Gå til innhold

Bilde i grelt lys i idrettshall?

Anbefalte innlegg

Hei!

i forbindelse med en katteutstilling i høst, der det kommer spesielt mange av "min" rase (ocicat) er det tanker om å ta masse kattebilder med digitalkamera.

Katteutstillingene bruker å arrangeres i idrettshaller, og de har gjerne både dårlig og ganske gult lys. Katter får jo veldig lett reflekterende øyne og røde øyne i blitz, og jeg lurer på hva som evt kan gjøres for å unngå dette.

Jeg har ikke noe dyrt utstyr heller, planlegger kjøp av Konica Minolta Dimage Z2..

Er det noen som har noen greie tips for å få disse bildene litt vellykkede?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør stille inn hvitbalanse manuelt for å unngå at fargene påvirkes av det gule lyset. Dette står i brukerhåndboken på kameraet du kjøper så sant funksjonen finnes. Du bør også forsøke å ta bilder uten blitz dersom du vil unngå reflekterende øyne fra kattene. Dersom lyset ikke er like bra over alt så bør du ta med stativ.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Ved å bruke en ekstern blitz vil du også slippe røde øyne. Da kan du plassere den litt på skrå og slippe å få refleksen inn i kameraet. Men på Minolta'en er det (såvidt jeg har hørt) begrenset med blitzer som vil passe til kameraet...det bør du sjekke før du handler :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...