Gå til innhold

Online spill + Brannmur (Norton)

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med norton firewall og noen online spill.

feks Joint Operations Typhoon rising.

Jeg må SLÅ AV brannmuren for at spillet skal finne serverene...

har gitt spillet full Tilgang både ut og inn, men hjelper ikke.

lar jeg brannmuren være AV, startet spillet, lar det finne serverene, så kan jeg bare minimere Spillet, slå på bramnmuren igjen og alt virker helt fint.

noen løsninger på dette? :hmm:

tror samme problemet er i UT2004... hakke forsket på d enda

Q3A virker helt fint...

har dette noe med porter å gjøre?

hvordan finner jeg i tilfelle ut hvilke porter de aktuelle spill bruker? og deretter åpne de?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hørtes merkelig ut. Sjekk programkontroll listen (NPF -> personlig brannmur -> konfigurer -> programkontroll), finner du spillet på denne listen? Du trenger ikke å bry deg om porter da NPF bare blokkerer noen spesielle porter. Informasjon om hvilken port et spill bruker finner du vanligvis på hjemmesiden til produsenten, hvis ikke er det bare å ta seg et søk på Google. Men du, Joint Operations: Typhoon Rising er da ikke lansert enda?

Lenke til kommentar
Det hørtes merkelig ut. Sjekk programkontroll listen (NPF -> personlig brannmur -> konfigurer -> programkontroll), finner du spillet på denne listen? Du trenger ikke å bry deg om porter da NPF bare blokkerer noen spesielle porter. Informasjon om hvilken port et spill bruker finner du vanligvis på hjemmesiden til produsenten, hvis ikke er det bare å ta seg et søk på Google. Men du, Joint Operations: Typhoon Rising er da ikke lansert enda?

det ligger med full tilgang både inne og ut i Norton.

Nei, har ikke kommet ut enda... er demoen dette...

Lenke til kommentar

Brannmurer pleier å close/stenge enkelte porter som spille kan bruke, feks jeg har en router som stenger en del porter og jeg kan ikke create games i warcraft 3... du må nok bare leve med å stenge av firewallen ellers så må du finne ut akkurat den porten det spillet bruker og åpne den! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...