sluffy Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Røyk diverse planter som tilfeldigvis lukter søtt når det brenner... Da blir du relativt sløv og trøtt Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 jeg har egentlig litt motsatt problem, jeg kan sove hvor som helst, når som helst. jeg har null problem med å sovne i en skoletime, eller på lan med inni helvettes høy musikk.. og noen ganger er jeg da lysvåken å får ikke sove i heletatt. hater når det skjer om natta å jeg ligger hele natta å vrir meg i senga å kjeder livet av meg.. Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Har ferie hele året, så jeg sover lenge når det trengs... Her har du årsaken til søvnproblemene. De fleste må stå opp tidlig pga. jobb/skole. Har du ferie og ingen plikter som må utføres, så er det lett å forskyve døgnrytmen. Samme problem når jeg gikk på skole... This is the real deal, ikke sånn wannabe søvnproblemer... Røyk diverse planter som tilfeldigvis lukter søtt når det brenner... Da blir du relativt sløv og trøtt Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Er så typisk at jeg har tenkt til å gå og legge meg fordi jeg er drittrøtt.. så etter å ha pussa tenna og sånn er jeg lys våken igjen.. Så ligger jeg der og vrir meg i senga til midt på natta Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Er så typisk at jeg har tenkt til å gå og legge meg fordi jeg er drittrøtt.. så etter å ha pussa tenna og sånn er jeg lys våken igjen.. Så ligger jeg der og vrir meg i senga til midt på natta Jepp.. akkurat sånn er det... Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Har hatt søvnproblemer av og til jeg og, så dette forslaget er etter lang tids forskning: 1. Ha en kassett/CD med fortellinger. eks: radioteatret eller lignende.(jeg har "Roald Dahls beste grøss"). Så setter du på denne på litt lavt volum, slukker lyset, og legger deg. Dette har nesten ALLTID funket for meg 2. Ha intetsigende sengelektyre for hånden. Helst ikke barnebøker, det får deg til å gå i barndommen. Det du vil ha, er så lite hjerneaktivitet som mulig. Donald eller annen tegneserie er helt greit, men ingenting er bedre enn tips nr. 1. 3. Sett på tv-en.. du vil sovne til slutt... De to siste tipsene er hvis du ikke har og ikke vil koste på deg en CD med en fortellers bedøvende stemme, for, som sagt tidligere, dette er det beste tipset. Å, jeg glemte nr. 4: "Rus" deg i seng Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Er så typisk at jeg har tenkt til å gå og legge meg fordi jeg er drittrøtt.. så etter å ha pussa tenna og sånn er jeg lys våken igjen.. Så ligger jeg der og vrir meg i senga til midt på natta Jepp.. akkurat sånn er det... Oioioi, så kjent det høres! Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Ta deg heller en liten joggetur rundt parken eller bygda. Frisk luft gjør susen Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 I dag klarte jeg følgende: Jeg sto opp tidlig for jeg skulle på skole. Så kommer jeg hjem og er ganske våken, men med en gang jeg har spist middag så føler jeg at jeg blir søvnig. Jeg legger meg på sofaen for å slappe av litt. klokka er ca. seks. Så våkner jeg søren meg klokka halv ellve! Nå er jeg lys våken og skal på skolen i morgen... men det værste er jo at jeg sov vekk mesteparten av dagen da... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Ja, jeg sliter med søvnproblemer. Problemet er at jeg sover altfor mye. Lenke til kommentar
[BiGG] Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Røyk diverse planter som tilfeldigvis lukter søtt når det brenner... Da blir du relativt sløv og trøtt Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 hmm.. Søvn problemer har jeg aldri hatt jeg, selv om de 3 årene på Ungdomskolen levde jeg om natten... Satt med pc fra 15-04 å så såv jeg til ca 10.00 så skole så hjem... Gjentok i 3 år... Men det var bare fordi jeg var hekta på pc;) Men jeg begynte nettop på noe som kalles Ritalin, medisiner mot AD/HD... Der er det en ekkel bi virkning som gjør meg søvnløs.. jeg får faen ikke såve om natta.. sitter våken til langt på dag jeg... men det går oftes åver etter 1-2 uker da... Men det er ikke morro å legge seg om mårran, såve vekk skolen å stå omm i 4-5 tia om dagen!!! Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Det som funker for meg er å skru opp varmen litt i rommet, sette meg utrolig komfortabelt til (synke ned i sofaen/god stolen) og se på TV. Sitter veldig avslappet i 1 time. Da blir jeg trøtt og såvner i sofaen. Våkner etter litt og tar turen over til senga. Det beste er at dere skruer av PC'en tidlig om kvelden, senest kl. 21:00. Det er PC og internett som gjør at "datanerder" ikke får sove Hvis jeg skal opp tidlig neste morgen, og burde legge meg tidlig, gjør jeg følgene: 1. Skruer av PC'en kl. 20:00 2. Går og lager meg noe kvelds mat (IKKE varm mat) 3. Setter meg i sofaen med maten på bordet og ser på TV. 4. Når jeg er ferdig med å spise, går jeg og pusser tennene. 5. Er tilbake forran TV'en...jeg tar god puta mi, legger den opp i hjørnet i sofaen, legger meg strak og passer på at hver muskel i kroppen slapper av. Ser selvfølgelig fortsatt på TV. Når jeg begynner å bli trøtt, lar jeg øynene gå igjen i ca. 1 min. Jeg våkner forsiktig, kler av meg klærne, skrur av TV'en og stereoanlegget. Skrur av lyset i taket, og har kun på nattbord-lampen ved siden av sengen. Legger meg komfortabelt i sengen og slukker lyset. Lukker øynene, og etter 5 min, så sovner jeg Lykke til Endret 8. juni 2004 av Gef Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Bevismateriale A: jeg har nå vært oppe i svimlende 11 timer Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Skal det være mye eller lite? Sto opp klokken 11 igår så eg har vært oppe en del ja. anyways eg går og legger meg nå. natten Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Lite, trenger MYE søvn for tiden men, får ikke sove... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg sliter heller med det problemet at jeg alltid er trøtt Jeg står opp rundt kl 08-08:30 og legger meg kl 22-23 Lenke til kommentar
tøs Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 For meg høres dette nesten ut som et luksus problem. Jeg er nesten altid trøtt. fungerer ikke utene en laaang dusj om morran før jobb. Når jeg kommer hjem, hender det jeg sovner på sofaen før jeg drar å trener. Når jeg legger meg om kvelden igjen (00 - 1 ), tar det ikke lang tid før jeg er helt borte. Mitt tips til deg som ikke får sove, er kanskje det å trene litt utpå kvelden (sirkus 8 tiden), dusje spise litt og så legge seg.. da er kroppen sliten og det skal ikek mye til for at du slokner. Men det finnes da andre måter, vurdert sovepiller? Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Sovepiller=prøvd uten noen som helst effekt. luksus my ass, skikkelig luksus og aldri få sove får man si, og ja jeg er trøtt som faen. Hjelper det? NEI! FAEN!!! NÅ ER JEG LEI! På forhånd, unnskylder diverse ymse utbrudd og slik, holder på å klikke av irritasjon Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 I natt toppet det seg med at jeg fikk ett sinnsykt migrene anfall. Fikk ikke sove, hadde så vondt i hodet at jeg trodde jeg skulle stryke med og ingen smertstillende i huset. Det endte med at jeg satt med varmeflaske på nakken og så på dårlig tv. Kom for sent på jobb i dag og alt.. Satser på at slå av pc trikset skal virke i kveld. Kan ikke få sånn hodepine to netter på rad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå