Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

isdn turbo, hvordan funker det?

Anbefalte innlegg

oki, jeg har isdn. og det virker som det kan ta en stund før adsl kommer hit :(

men i mellomtiden må jeg finne på noe for ikke å dø av kjedsomhet, mens jeg venter på dwnld..

jeg leste guiden til telenor, om hvordan fikse isdn turbo.. men det der funka ikke på pc'en min... datt faktisk av med en gang..

uansett.. noen som vet hvordan jeg kan sette opp isdn turbo, på min winxp med eicon diva usb, isdn modem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
isdn turbo, hvordan funker det

Heller dårlig vil jeg tro.mulig du må har en gruppe a topp da hehe

Topic:

tror det er noe med hvordan du motar sende pakker?

tror de pakkes ned ? midre størelse eller noe ?

det er bare bull tror jeg tjener ikke på det?

litt vrient og forklare synes jeg da. :roll:

Lenke til kommentar

ISDN turbo er noe du i utgangspunktet allerede har dersom du ikke har gjort endringer på din oppkobling.

Enkelte netttilbydere (les: freewave) sier at du må benytte deg av dems prefix (1544) for å kunne benytte deg av turbo.

Hva er ISDN turb? Isdn turbo er kompimerte pakker. Dvs. Du mottar og sender komprimert data slik at du i teorien kan laste ned 30% mer enn det du til vanlig gjør. På en måte som en zip fil. Data er komprimert (pakket) slik at det tar mindre plass.

For at turbo isdn skal funger så må både serveren og du sende/motta komprimert data. Dersom Telenor sin server sender komprimert data så må du bare passe på at din oppkobling er satt til å behandle komprimert data (noe den i utgangspunktet er).

Du vil da normalt sett motta opptill flere ganger kompimert data enn det du gjør pr. i dag. Det er dog et fåtall servere som tar i bruk turbo isdn så nytten av det kan diskuteres.

Håper dette hjalp.

edit: 5 svar innen jeg rakk å skrive ferdig, på tide å lære touch... :blush:

des,OUT!

Endret av Desdichado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...