Vang1 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Når man står mellom valget av 2 telefoner som begge har imponerende spesifikasjoner, og begge kan syntes og være det beste valget, det er tiden hvor andre kommer inn og sier sine meninger. Så, spørsmålet mitt er: Hvilken telefon er den beste? Begge telefonene mine dekker mitt behov, så det går bare på alle de ekstra duppedittene. Hvem har mest (og best) funksjoner, noen av dem som har markante feil? Hvem er best på multimedia? Bare interesert i og høre meningen til dere, gjerne med litt slående argumentasjon eller linker til tester av telefonene. Lenke til kommentar
Naxos Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 De to er litt vanskelig å sammenligne da 6600 er jo en mobiltelefon, p900 er mer enn pda Heller ta en titt på 7610 du Der har du en telefon du kan sammenligne med 6600, og mest sannsynlig bestemmer deg for å kjøpe og. De fleste sier den er litt "dyr", hvilket jeg er uenig i, men hvis du hadde planer om å kanskje velge p900 er vel ikke penger noe problem 7610 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 P900 sliter med bluetooth..det var beskjeden jeg fikk fra Acer. 6600 har mono lyd dermed ikke den beste på filmen. Uansette er det to veldig forskjellige telefoner. Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) P900 er helt klart bedre. Den har trykkfølsom skjerm, overlegen skjermoppløsning, bedre kamera?,MP3...osv Pluss at mange mener at UIQ er en bedre symbian type en series 60. Endret 7. juni 2004 av SumSar Lenke til kommentar
Navy Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 bedre kamera? noppe, de har like bra kamera. Noen sier til og med at 6600 har bedre kvalitet enn P900 Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Det var det jeg ikke var sikker på. Derfor "?" Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Har selv en p900, veldig fornøyd.. problemmer med BT, aldri men nå veit da ikke jeg helt, bare hatt den i 14 dager.. mye fine programmer og telefonen er for mitt bruk perfekt Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Du kan på en måte ikke sammenligne disse to telefonene. Det som skiller dem er ikke bare specs men også pris. Det kommer jo også an på hva du trenger da. Men P900 er hvertfall en meget bra telefon med en god del PDA funskjoner, så skal du ha en proff telefon som du skal bruke til excel, word osv... er denne å anbefale. Den har også bra lyd til musikk og mange program muligheter osv... Den støtter da også MS duo kort som er en smule dyre og bare opptil 128mb. 6600 er jo da en litt mindre avansert telefon, men allikevel er det også her mange muligheter. Den støtter bare mono lyd desverre og egner seg ikke for musikk, men den støtter derimot MMC kort som er billig og bra med lagring opptil 1Gb. Kameraene er så å si like, ikke mye forskjell hvertfall. Begge telefonene er også litt store, men P900 er faktisk meget lett til å være så stor. Skjermene er meget bra på begge telefonene. Men har du pengene så sats på P900 Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg hadde først P800, og da denne ble stjålet i frakt mellom butikk og verksted, så fikk jeg en 6600 som erstatning. 6600 var i mine øyne en svært dårlig erstatning, hovedsaklig på grunn av disse tingene: Håpløs å surfe på. Å surfe på nett med en mobil uten touchskjerm er som å spise suppe med gaffel; det går ynkelig sent. Måtte jo trykke ørtten ganger for å komme til de linkene jeg ville. Mono MP3. En såpass avansert telefon, men bare monolyd? Come on! Skjermstørrelse. Selv om at 6600 har en stor og bra skjerm, så slår PXX den ned i støvlene både når det gjelder mengden info på skjerm og størrelse. (P800 hadde dog bare 4k farger...) Batterilevetid. Min P800 hadde bedre batterilevetid enn 6600, selv om P800en var over ett år gammel og 6600en var ny. Enklere enhånsbetjening. P800 var enklere å betjene med en hånd på grunn av scrollhjulet. (Da med unntak av SMS, der den ikke hadde T9) 6600 hadde så langt jeg kunne finne kun små fordeler over P800, og den største var kameraet som var en god del bedre. P900 har bedre skjerm, bedre høyttalerfunksjon, spiller MP3 direkte i stereo, har nesten like bra kamera, bedre batteri, kjører Opera med penn. Kort sagt en bedre telefon. -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Men P900 er hvertfall en meget bra telefon med en god del PDA funskjoner, så skal du ha en proff telefon som du skal bruke til excel, word osv... er denne å anbefale. Dette er vel nesten det eneste P900 ikke gjør og som jeg har følt at den mangler. Har til dags dato ikke funnet noen programmer for UIQ som editerer Word og Excel filer... -KJ EDIT: Glemte en og... Endret 7. juni 2004 av jevel Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Det er jo bare å kjøpe program det, så funker det som bare det! Lenke til kommentar
Vang1 Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 http://www.mobl.com/software/UIQ/ Koster penger, men du kan redigere word og excel på P900. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Hvem er best på multimedia? P900 er ovelgen på media, man har jo først av alt mp3 i nydelig stereo og muligheten til å se filmer i høy oppløsning(jada jada man kan se film på 6600 også , men i den oppløsningen på skjermen så mister det helt gleden) Man kan oppnå en syk kvalietet(med tanke på spesifikasjonene og at det i det hele tatt er en mobil ) Bare se på bildet: Begge filmene har jeg konvertert selv med mpegable live 4x og begge funker helt fint på P900(ja bildene er tatt fra telefonen, med screencapture, men av en eller annen grunn er de blitt litt forstørret jaja du kan uansett se hvor bra kvalietet det er på de) Endret 7. juni 2004 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
Vang1 Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 sweet Gandalf. Really nice. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 sweet Gandalf. Really nice. Takker, alltid hyggelig med litt positiv respons. her en plass kan du laste ned noen trailere jeg har laget(bare let litt, tror det ligger en på side 67 (jeg kaller meg "codename_47" der)) Og selvsagt på mp4downloads.net(men det er ikke mulig å bli medlem der lenger, med midre man blir invitert, slik som jeg ble *skryte, skryte* ) Lenke til kommentar
Vang1 Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 hvordan er det med muligheter for og sende mail og slik på de 2 nevnte? Lenke til kommentar
Naxos Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 7610 er i hvert fall litt bedre enn 6600, sammenlign heller med den da Selvom p900 vel blir noen hakk bedre her også, untatt på størrelsen (?!) og kamera vel Definitivt kamera da, men, likevel... Mobil/"pda" Lenke til kommentar
jevel Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 http://www.mobl.com/software/UIQ/ Koster penger, men du kan redigere word og excel på P900. Har du testet den? Du kan redigere helt standard dokumenter, men med en gang de blir litt mer avansert får du enten problemer med layout, eller så får du ikke åpnet dem i det heletatt. Eneste PDA jeg har prøvd som virkelig kan redigere office dokumenter er produkter basert på Windows Mobile. Når det gjelder muligheten til å se film på mobilen så er PX00 veldig bra, men et skår i gleden er at den bare takler 128MB MS. Dermed må man ha to sticks for å få sett en totimers film. Tungvint og dyrt. For ikke å snakke om at du da i tillegg må ha en egen for alle de viktige programmene du bruker, da filmen tar all plassen på de to andre. På mail vinner PX00 klart, men har en fryktelig svakhet. Med mindre at du sletter unna eller laster ned mailen, så vil det alltid stå at du har nye mail. Sinnsykt idiotisk at man ikke kan velge å markere mail som lest... -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå