TheIlluminated Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Noen av dere som har prøvd overklokking av XP2100+? Kan jeg overklokke mye med denne cpu'en, jeg har vannkjøling. 1024mb DDR 2700 Asus A7V-266 HK 35 grader ved load, 27 ved vanlig. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Vet ikke hvor mye dte hjelper med vannkjøling, men her kan du lese litt: http://www.hardware.no/tester/cpu/athlonxp...2100/index.html Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 14. april 2002 Forfatter Del Skrevet 14. april 2002 Leste artikkelen, siden jeg har allerede kjøpt dennew CPU'en, så er jeg bare interresert i overklokkingsmulighetene. Den er låst opp og klar til klokking, den burde jo klare seg bra med vannkjøling, ikke sant? Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Quote: On 2002-04-14 16:17, Basus skrev:Leste artikkelen, siden jeg har allerede kjøpt dennew CPU'en, så er jeg bare interresert i overklokkingsmulighetene.Den er låst opp og klar til klokking, den burde jo klare seg bra med vannkjøling, ikke sant? Jo. Full load tempen til hardware var 52 mot dine 35 grader... Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Jeg vil anbefale deg å ikke klokke. Du legger ikke merke til noe i praksis. Men du har jo modifisert allerede så garantien svever av gårde. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Anbefaler alle som har planer om å låse opp sin XP2100+ å lese denne artikkelen: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1009 Det viser seg av AMD har gjort livet for oss overklokkere mye vanskeligere ved å legge til gull-"bruer" som må KUTTES for å kunne sette ned multiplieren under 12,5 (man foretrekker høy FSB og lav multiplier). Til dette må man ha spesialverktøy, i dette tilfellet en graverpenn med MEGET liten spiss. Får håpe at dette oppsettet ikke føres videre i Thouroghbred-kjernen :sad: Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Man kan konfigurer L1, L2, L3 og L10 broene for å stille multiplier opp til 16. Men som sagt overklokking er aldri bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå