xt9800 e bæst Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) problemet startet da jeg skifta kabinett, da jeg prøvde å starte den stod det cpu checksum error, så prøvde jeg å clear cmos, siden har alt vært svart, hva er feiler det den ?? abit an7 amd athlon 3000xp+ ati radeon 9800xt 1024 mb corsair xms pc4000 160gb wd caviar ### Topic redigert av modetator ### Endret 7. juni 2004 av B|Real Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Når man skifter kabinett så er det en spesiell sak som har har lurt mange; antall skruer og avstandsbøssinger er ikke likt på alle hovedkort. Hvis du glemmer en bøssing midt under HK så kan hva som helst skje. Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 litt lite å gå på her... Kan det kanskje hende du ikke har brukt anti-statisk armbånd og gitt HK et lite karamell-sjokk...? Om du har en kompis med HK med socket A går det jo an å teste med han sitt og se om det da funker. BLir muligens litt krøll om chipset ikke er likt, men du ser jo i hvert fall fort om det starter opp eller ikke Forøvrig tror jeg ikke det er så lang til til du får påpakk for grusomt lite informativt topic Lenke til kommentar
xt9800 e bæst Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 har kjøpt nytt hovedkort og installert det skjedde akkurat det samme... slår på og det er helt svart. det står et talll på hovedkortet om hva det holder på med der står det (complete uguru initial process, award bios take over booting job) kan det være cou??? Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 overdreven bruk av utrops/spørsmålstegn gir 10% advarsel. Les retningslinjene før du poster. Topicen kan være litt mer informativ. I ditt tilfelde ville jeg ha sjekket avstanden mellom HK og kabinettet. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Kan det kanskje hende du ikke har brukt anti-statisk armbånd og gitt HK et lite karamell-sjokk...? Vet det er anbefalt å bruke slike, men er det noen som faktisk gjør det? Har aldri brukt noe slikt selv, og har aldri opplevd noen problemer... Slike armbånd er vel laget for å forhindre utladning av statisk elektrisitet i sensitive komponenter... men vil ikke evt. statisk elektrisitet bli utladet når man er i kontakt med "jord", f.eks. metallet i kabinettet el.l...? Endret 9. juni 2004 av Calm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå