arnosmith Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Har hørt (og sett) litt forskjellig, og når det gjelder vannkjøling og radiatoter er det jo best når viftene suger luft igjennom radiatoren. Det jeg lurer på er altså hva som er best når det gjelder vanlige prosessorkjølere... Har en slik: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX462V Endret 7. juni 2004 av arnosmith Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg har best erfaring med at viften blåser ned på blokken. Blir ~5 grader varmere om jeg snur den (max load). Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 takk for raskt svar *snur vifta* Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Det er jo ganske logisk at det blir bedre tempraturer når viften blåser på blokken. Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Det er ikke nødvendigvis alltid slik. Jeg har opplevd begge deler, selv om det stort sett er best å la viften blåse inn i ribben. Det paradoksale er at aksialvifter (slike vi vanligvis bruker på ribbene våre) faktisk virker bedre hvis de suger fra ribben enn hvis de blåser på den. De har dårlige mottrykksegenskaper sammenlignet med radialvifter.. Det lureste du kan gjøre for å finne ut hva som er best, er rett og slett å prøve med viften begge veier, og la den stå den veien du får best kjøling med (duh!). Edit: Leif Endret 7. juni 2004 av Turbel Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Hadde en Alpha Pal 8045 som funka best når vifta sugde istede for å blåse Lenke til kommentar
Endre Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Noen kjølere liker best når vifta suger, så det er verdt å prøve. Et kjent eksempel er Alpha PAL 8045. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå