derfor ville jeg forsøke med Win 2K Pro eller XP Pro. Men neida. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå