Gå til innhold

Corsair TwinX1024XLPRO

Anbefalte innlegg

Corsair og Samsung har lagt hodene i bløtt og kommet

med en minnebrikke som måler seg med Windbond BH5!!

Den greier 5-2-2-2 @ 400mhz og presterer 7-3-3-2.5 at DDR500

Driverheaven har testet disse nye minnemodulene og greide ikke

å maxe ut fsb!! Testen kan leses Her

Bilde av de nye ram brikkene

main%20backsmall.jpg

Modderne har ikke blitt glemt ;)

closeled1small.jpg

Endret av zandro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg må bare le litt jeg.. en gang for noe som virker så veldig lenge siden var det vel novec som sa at grensen for hva ddr1 klarte var nådd: 400mhz ved "folkelige timings.."

men steike da.. ocz har sluppet brikker på 600mhz og her er jo brikker med meget gode timings som til og med klokker bra!

det føles vidundelig å ha rett! :green:

Lenke til kommentar

Det er DDR 500MHz (3.4.4.8) brikker orginalt under panseret på de brikkene.

Ikke rart de klarer 2.2.2.5 ved 400MHz da, synes nå jeg :)

De har også 3200LL brikker som enkelt klarer det samme timingen med en liten bump i Volten. Koster også endel mindre.. Om de klarer 250MHz helt uten videre er mindre sikkert da ;) Så om det er sikkelig klokking ute og går, så er nok brikkene et godt valg..

Men fins de ikke uten lys til en rimligere penge?

Lenke til kommentar
Hvilke er best av XL og LL da?

LL har Winbond CH5 (eller BH6?) chips og timings 2-3-2-5.

XL har noen fancy Samsung-greier og timings 2-2-2-5.

Ikke godt å si hva som er best, har ikke sett noen skikkelige harcore oc tester enda. (Høy volt på XL brikkene).

Lenke til kommentar
Ta en titt her. Er LL ECC-registrert RAM? eller er det jeg som roter nå? :ermm:

De skriver at de kun kjørte på stock volt i denne testen... :roll:

Og du roter, LL er helt vanlig non-ECC unbuffered...

De du viste til er TWINX 1024RE-3200LL

Edit: Fært så mye skrivefeil da...

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Muligens litt off-topic, men har de "luringene" dratt ut vifta på chipsettkjøleren sin? :scared:

top%20view%20lightsmall.jpg

Jeg har samme kjøleren og et noe mindre heftig HK (Abit AI-7), kan jeg gjøre det samme?

Ontopic: Vil ikke mangel på kjøler på chipsett kunne føre til lavere max-fsb, eller er jeg helt på jordet? :hmm:

Lenke til kommentar

Vel jeg syns DDR550 @ 3-2-3-X virker litt bedre.. :wow:

http://www.anandtech.com/memory/showdoc.html?i=2057&p=14

"OCZ is breaking new ground with their latest Enhanced Bandwidth series, and 3700EB extends the EB performance envelope. While rated at DDR466, we were able to reach a stable DDR524 on our Intel test bed and an even more remarkable DDR550 on our AMD nForce3-250 test platform. We purposely did not push 3700EB beyond the voltage limits of the test motherboards, which were 2.85V to 2.9V because this is what you can buy in the marketplace. But, we did some experimentation with 3700EB and found that it responds very well to even higher voltage. With motherboards that have been modified to supply 3.0V to 3.2V, DDR500 timings of 2.5-2-2 are very possible. If you decide to try this, please watch out for overheating. 3700EB can handle higher voltages but it gets very hot with increased voltage and you need to supply additional cooling for the memory."

XL = Smeckt? ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...