silverduck Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Hei, Sitter for tiden og sikler paa en 12" powerbook Har vel mer eller mindre bestemt meg for aa kjoepe den, men det er bare et par smaating jeg lurer paa : - Naar det staar built in Airport Extreme, betyr det at maskinen er klar for bruk i traadloest nettverk, eller trenger jeg aa kjoepe extra airport kort til den ? - Bluetooth?? Built-in og virker uten extrautstyr ? - Noen som har proevd ytelsen paa Virtual PC paa en powerbook, har tenkt aa kjoere MS Visual Studio 6.0, og er bare spent om hastigheten er akseptable, trenger ikke vaere superraskt, men bare "overlevbart" Paa forhaand takk ! Arve Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Heisann! Trådløst nett og blåtann er standard i PowerBooks nå, ja. Dermed har du 54Mbps trådløst og blåtann som fungerer mot alt du kan ønske innbygd i det du kjøper den. Når det gjelder Virtual PC, så fungerer dette utmerket med de fleste kontorapplikasjoner. Du bør imidlertid passe på å ha masse minne, da du setter av en viss bit minne når du starter den virtuelle PCen. Jeg hadde 512MB til å begynne med, men dette var for lite. Vil anbefale minst 768MB, men helst 1024MB. Dermed kan du sette av 512MB minne til WinXP, og fortsatt ha mer enn nok til OS X i tillegg. Du bruker selvfølgelig ikke minne til Virtual PC når du ikke kjører programmet. En annen ting å huske på er at du må ha egen lisens på WinXP for å kjøre på den virtuelle maskina. Jeg kjøpte Virtual PC og WinXP PRO i felles pakke. (Se her.) -KJ Lenke til kommentar
silverduck Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Takker saa mye for svaret jevel. Da blir det bare aa fylle opp PB'en med saa mye RAM som jeg kan klare Er det forresten noen her som har spesifikasjonene paa hvilken RAM type som 12" Powerbooks bruker ? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Apple har svar på det meste... Den bruker PC2700 SO-DIMMs. Men vær oppmerksom på at den kan være kresen på brikkene. Hverken TwinMOS eller Geil fungerte på min 15". Og den Kingston brikken jeg nå bruker fungerer heller ikke optimalt. Får en del Kernel Panics (tilsvarende BSOD på Windows...) med den i, spesielt når maskina blir varm. Vet at Crucial har brikker som passer. Mail Komplett og spør hvilke brikker som tilsvarer de produktene på linken min. De Komplett fører har nemlig ikke samme prod. nr. -KJ Lenke til kommentar
silverduck Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Enda en takk til deg jevel Bestiller vel direkte fra crucial tror jeg, bor for tiden i Australia, og de web-shoppene rundt her har ikke mye utvalg av SO-DIMMS, saa tror det er tryggest aa bestille direkte fra Crucial Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Høres veldig fornuftig ut! Hva må du forresten betale for en PB der nede? Synes jeg så på Macrumors at Australia var en av de dyreste plassene i verden å kjøpe Mac produkter... Regner med det var prisene på Apple sin egen online butikk de regnet på. -KJ Lenke til kommentar
Konge Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Kingston brikker bruker fungere de bare de blir bestilt til MAC med egne best nummer etter hva jeg ble fortalt . Nå er Crucial nevnt flere ganger på Apple sitt eget diskusjonsforum men jeg har ikke noe problem med Kingston selv så det blir opp til hver enkelt . Lenke til kommentar
SmyGen Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Hei! Jeg vurderer også en powerbook 12", men kommer til å kjøpe den i USA da den er MYE billigere der borte. Flybilletten + powerbooken er faktisk under det den koster i Norge. Hvorfor ikke ta ferie i USA mens man er der....bare en tanke. Lenke til kommentar
silverduck Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Jevel : Her nede maa jeg betale AU$ 2200 For en 12" PB med combo drive, det tilsvarer ca 10400 NOK med dagens kurs. Dette er studentpris ( ca 9% rabbatt ). Pluss det jeg evt maa betale for extra RAM. Hvor mye ligger PB paa i Norge akkurat naa ? ( med student rabatt ) Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 den koster 10490 her, men minnet upgrade er dyr. nesten 6000 kr ekstra for en gig med minne (da i tillegg til de 256mb som er installert) du bør nok sjekke med en netbutikk ja, for det kan være mye å spare. så ut som en skikkelig snerten maskin! Lenke til kommentar
Stressles Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 den koster 10490 her, men minnet upgrade er dyr. nesten 6000 kr ekstra for en gig med minne (da i tillegg til de 256mb som er installert)du bør nok sjekke med en netbutikk ja, for det kan være mye å spare. så ut som en skikkelig snerten maskin! PowerBook koster da rett under 15 000,- på AppleStore i Norge. iBooken derimot koster 10 490,- Fikk min for 11 900,- med ADC student rabatt, og kan sterkt anbefale maskinen videre. Dette er min andre 12" powerbook, måtte bytte siden jeg trengte USB2 som er standard på de nye modellene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå