PelleP Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg skal sette inn en ny Seagate Barracuda i tillegg til den gamle harddisken. Jeg kommer til å ha operatissystemet på den gamle harddisken inntil videre og så lenge jeg har det bør jeg vel ha den nye disken som slave? Jumperen på disken har fire alternativer som er merket: 1. Master on Slave off 2. Cable select 3. ? (ikke merket) 4. Limits drive capasity? Jumperen skal vel stå på alternativ 1 dersom disken skal være master, men hvordan skal jeg ha den når jeg skal ha disken som slave - alternativ 3? Betyr Cable select at den harddisken som er ytterst på IDE-kabelen blir slave? I så tilfelle kan jeg velge det å prøve å koble slik at den nye disken ligger ytterst. Jeg har imidlertid hørt at Cable select ofte ikke virker så bra? Er det noen som kan forklare litt for meg så er jeg takknemlig. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Harddisk 1 med operativ system: C: MASTER (Whit slave) Kobles på enden av IDE kabelen Harddisk 2 For lagring av data: D: SLAVE Kobles til kontakten midt på IDE Kabelen CD DVD Egen IDE kabel, Brenner bør være MASTER Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå