Gå til innhold

Kvitte meg med gamle pc'er

Anbefalte innlegg

Jeg skal kvitte meg med

3 Compaq Deskpro 6,4 BG, 350 MHz og 128 MB RAM pc'er,

2 maskiner som er ødelagt og ubrukelige og

1 ubrukelig laserskriver og

1 utslitt matriseskriver.

Hva gjør jeg med desse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de som er ødelagt får du vel ikke mye for..

3 Compaq Deskpro 6,4 BG, 350 MHz og 128 MB RAM pc'er,

men disse derimot..

hvis du finner den rette personen (nødvendigvis ikke en som kan veldig mye om data og bryr seg om en kraftig pc) kan du vel få noen hundringser. kansje en tusenlapp til sammen hvis du er heldig

Lenke til kommentar
Men hva gjør jeg med det ubrukelige? Man har jo ikkje lov å bare kaste de på dynga? Kan jeg gå til nermeste Expert og overlate det til de?

Går ikke pc'er under kategorien spesial-avfall?

I så fall så finnes det jo konteinere rundt om kring som du kan kaste dem i :roll:

Lenke til kommentar

Ja, du kan sannsynligvis returnere det der. Eller så kan du undersøke med kommunen du bor i hvor de tar imot spesialavfall. I Oslo kan alle sånne ting returneres gratis (for privatpersoner) på gjenvinningsanlegget på Brobekk

Lenke til kommentar
Men hva gjør jeg med det ubrukelige? Man har jo ikkje lov å bare kaste de på dynga? Kan jeg gå til nermeste Expert og overlate det til de?

Jepp,, bare lever de der, eller bedre..lever de hos næreste ElKjøp.. :p

Alle foretak som selger datamaskiner er pliktig til å ta imot brukte datamaskiner (Lov om avfallsbehandling.)

Lenke til kommentar
Nå bor ikke jeg i Oslo/Brobekk, men skal se om kommunen min tar i mot slike ting. Takk for hjelp!

Som sagt over

Enhver butikk som selger elektronikk, hvitevarer, brunevarer, Pc, osv.

Er pliktig å ta imot defekt\utrangert utstyr. Det er akkurat det samme hva det er, hvor stort\smått betyr ingenting.

Det er derfor vi har miljøgebyr på alle produkter, og det har tilbakevirkende kraft på produkter kjøpt før loven ble vedtatt.

V :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...