xvis Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Fikk problemer med en nyinstallert XP-pc i et workgroup-nettverk. Bruker en pc med Windows 2000 som 'fildeler'. XP-pc'en kjørte helt problemfritt mot fildeleren inntil jeg kjørte Windows Update. Etter oppdateringen, virker det nesten som at forbindelsen henger. Åpner jeg opp Explorer, dukker alle delte disker og mapper opp på venstresiden av Explorer-vinduet som normalt. Men velger jeg en delt disk/mappe, er det som om Explorer fryser. Det eneste botemiddelet jeg har foreløbig er å reset'e switchen. Da vil Explorer etterhvert vise innholdet i mappen/disken - men dette er temmelig upraktisk og tar sin tid. Med bare SP1, uten oppdateringen, fungerte det utmerket. Har definert identiske bruker/passord på pc og fildeler. XP's innebygde brannmur er av. Bruker ZoneAlarm på pc og fildeler, men har slått av brannmur på det lokale (trusted) nettet. Alle pc'er har faste ip adresser. Det er nesten som jeg vurderer å fjerne oppdateringene en etter en til jeg finner den 'skyldige'. Men det var 18 kritiske oppdateringen etter SP1, så det finnes kanskje andre løsninger? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Har du sjekket i hendelsesloggen om det står noe informativt der? Lenke til kommentar
xvis Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Flere av meldingene i event-logen høres ikke så bra ut: ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Type: Error Source: MrxSmb The master browser has received a server announcement from the computer XXX that believes that it is the master browser for the domain on transport NetBT_Tcpip_{7E6D2EA3-0217-49C6-A499. The master browser is stopping or an election is being forced. ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Type: Error Source: sbp2port The description for Event ID ( 9 ) in Source ( sbp2port ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. The following information is part of the event: . ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Håper at dette er sier noen noe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå