Gå til innhold

Et spm om Word (Formatering av heading 1)

Anbefalte innlegg

er det noen som vet om det er mulig i noen utgaver av word å formatere en skriftstil (foreksempel heading1) til å være "låst" til toppen av en side?

det vil si at når noe tekst blir dyttet nedover på en side hvor det allerede er heading1 så blir denne heading1 forskøvet til begynnelsen av neste side?

kan godt finnes noe som gjør dette i vb/macro som brukes i office....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

etter å ha lest litt om dette virker det som er dette jeg er på jakt etter. men hvis jeg setter innen hard page break vil da teksten dette gjelder automatisk hoppe til neste side hvis det kommer noe tekst på siden hvor denne "holder til".

(vet jeg forklarer dette dårlig, men kan ikke bedre i dette tilfelle)

Lenke til kommentar

Sett at du er ferdig å skrive kapittel 1. Trykk da Ctrl+Enter. Dette setter inn et sideskift i dokumentet og markøren hopper til toppen av neste side hvor du begynner kapittel 2. Dersom du senere fyller inn mer i kapittel 1 slik at teksten krever nok en side, vil fortsatt sideskiftet i slutten av teksten ligge der og sørge for at kapittel 2 starter øverst på en egen side.

Trykk på ikonet med tegnet ¶. Da ser du hvordan Word formatterer dokumentet ditt og alt blir en fryd ;)

En grov feil mange gjør er å trykke linjeskift ørten ganger for å komme til neste side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...