Maynard James Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 hei, har hørt at disse er ganske gode prossessorer, ikke noe multiplikator lås, utvikler lite varm, lett og overklokke. har tenkt å kjøpe en sånn. men itbutikken.dk har to stk, en som koster 771, og en som koster 752, hva er forskjell på disse? og så var det en fyr som sa til meg at disse prossessorene går ned i mhz hvis du ikke bruker den skikkelig, han sa at farta kunne variere fra 1,8 ghz ned til 450 mhz, er dette riktig? eller bare tuller han? Shade Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Den billigste er 45W versjonen, og den andre er 35W. Du vil ha 35W da den generer mindre varme enn 45W versjonen. Jeg tror ikke XP-M har noen funksjon som setter ned klokkehastigheten. Intel sine mobile (centrino?) prosessorer har det... Edit: Liten feil. Kan bare legge til at 35W'en har en standard vcore på 1,35v og 45W'en har en på 1,45v. (Selvfølgelig ) Endret 7. juni 2004 av Goophy Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Hvilke butikker har denne prossessoren da? annet et itbutikken.dk, dette er jo en dansk butikk, må jeg ikke betale toll og masse frakt da? eller er itbutikken den beste plassen å bestille fra? Shade Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Det at prosessoren skalerer ned ligger vel i programvare eller BIOS i de bærbare maskinene så den vil nok ikke gjøre det i en stasjoner. (hvis i det hele tatt XP-m har denne funksjonen da, noe jeg ikke er helt sikker på) Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 så den som koster 777,71 kr er den med 35W? noen som har noen klokkeerfaringer med disse? lurer litt på hvor langt jeg kan klokke. jeg har en Thermaltake Extreme volcano 12+ og skal kjøpe Arctic Silver 5, hvor langt er det mulig å få dem? selger min 2500+ barton for 500,- kr. Er det en fin pris å ta for en nesten ikke brukt OC-bar 2500+? Shade Lenke til kommentar
insider Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 2400+ 35W klokker meget bra - test på overklokking.no Kan komme opp i 2,5 ghz med luftkjøling. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 ...må jeg ikke betale toll og masse frakt da? ITButikken fortoller varene sine selv... Du betaler webshop-pris + frakt. that´s it.. Lenke til kommentar
moray Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 noen som har noen klokkeerfaringer med disse? Sjekk --> Denne <-- Tråden for klokkeerfaringer Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Kan bare legge til at 35W'en har en standard vcore på 1,35v og 45W'en har en på 1,45v. (Selvfølgelig ) Og standard AMD Athlon XP CPU'er (barton) har std. vCore på 1,65V Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Og standard AMD Athlon XP CPU'er (barton) har std. vCore på 1,65V Hvordan er det mulig? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Jeg tror ikke XP-M har noen funksjon som setter ned klokkehastigheten.Intel sine mobile (centrino?) prosessorer har det... Joda, Athlon XP Mobile har også det. Men den settes ikke i funksjon av seg selv. Du må ha hovedkort som støtter det og det tror jeg kun hovedkort i bærbare gjør. Intel kaller det Speesstep og har det på Pentium-M, Pentium4-M og Celeron-M (merk: ikke på Pentium4-baserte Celeron mobile) AMD kalte det PowerNow! på K7-serien, mens på de nye Athlon64 Mobile'ene heter det Cool&Quiet. goophy: Mobile prosessorer er egentlig toppmodeller (ala XP3200+ og de ikke-lanserte XP3400+ og XP3600+) som er klokket ned og satt på lavere spenning. Akkurat som høyere hastigheter (overklokking) krever høyere spenning og kraftigere kjøling så kan prosessorene også underklokkes og settes på en lavere spenning og dermed kreve mindre kjøling. Endret 8. juni 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Og standard AMD Athlon XP CPU'er (barton) har std. vCore på 1,65V Hvordan er det mulig? AMD kjører tester på cpuene, og sjekker hvilke hastigheter hver enkelt klarer ved visse spenninger, og under visse temperaturer. De som klarer seg med minst spenning ved så og så mange mhz uten å bli for varme eller ustabile, får lov å bli XP-M-cpuer. Andre blir kun XP. XP-M er selve "godbiten" fra silisiumstanga man stanser cpuer fra! Litt grovt forklart. Lenke til kommentar
ScAr_FaCe Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Hei hei Steinar STÅ PÅ!!!!! koss går d me Pål Arne da? du veit itj ka som e forskjell'n på dem to prisan, haha!!! Endret 9. juni 2004 av ScAr_FaCe Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Hei hei Steinar STÅ PÅ!!!!! koss går d me Pål Arne da?du veit itj ka som e forskjell'n på dem to prisan, haha!!! hmm, hva har dette med topicen min å gjøre? vet du i det hele tatt hva en Xp-m 2400+ er? nei, tror ikke det. dette var litt for off-topic syns jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå