Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken w-lan router anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
LinkSys blir av hackere/crackere definert som "extremly easy targets", bare så det er sagt...

:thumbup:

Hvilken hackere/crackere sier dette? Det er jo cisco som lager os i disse routerene, de er jo både størst og best iverden innen routere.

Og Hva er sjansen for at en av disse "hackere/crackere"sitter innen 50m av ditt nettverk og prøver å hacke akkurat deg?

Setter du routeren opp med wep 128bits og mac filter burde det holde lenge til et hjemme nettverk.

Jeg må si meg storfornøyd med syslinkrouteren min, har alltid signalstyrke på -utmerket og er aldri blitt hacket :scared:

Lenke til kommentar
LinkSys blir av hackere/crackere definert som "extremly easy targets", bare så det er sagt...

:thumbup:

Hvilken hackere/crackere sier dette? Det er jo cisco som lager os i disse routerene, de er jo både størst og best iverden innen routere.

Og Hva er sjansen for at en av disse "hackere/crackere"sitter innen 50m av ditt nettverk og prøver å hacke akkurat deg?

Setter du routeren opp med wep 128bits og mac filter burde det holde lenge til et hjemme nettverk.

Jeg må si meg storfornøyd med syslinkrouteren min, har alltid signalstyrke på -utmerket og er aldri blitt hacket :scared:

Det sier et par "hackere" :roll: i The Broken.

Dette er bare et "show" , ok .. men disse gutta har peiling..

Det sies også av samme folk at LinkSYS ikke er best på signalstyrke.

ergo: mindre sjanse for å bli oppdaget.

Btw. 128-bits WEP kan knekkes.. på alt fra 10 minutter til 10 dager.

Men dette er jo bare et hjemmenettverk, men husk at wardriving er populært.

Og det du sier med "innen 50m av ditt nettverk" , de fleste WLAN-aksesspkt har rekkevidde på 100m innendørs og 100 - 500(?) m utendørs.

Mac-filter er vel og bra

Endret av dimdal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...