ilpostino Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 er det noen som vet om det er mulig i noen utgaver av word å formatere en skriftstil (foreksempel heading1) til å være "låst" til toppen av en side? det vil si at når noe tekst blir dyttet nedover på en side hvor det allerede er heading1 så blir denne heading1 forskøvet til begynnelsen av neste side? kan godt finnes noe som gjør dette i vb/macro som brukes i office.... Lenke til kommentar
Legion Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener, men kanskje et 'page break' over headingen? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 etter å ha lest litt om dette virker det som er dette jeg er på jakt etter. men hvis jeg setter innen hard page break vil da teksten dette gjelder automatisk hoppe til neste side hvis det kommer noe tekst på siden hvor denne "holder til". (vet jeg forklarer dette dårlig, men kan ikke bedre i dette tilfelle) Lenke til kommentar
antec Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Sett at du er ferdig å skrive kapittel 1. Trykk da Ctrl+Enter. Dette setter inn et sideskift i dokumentet og markøren hopper til toppen av neste side hvor du begynner kapittel 2. Dersom du senere fyller inn mer i kapittel 1 slik at teksten krever nok en side, vil fortsatt sideskiftet i slutten av teksten ligge der og sørge for at kapittel 2 starter øverst på en egen side. Trykk på ikonet med tegnet ¶. Da ser du hvordan Word formatterer dokumentet ditt og alt blir en fryd En grov feil mange gjør er å trykke linjeskift ørten ganger for å komme til neste side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå