sedsberg Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Prøvde å søke men fant ikke noe som sa meg så mye. Skal ha en maskin som skal være så billig som mulig og tenkte derfor på en maskin med AMD XP prosessor. Maskinen må være totalt stabil! Ytelse er mindre viktig. Har en Intel Celeron 1.7 prosessor men det blirliksom litt vel lite ytelse. Er år og dag siden jeg har hatt AMD, og da jeg hadde det hadde jeg et VIA chipset som jeg ikke kan si så veldig mye godt om. Lurte på om de nye var bedre, eller om nforce var bedre å satse på. Evt. hvilket som kan garantere stabilitet. Er til en maskin som skal stå på 24/7 hele året. For ordens skyld: Dette er IKKE en AMD vs Intel tråd. Intel er dessuten egentlig utelukka da det blir for dyrt. (Med mindre jeg bruker Celly'n jeg allerede har.) Edit: staveleif. (Men MAD hadde vært tøfft navn på en prosessor) Endret 6. juni 2004 av sedsberg Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 nForce 2 + en xp 2500 ,så har du det du søker. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hadde selv VIA chipsett tidligere, og var heller ikke mye imponert.. Derimot er jeg veldig fornøyd med nforce2 chipsettet nå, aldri noe problem med det. dessuten så får du jo nforce chipsett med innebygget skjermkort, sparer fort en del der, om du er ute etter så billig som mulig eksemelvis: nVidia nForce2-IGP(ofte omtalt som nForce2 IGP - MCP eller MCP-T) Samme som nForce2-ST eller nForce2, kommer an på southbridge, om den er MCP eller MCP-T... Uansett så har Northbridge en integrert grafikk krets, som er et GeForce4 mx440. Dette brikkesettet er genialt for den som ikke spiller mye, men bare er ute etter mye for pengene. -AGP8x -Støtte for DDR266/333/400Mhz SDRAM i Dual Channel modus -USB2.0 -S-ATA -Støtter Athlon 200/266/333 FSB DDR sakset fra denne glitrende oversikten. Mvh K Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Takker for svar! Er det som med Intel HK, at det er bare microATX som har integrert skjermkort? Edit: Fant ett full-ATX med integrert VGA. Endret 7. juni 2004 av sedsberg Lenke til kommentar
moray Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) *slettet* link til abit NF7-M her også. Endret 7. juni 2004 av morcan Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Takker for svar!Er det som med Intel HK, at det er bare microATX som har integrert skjermkort? Edit: Fant ett full-ATX med integrert VGA. Slik er det heller ikke for hverken AMD eller Intel Lenke til kommentar
bengh Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Man får det systemet man vil... Stabilitet er avhenging av mange ting som hardware, software, drivere etc. Har nettopp bygd meg et nforce 2 system (Aopen AK79D-400vn). Krasja til stadighet inntill jeg fant ut at HK ikke likte USB-1 kontaktene (USB-1 hub) som satt i skjermen. Hjalp hverken med siste bios eller siste nforce 2 drivere. Etter at jeg koblet fra disse portene har systemet vært dønn stabilt - noen uker nå. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Takker for svar!Er det som med Intel HK, at det er bare microATX som har integrert skjermkort? Edit: Fant ett full-ATX med integrert VGA. Har det HK'et med en 2500+ (klokket til 195*11) og Win 2000 SP4. Har aldri klikket (med unntak av når jeg klokker litt høyere enn jeg burde) Dønn stabilt (Dvs etter BIOS-flash da, men det var jeg nødt til se bare her ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå