Leyah Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg skal kvitte meg med 3 Compaq Deskpro 6,4 BG, 350 MHz og 128 MB RAM pc'er, 2 maskiner som er ødelagt og ubrukelige og 1 ubrukelig laserskriver og 1 utslitt matriseskriver. Hva gjør jeg med desse? Lenke til kommentar
N* Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 de som er ødelagt får du vel ikke mye for.. 3 Compaq Deskpro 6,4 BG, 350 MHz og 128 MB RAM pc'er, men disse derimot.. hvis du finner den rette personen (nødvendigvis ikke en som kan veldig mye om data og bryr seg om en kraftig pc) kan du vel få noen hundringser. kansje en tusenlapp til sammen hvis du er heldig Lenke til kommentar
Leyah Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Men hva gjør jeg med det ubrukelige? Man har jo ikkje lov å bare kaste de på dynga? Kan jeg gå til nermeste Expert og overlate det til de? Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Men hva gjør jeg med det ubrukelige? Man har jo ikkje lov å bare kaste de på dynga? Kan jeg gå til nermeste Expert og overlate det til de? Går ikke pc'er under kategorien spesial-avfall? I så fall så finnes det jo konteinere rundt om kring som du kan kaste dem i Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Ja, det kan du. Samtlige steder som selger elektronikk er også forpliktet til å ta imot slike enheter for resirkulering. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Ja, du kan sannsynligvis returnere det der. Eller så kan du undersøke med kommunen du bor i hvor de tar imot spesialavfall. I Oslo kan alle sånne ting returneres gratis (for privatpersoner) på gjenvinningsanlegget på Brobekk Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Men hva gjør jeg med det ubrukelige? Man har jo ikkje lov å bare kaste de på dynga? Kan jeg gå til nermeste Expert og overlate det til de? Ja. Lenke til kommentar
Polarbastard/Reserve Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Men hva gjør jeg med det ubrukelige? Man har jo ikkje lov å bare kaste de på dynga? Kan jeg gå til nermeste Expert og overlate det til de? Jepp,, bare lever de der, eller bedre..lever de hos næreste ElKjøp.. Alle foretak som selger datamaskiner er pliktig til å ta imot brukte datamaskiner (Lov om avfallsbehandling.) Lenke til kommentar
Leyah Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Nå bor ikke jeg i Oslo/Brobekk, men skal se om kommunen min tar i mot slike ting. Takk for hjelp! Lenke til kommentar
knutby Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Du har jo betalt miljøavgift når du kjøpte dem.. den avgiften er jo for at du skal kunne levere det kostnadsfritt tilbake der hvor du kjøpte dem. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Nå bor ikke jeg i Oslo/Brobekk, men skal se om kommunen min tar i mot slike ting. Takk for hjelp! Som sagt over Enhver butikk som selger elektronikk, hvitevarer, brunevarer, Pc, osv. Er pliktig å ta imot defekt\utrangert utstyr. Det er akkurat det samme hva det er, hvor stort\smått betyr ingenting. Det er derfor vi har miljøgebyr på alle produkter, og det har tilbakevirkende kraft på produkter kjøpt før loven ble vedtatt. V Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 - Ta ut alt som er brukelig - Resten setter du utenfor el-kjip - De brukbare selger du for 500,- stk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå