Kosmos Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Noen som kan hjelpe meg med dette problemet, maskinen slår seg av og starter opp på nytt. Veldig irriterende , skjer ofte når jeg surfer på nettet! Dette er en ny maskin jeg har bygget selv. Det er en AMD Athlon XP2600+ 1,917 GHz prossesor og et Abit NF7-M hovedkort for socket A. Kan det være noe med Biosen eller hva?? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Sarion22 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Du kan jo prøve å flashe Bios... Lenke til kommentar
Kosmos Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Ja, tenkte jeg skulle prøve det, la akkurat inn XP på nytt, men det skjer den samme driten nå også . Plutselig forsvant alle fargene og det er 4 bits farger, jeg får ikke endret dette. hmmmmm merkelig dette her.... Prøver å scanne maskinen for virus, men han stopper opp mitt i dette og avslutter! Begynner å bli heit i toppen nå!! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Du kan jo prøve å flashe Bios... Flash BIOS'en Hadde akkurat samme problem med akkurat samme HK og en XP2500+ Men etter flashen har den aldri klikket/fryst/restartet Lenke til kommentar
TorIvar Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Noen som kan hjelpe meg med dette problemet, maskinen slår seg av og starter opp på nytt. Veldig irriterende , skjer ofte når jeg surfer på nettet! Dette er en ny maskin jeg har bygget selv. Det er en AMD Athlon XP2600+ 1,917 GHz prossesor og et Abit NF7-M hovedkort for socket A. Kan det være noe med Biosen eller hva?? Takker for alle svar! Får du frem noen feilmeldinger? -Kan muligens være sasser-ormen. En annen ting er å sjekke om CPU eller system temp er veldig høy. Dette skaper ustabilitet og kan føre til at maskingen slår seg av. Hvilke minnebrikker har du? Kan muligens være noe galt med dem, som fører til at når du kommer til et viss punkt i minnet så skjer det en feil. Ikke alle nye hovedkort kjører minnetest på boot fordi de ønsker en raskere oppstart. Jeg kan anbefale deg å kjøre en test av minnebrikken(e) og eventuelt eleminere feil i dem. Det kan også være noen andre software/hardware flops som fører til restarten, men sjekk ut det jeg skrev øverst først og skriv svar. Mvh, Tor Ivar. Lenke til kommentar
Kosmos Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Da har jeg etter mye problemer akkurat klart å oppdatere Bios'n. Har ikke fått testen den ordentlig enda, må gjøre det litt senere i dag. Men jeg håper det er dette som har skapt alle problemene! Skal komme tilbake til dere om problemene er løst. Takker for alle svar Lenke til kommentar
Kosmos Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Virker som at det å flashe Bios'n var det som skulle til, maskinen har ikke restartet etter dette, men jeg får noen feilmeldinger fra Windows, men maskinen slår seg ikke av for det. Så da får jeg håpe den fortsetter i denne stilen. Takk for all hjelp!! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Virker som at det å flashe Bios'n var det som skulle til, maskinen har ikke restartet etter dette, men jeg får noen feilmeldinger fra Windows, men maskinen slår seg ikke av for det. Så da får jeg håpe den fortsetter i denne stilen. Takk for all hjelp!! Prøv å formatere og installere windows på nytt og laste ned de nyeste driverene (og installere dem) Hvilke feilmeldinger får du?? Lenke til kommentar
Kosmos Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Trodde alt var bra, men plutselig begynte den med å boote igjen. Jeg har innstalert XP på nytt flere ganger uten at det hjalp, men jeg har nå tatt en MemTest og jeg fikk feil på minne brikkene, så nå tester jeg med et par andre minnebrikker og det funker fint så det er nok ram'n som er feilen. Blir nok en retur til Sandefjord, med både floppy som ikke funket og disse minnebrikkene som er defekte. Men håper jeg har funnet ut av feilen, får kjøre litt tunge applikasjoner utover dagen og se om det funker like fint fortsatt, da er det jo etter all sannsynlighet minnebrikkkene det er noe galt med!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå