vegge Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Formaterte akkurat maskinen og glemte å lagre mailene mine. Vet dere om det er mulig å få dem igjen? Jeg bruker Outlook Express og mailene jeg vil ha tak i kom i perioden 6.-12. april. (har sendt en mail til telenor da...) Lenke til kommentar
script Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Har du krysset av for "la mailen bli liggende på server" (ikke helt korrekt sitert, men...) så er det mulig de fortsatt ligger lagret på serveren. Noe annet vet jeg dessverre ikke om... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 du må nok trå til med et recovery program som scanner disken etter slettede data. Den vil finne alle filene på pc'en din før du formaterte (untatt det du eventuelt har skrevet over), og da er det vel bare å finne frem outlook mappen, og få den kopiert over på en annen harddisk/diskett. Easy Recovery er et knall program. PS: hvis deisken din er stor så kan det ta MANGE timer å scanne etter filene! (30GB = ca 7 timer tror jeg?) Lenke til kommentar
Akke Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Spørs litt på hvilket nivå formateringen skjedde, men skal være fullt mulig. Skal du ha en kjangs må du IKKE legge noe inn på disken igjen. Kjør Easy Recovery eller lignende program. Kan være mulig du finner mail filene dine da. Husker ikke hva dem heter og hvor dem ligger dessverre, men det vet andre her. Har aldri gjort dette før, men er ikke helt på jordet håper jeg... Lenke til kommentar
vegge Skrevet 14. april 2002 Forfatter Del Skrevet 14. april 2002 Tror ikke jeg har krysset av for "la mailen bli liggende på server"... Hvor finner jeg dette alternativet? Ellers gidder jeg ikke bruke recovery program osv. Sååå viktige var ikke de mailene. Men takk for tipsene uansett! :smile: *må huske på dette ved neste formatering* Lenke til kommentar
Akke Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Quote: On 2002-04-14 16:29, havegg skrev:Tror ikke jeg har krysset av for "la mailen bli liggende på server"... Hvor finner jeg dette alternativet?Ellers gidder jeg ikke bruke recovery program osv. Sååå viktige var ikke de mailene.Men takk for tipsene uansett! :smile:*må huske på dette ved neste formatering* Hadde prøvd hadde jeg vært deg. Du får en nyttig erfaring til neste gang du sletter noe jækli viktig. "La mailen bli liggende på server" ligger under arkfanen advaced på mailkonto properties. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Kan du ikke bare sende mail/ringe de som sendte det du vil ta vare på? Kanskje de ligger i utboksen fortsatt? Lenke til kommentar
The 5 element Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Veit ikkje kva OS du brukte, men dersom det var Win98SE og du klarer å finne filer på harddisken så vil dei heite *.dbx. Du vil finne dei i ein katalog som heiter noko slikt: C:WINDOWSApplication DataIdentities{B4CF9540-42C2-11D6-88B9-B42EE74C2325}MicrosoftOutlook Express Du må kopiere filene over på ei maskin som er oppe og går og legge dei i outlook folderen på den maskina. Når du åpner outlook vil meldingane være der. Det du må være klar over er dei meldingane som er i outlook som du kopierer til, vil bli overskrevet dersom dbx fila heiter det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå