Gå til innhold

Oppstartsproblemer: 'cpu checksum error'.

Anbefalte innlegg

problemet startet da jeg skifta kabinett, da jeg prøvde å starte den stod det cpu checksum error, så prøvde jeg å clear cmos, siden har alt vært svart, hva er feiler det den :hmm: ??

abit an7

amd athlon 3000xp+

ati radeon 9800xt

1024 mb corsair xms pc4000

160gb wd caviar

### Topic redigert av modetator ###

Endret av B|Real
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

litt lite å gå på her... Kan det kanskje hende du ikke har brukt anti-statisk armbånd og gitt HK et lite karamell-sjokk...? :hmm:

Om du har en kompis med HK med socket A går det jo an å teste med han sitt og se om det da funker. BLir muligens litt krøll om chipset ikke er likt, men du ser jo i hvert fall fort om det starter opp eller ikke

Forøvrig tror jeg ikke det er så lang til til du får påpakk for grusomt lite informativt topic

Lenke til kommentar

har kjøpt nytt hovedkort og installert det skjedde akkurat det samme... slår på og det er helt svart.

det står et talll på hovedkortet om hva det holder på med der står det (complete uguru initial process, award bios take over booting job)

kan det være cou???

Lenke til kommentar
Kan det kanskje hende du ikke har brukt anti-statisk armbånd og gitt HK et lite karamell-sjokk...?  :hmm:

Vet det er anbefalt å bruke slike, men er det noen som faktisk gjør det? Har aldri brukt noe slikt selv, og har aldri opplevd noen problemer... :hmm:

Slike armbånd er vel laget for å forhindre utladning av statisk elektrisitet i sensitive komponenter... men vil ikke evt. statisk elektrisitet bli utladet når man er i kontakt med "jord", f.eks. metallet i kabinettet el.l...?

Endret av Calm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...