Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt å kjøpe meg en bærbar pc som også skal brukes som HTPC. Jeg skal koble den til TV for å se divx, dvd og spille MP3, CD fra maskinen. Jeg har tenkt å bruke rundt 15.000 - 20.000 på utstyret. Jeg trenger en maskin med grei batterilevetid. Er det noen som vet om noen bærbare maskiner som egner seg til dette formålet? Bør jeg kanskje gå for et eksternt lydkort for å få optimal lydkvalitet?

Alle forslag mottas med takk

Mvh Shaolin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noen endelige forslag til deg, men et par tips på veien.

-for å få dvi utgang så er det billigere å kjøpe en dockingstasjon til en billig laptop, enn å kjøpe en laptop med dvi integrert. Hvis du trenger dvi.

-kjøp en laptop med radeon 9000 eller høyere.

-lyd blir bedre eksternt ja, men du får tilgang til SPDIF på noen dockingstasjoner og da kan du gjøre DA konverteringen i f.eks surroundforsterkeren. Hvis du skal ha DA konvertering før surroundforsterkeren så anbefaler jeg m-audio firewire 410 lydkortet. Dette er ganske dyrt. Regn med 3-4000,-. Du må da også ha firewire på laptopen.

-trenger du å kjøre dscaler, ffdshow, zoomplayer og lignende trenger du pur kraft. Da er det nok bare skrivebordserstattere som duger, altså p4-3.0Ghz eller deromkring. Vær da obs på støynivået som kan være ganske høyt på disse. Barbara.no har noen tester av skrivebordserstattere, og pcpro (bladet) har også testet en skrivebordserstatter som de kommenterte hadde passet som htpc (husker ikke hva den het, men det var i et av de siste bladene)

DrE

Lenke til kommentar

Intel Centrino prosessor . Den har god levetid.

Siden du har såpass mye penger så er det vel på plass med et eksternt lydkort(se noen tester på barbara.no, selvom det integrerte kortet holder det og.

Dell er jo ikke så dumt syns jeg, da du kan velge maskinkomponenter selv og ikke behøver å bruke penger på ting du ikke behøver.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...