Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk og Mac

Anbefalte innlegg

Hei,

Har tenkt aa gaa i anskaffelse av en Apple Powerbook.

Jeg har allerede en stasjonaer PC hjemme som har ethernet kort og ADSL modem ( Billion 5100 ).

Hva burde jeg kjoepe av nettverksutstyr for aa faa satt opp et traadloest nettverk mellom PC - Mac ?

Mellom PC'er i et vanlig nettverk saa er det jo nok med en HUB, men er ikke sikker paa hvordan det er med traadloese nettverk ( noe slags traadloes HUB eller.no ? ), maa jeg evt kjoepe traadloest kort til min stasjonaere PC ogsaa ?

Er det noen kjente kompatibilitets problemer for aa koble sammen PC og Mac ?

Og hva med kryptering, noen spesielle kompabillitets problemer der ?

Vet dette er en masse spm, haaper det er noen her som har svar paa noen av de hvertfall :)

Mvh

Arve

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare skaff deg en ruter med trådløse tilkoblingsmuligheter og husk på å kjøpe en Mac med Airport-kort. Det skal være det. Maskina du har nå kobler du rett i switch-delen av ruteren, og Mac-en kan koble til vha ditt nye trådløse nettverk.

Skal vel være veldig enkelt å dele filer mellom Mac-maskiner og Windows-maskiner.

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar

En Powerbook har Airport Extreme kort innebygget så den biten trenger man ikke tenke på . Dette kortet støtter 54mbps overføring så man bør da kjøpe en router som har denne muligheten .

Det er ellers veldig greitt å sette Mac i nettverk sammen med Pc , noe knoting kan det bli i begynnelsen men Panter har blitt videreutviklet har det bare blitt enklere etter min mening å få dette til på en tilfredstillende måte .

Kryptering av nettet er helt kurant å sette opp men jeg anbefaler også å låse tilgang på mac adresser .

Lenke til kommentar
Hei,

Har tenkt aa gaa i anskaffelse av en Apple Powerbook.

Jeg har allerede en stasjonaer PC hjemme som har ethernet kort og ADSL modem ( Billion 5100 ).

Hva burde jeg kjoepe av nettverksutstyr for aa faa satt opp et traadloest nettverk mellom PC - Mac ?

Mellom PC'er i et vanlig nettverk saa er det jo nok med en HUB, men er ikke sikker paa hvordan det er med traadloese nettverk ( noe slags traadloes HUB eller.no ? ), maa jeg evt kjoepe traadloest kort til min stasjonaere PC ogsaa ?

Er det noen kjente kompatibilitets problemer for aa koble sammen PC og Mac ?

Og hva med kryptering, noen spesielle kompabillitets problemer der ?

Vet dette er en masse spm, haaper det er noen her som har svar paa noen av de hvertfall :)

Mvh

Arve

Det er en stor fordel å få de masete macene på et eget nettverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...