Tungsten Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg er på leting ettern et erstatnings kamera for mitt avdøde Hp kamera... Jeg tar meste parten av bildene mine for bruk på web, så 2mpix kamera og opp duger bra... Det jeg hovesakelig er på leting etter er et kamera som oppfyller meste parten av disse kriteriene. -Helst ikke over 2000,- - 2200 -Lite -Optisk zoom(å fortrekke) -Kjapt -Gode bilder Har sett litt rundt og har funnet noen som kanskje kunne være dugene, slik så Dimage X21 Canon A300 Sony Cybershot DCU30 Synes Dimagen ser intressant ut, noen som har prøvd det, noen andre forslag ? Lenke til kommentar
Jens Hansen Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Du kunne prøve at kigge på Nikon Coolpix 2200. To MP, 3x optisk zoom og kan fås til under 2.000 kr. Du kan se akamera.dks test her: Test af Nikon Coolpix 2200 Mvh Jens Hansen Akamera.dk Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Har selv A300, og bildekvaliteten er svært god. Dessverre så er ikke kameraet så raskt til å fokusere i lyssvake miljøer, men det er et knallbra utendørskamera. Hva med Kodak DX6340, testet på akam. http://akam.no/art.php?artikkelid=964 Lenke til kommentar
Tungsten Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Har selv A300, og bildekvaliteten er svært god. Dessverre så er ikke kameraet så raskt til å fokusere i lyssvake miljøer, men det er et knallbra utendørskamera. Hva med Kodak DX6340, testet på akam. http://akam.no/art.php?artikkelid=964 Det Kodak DX6340 kameraet så bra ut, litt stort men en kan ikke få i pose og sekk Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 JEg betalte ca. 1000 kr for u-50 da mpx.no og xd.no hadde et drittgodt tilbudt på det. Synd at det bare var et "one time-offer". Det har jo ikke zoom. Kan zoome digitalt inn på bildene da, men ikke navigere rundt på bilde eller lagre bildene som nye etter digitalzominga. Men det kan jo gjøres på en pc. GOde 2 mp bilder. Har fremdeles standard 8 mb duobrikka til det. Som pleier å resultere i 12 bildere i 2 megapixler. I vga (640*320) for jeg plass til 80 bilder på 8 megabyte. Eller ennå mindre egentlig. ( mb står det på kortet), er ikke det ekstremt mange? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå