Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Downloading. Ikke forstyrr?

Anbefalte innlegg

Når jeg setter noe på nedlasting så går hastigheten høvelig ok, men minimerer jeg nedlastingen og går og ser på TV eller noe og kommer tilbake etter en liten stund så laster den ned i kjempe fart, det rare er at farten dropper umiddelbart når jeg tar en kikk på hvordan det går med nedlastingen.

Er det bare jeg som har en merkelig PC eller hender dette hos flere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det har vel kanksje noe med at windows prioriterer bruken av båndbredden slik at når du bruker pc'n til no annet senker den hstigheten på downloaden slik at du også kan få gjort andre ting.... men når den er idle så kjører den på da den ikke regner med at det vil gå utover no annet..

Lenke til kommentar

Windows skal ikke gjøre noe som helst med båndbredden med mindre du starter andre ting som treger båndbredde, så forslaget over stemmer nok ikke.

Jeg kan heller ikke gi noen god forklaring på hva det er som skjer. Bruker du download manager eller er det bare "standard windows"?

-KJ

Lenke til kommentar

Høres veldig, veldig merkelig ut. Uten at jeg skal lage noen konspirasjonsteorier her så lurer jeg på om det kan ha noe med at maskina går i strømsparemodus å gjøre, slik at når du bruker maskina igjen, så registrerer prosessen all data som er nedlastet i det du tar den i bruk igjen. Dermed blir nedlastningshastigheten misvisende i noen sekunder etter at du har "vekket" maskinen igjen.

Dette kan du jo lett teste med å laste ned ei passe stor fil og spille kabal underveis, for så å laste den ned igjen etterpå uten å bruke maskina. Ta tiden på nedlastningen og sjekk om du får noen store avvik.

-KJ

Lenke til kommentar
Når jeg setter noe på nedlasting så går hastigheten høvelig ok, men minimerer jeg nedlastingen og går og ser på TV eller noe og kommer tilbake etter en liten stund så laster den ned i kjempe fart, det rare er at farten dropper umiddelbart når jeg tar en kikk på hvordan det går med nedlastingen.

Ikke se på pcen mens du laster ned :p

La den :dribble: i fred lol

Lenke til kommentar

Hehe, du får sende PC'n på institusjon for problemPC'r. :green:

Edit:

Ser for meg Mr. Bean i den episoden han har problemer med TV'n på soverommet. :laugh:

Endret av Umbra
Lenke til kommentar

:D @komentarer hehe

Joda, det tok endel lengre tid når jeg fikklet med 3D ludo i 4 timer :p Faktisk 40 minutter lengre tid, filene får jo tidsstempling på opprettelse og download manageren som jeg nå brukte satte tag på når den ble ferdig nedlastet.

Brannmuren står på ja og routeren med brannmur er også i drift.

Fra nå av laster jeg ned på lagrings PC'n så får det bare stå der å surre seg ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...