The.Arisen.One Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Heisann! Jeg leter etter et -> Lydkort med 5.1/7.1 og koaksial ut. Vet noen om noen av Creative Soundblaster Audigy 2 - kortene har dette? Jeg leste om EMU-kortene, men disse er litt vel "innspillings-rettede", tror jeg. Hvordan er det med TerraTec her? Har lest litt om begge, men det er Creative som hittil har appelert mest til meg. Det som er så synd, er at alle kortene jeg har funnet, har bare hatt Digital Optisk Utgang... Endret 6. juni 2004 av The.Arisen.One Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hmm, i ren nysgjerrgihet: hvorfor er ikke Digital Optisk godkjent? Det er vel bedre enn koakisal ut? Lenke til kommentar
Gordon Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 I teorien... både ja og nei. Optisk har renere signalvei (mindre forstyrrelser som kan interferrere med signalet, MEN optisk krever ekstra signalkonvertering både før det sendes ut og der det mottas. Derfor er eletrisk-digital signaler foretrukket av seriøse lydentusiaster. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 I teorien... både ja og nei. Optisk har renere signalvei (mindre forstyrrelser som kan interferrere med signalet, MEN optisk krever ekstra signalkonvertering både før det sendes ut og der det mottas. Derfor er eletrisk-digital signaler foretrukket av seriøse lydentusiaster. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 M-audio revolution 7.1. Har spdif ut på RCA. (ikke minijack som på creative sine kort!) Lenke til kommentar
Havstein Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Tror ikke du får 5.1/7.1 ut av minijack-kontakten på Creative sine lydkort. Bare stereolyd. Husk at Creative er noen skikkelige spilloppmakere. Dessuten må du antageligvis bestille en passende kabel fra dem, ingen andre bruker den typen. For digital coax trenger 75 ohms kabler, ikke 50 ohms slik vanlige audiokabler er. (Eller du kan lage en selv, slik jeg har gjort.) Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Hmm, Creative hørets litt suspekt ut. Hva med dette, da? TerraTec SoundSystem Aureon 7.1 Universe Lydkort PCI, med 5¼" front modul, Retail @ komplett.no Endret 13. juni 2004 av The.Arisen.One Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Bruker det innebygde soundstormkortet mitt for å få digital lyd på surround anlegget. Har et audigy også, men det bruker jeg til headsettet grunnet at det innebygde tar inn støy fra vifter eller disker. Dette problemet får jeg ikke når signalet er heldigitalt. Har en god coaxial digitalkabel som jeg bruker mellom kiss dvd/divx spilleren min med nettverkskontakt og anlegget. Men et par filmer har vært umulig å se på den grunnet annen koding. OG i stedet for å flytte pcen ut i stua så har jeg bare skjøtet digitalkabelen med en vanlig phonokabel. Og det funka helt fint. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Jeg var også i stor tvil når jeg kjøpte meg et nytt 7.1 lydkort, men valgte til slutt ett slikt kort. Strålende fornøyd http://www.audiotrak.net/prodigy71.htm Kjøpte direkte fra Csound www.csound.com i Sør Korea.. Bestilte fra Csound.com en mandag, kortet ble sendt med UPS Express, forlot Seoul i sørkorea tidlig tirsdag - ankom oslo norge på torsdag, diverse ting som UPS gjorde så, fikk kortet med bedriftspakke mandagen etterpå i Kirkenes norge. Gratis frakt var inkl. totalt tror jeg det kom på 1300-1400 kr Men M-Audio Revolution 7.1 er også et groomkort ja, spiller du mye så kommer man vel ikke utenom Creative sitt toppkort da. Terratec har sine kvaliteter men er vel ikke like bra som Audiotrak, M-Audio, Creative... Endret 15. juni 2004 av tintin77 Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Jeg var også i stor tvil når jeg kjøpte meg et nytt 7.1 lydkort, men valgte til slutt ett slikt kort. Strålende fornøyd http://www.audiotrak.net/prodigy71.htm Kjøpte direkte fra Csound www.csound.com i Sør Korea.. Bestilte fra Csound.com en mandag, kortet ble sendt med UPS Express, forlot Seoul i sørkorea tidlig tirsdag - ankom oslo norge på torsdag, diverse ting som UPS gjorde så, fikk kortet med bedriftspakke mandagen etterpå i Kirkenes norge. Gratis frakt var inkl. totalt tror jeg det kom på 1300-1400 kr Men M-Audio Revolution 7.1 er også et groomkort ja, spiller du mye så kommer man vel ikke utenom Creative sitt toppkort da. Terratec har sine kvaliteter men er vel ikke like bra som Audiotrak, M-Audio, Creative... Jeg vet ikke om jeg kan si meg helt enig i det siste her, for jeg leste en dansk test av disse kort, og han foretrakk Terratec fremfor Creative etter testen. Terratecs Universe mot Creatives Sound Blaster Audigy 2. Skal finne testen.... Edit: Hmm, hvor ble det av den da? I mellomtiden: her er et engelsk review av M-Audio . Endret 15. juni 2004 av The.Arisen.One Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Slettes ikke umulig det nei... Terratec er meget bra på musikk og dvd men ikke fullt så bra på spill Så hvis muiskk osv er viktig så er det bra kort for all del.. Den engelske testen du vist til er vel av M-Audio Revolution 7.1 soundcard review Endret 15. juni 2004 av tintin77 Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Slettes ikke umulig det nei... Terratec er meget bra på musikk og dvd men ikke fullt så bra på spill Så hvis muiskk osv er viktig så er det bra kort for all del.. Den engelske testen du vist til er vel av M-Audio Revolution 7.1 soundcard review Hehe, stemmer, bare det som sto i hodet på meg Da var det ikke så rart jeg ikke fant den... Du har rett, det blir jo i forhold til behov. Blir M-Audio på meg, tror jeg. Eneste som mangler er Digital Optisk, men siden Koaksial er med, er dagen(e) reddet. Endret 15. juni 2004 av The.Arisen.One Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Du finner tester av alle disse kortene her (Audigy2, M-Audio, Audiotrak og Terratek). Ifølge denne siden er digitale inn/utganger og driverene det eneste som skiller de tre sistnevnte. Alle har bedre lyd enn Audigy2, men Audigy2 er bedre til spill. Hvis du vil ha bedre utvalg av digitale inn/utganger bør du se på Terratec Universe eller DMX. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg bruker en vanlig RCA kabel som digitallyd... Funker helt allreit det.. Hva er problemet med det? Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg bruker en vanlig RCA kabel som digitallyd... Funker helt allreit det.. Hva er problemet med det? Det bruker jeg også... Har aldri merket noen forskjell fra rca kontra en 75ohms coax... Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg vil la noen med litt mer HighFeel svare på akkurat hvorfor elektrisk er bedre... Jeg vet det fordi jeg har hørt det av HiFi-entusiaster. Lenke til kommentar
consilium Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Det bruker jeg også... Har aldri merket noen forskjell fra rca kontra en 75ohms coax... RCA er bare selve kontakttypen. Koaksial er ledningstypen (koaks. har også egne kontakter, men ikke i denne sammenhengen). Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 RCA er bare selve kontakttypen. Koaksial er ledningstypen (koaks. har også egne kontakter, men ikke i denne sammenhengen). phonokabel da Mr. pirke! Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg vil la noen med litt mer HighFeel svare på akkurat hvorfor elektrisk er bedre... Jeg vet det fordi jeg har hørt det av HiFi-entusiaster. Begge overføringsmetoder gir den samme lyden da pulser blir sendt over enten i form av strøm (coax) eller lys (optisk). Det som gjør at mange foretrekker den strømførende kabelen er at den er mer robust, den tåler litt mer enn det sprøe reflekterende innholdet i den optiske kabelen. Thats it.. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Bare lurer litt på her- seriøs lydentusiast og lydkort i PC hører liksom ikke helt sammen- hvertfall ikke Creative.. Har et SB A 2, og det spiller ikke pent. (Men nå er ikke jeg noen seriøs lydentusiast, heller.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå