Gå til innhold

Har du overklokket din p4 3,0? Hvor mye?


Anbefalte innlegg

Akkurat, leste guiden din på plansliping. Satte med i impreza´en og spant ned til clas olhson og kjøpte 600,1000 og 1200 papir og spant hjem og begynte å splipe..

Må si det asså, ble meget blank. Akkurat som å se seg selv i speilet. Tjente ca 3,5 på å planslipe vannblokka og cpu. :thumbup:

hehe, pass på og tørk av pussestøvet kontinuerligt slik at det ikke blir hakk og skraper på IHS'en ;)

 

Poster mine resultater når jeg har pusset ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Akkurat, leste guiden din på plansliping. Satte med i impreza´en og spant ned til clas olhson og kjøpte 600,1000 og 1200 papir og spant hjem og begynte å splipe..

Må si det asså, ble meget blank. Akkurat som å se seg selv i speilet. Tjente ca 3,5 på å planslipe vannblokka og cpu.  :thumbup:

hehe, pass på og tørk av pussestøvet kontinuerligt slik at det ikke blir hakk og skraper på IHS'en ;)

 

Poster mine resultater når jeg har pusset ;)

planslipte for en uke siden. :roll:

Lenke til kommentar
Ser ut til at jeg går til innkjøp av en 3,0ghzer...

 

 

Hvor får man den besten Steppingen?  :hmm:

Stepping har litt og si. De CPU'ene som kommer fra Malaysia er som regel de beste til å klokke med. Også senest mulig uke er bra ;)

 

Spør etter SL6WU eller SL6WK hos www.netshop.no, så vil de sende deg en. Disse er somregel ganske nye ;)

 

Hvis vi tar Fosco sin stepping og FPO#, så kan jeg forklare litt:

spec.jpg

 

Først står det PORDUCT CODE: BX80532PG3000DSL6WU

SL6WU er steppingen på CPU'en. SL6WU er Gallatin, altså den nye metoden Intel lager sine CPU'er på. Det er derfor 3.0C har blitt så god i det siste til å klokke med.

 

Lenger nede står det et FPO# nummer: L349A888

 

L=Malaysia

3=2003

49=Uke 49

 

A888 er ikke viktig i det hele tatt.

 

Prøv å få tak i nyest mulig CPU. ;)

Endret av Gef
Lenke til kommentar

ka trur dokke eg kan klokke min 3ghz til? kjøpte den sist sommer, har klokka den til ca3.55 men på 3.6 ståppa det, med ny ram og psu skal det nok gå et stykke til men kor langt?

 

noverande ram: corsair xms PC3200 2.2.2.6.4.1T skal byttast ut med KHX PC4000

 

noverande PSU:chiftech 360W skal bli enten 550W eller 600W mist eller enermax.

Lenke til kommentar
ka trur dokke eg kan klokke min 3ghz til? kjøpte den sist sommer, har klokka den til ca3.55 men på 3.6 ståppa det, med ny ram og psu skal det nok gå et stykke til men kor langt?

 

noverande ram: corsair xms PC3200 2.2.2.6.4.1T skal byttast ut med KHX PC4000

 

noverande PSU:chiftech 360W skal bli enten 550W eller 600W mist eller enermax.

Med ny strømforsyning på f.eks 550W (anbefaler antec true control 550W) trenger ikke rammen stoppe deg, har jo cpu:ram ratio.

Lenke til kommentar
Spør etter SL6WU eller SL6WG hos www.netshop.no, så vil de sende deg en. Disse er somregel ganske nye ;)

Ville spurt etter SL6WK også den har jeg og oppnår høyere resultater med denne enn SL6WU med eksakt samme maskin.

Huff, det var SL6WK jeg mente...

 

Har den samme underside som en M0 CPU?

Lenke til kommentar
Spør etter SL6WU eller SL6WG hos www.netshop.no, så vil de sende deg en. Disse er somregel ganske nye ;)

Ville spurt etter SL6WK også den har jeg og oppnår høyere resultater med denne enn SL6WU med eksakt samme maskin.

Huff, det var SL6WK jeg mente...

 

Har den samme underside som en M0 CPU?

SL6WU og SL6WK prosessorene mine ser helt identiske ut på undersiden hvis det er det du tenker på? Tenkte jeg skulle sette på peltier element nå for å se hva denne 3,0´en kan klare.

 

Til bonebreaker: Antec kan bestilles hos Microplex. Men kun på bestilling.

 

edit: enermax er meget bra men antec´en har manuel justering på alle railsene samt temperaturstyrt tilkobling til kabinettvifter.

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar
SL6WU og SL6WK prosessorene mine ser helt identiske ut på undersiden hvis det er det du tenker på? Tenkte jeg skulle sette på peltier element nå for å se hva denne 3,0´en kan klare.

Det var det jeg tenkte på ja.

 

Undersiden av P4 2.6C SL6WH

2.6C.jpg

 

Undersiden av P4 3.0C SL6WU

3.0C.jpg

 

Som du ser, så er 3.0C'en anderledes under. Den er akkurat identisk med en M0 CPU, mens 2.6C'en min ikke er det.

Lenke til kommentar
Som du ser, så er 3.0C'en anderledes under. Den er akkurat identisk med en M0 CPU, mens 2.6C'en min ikke er det.

Hva er en M0 CPU :blush:

Det finnes vel 4 M0 CPU'er fra Intel.

 

P4 2.4C

P4 2.8C

P4 3.2EE

P4 3.4EE

 

De er alle M0 CPU'er, altså de har flere kondensatorer på undersiden som du ser på bildene over. Tror det skal være godt for stabilitet på strømmen i CPU'en. Hvis du går inn i CPU-Z og ser på stepping, vil du se at din er D1, det er min også. Har du en M0 CPU, så vil det stå M0 istedenfor D1. M0 CPU'er har et godt rykte på seg innen overklokking. Mange som klarer å kjøre sin 2.4C M0 på 3.6-3.7GHz uten å røre volten med BOXED kjøling.

 

3.0C SL6WU og SL6WK er ikke M0 CPU, men den er bygget på samme måten, altså like mange kondensatorer på undersiden.

 

Mange tror at 2.4C M0 og 2.8C M0 er failed EE CPU'er. De nye 3.0C CPU'ene er nok bare en ny måte Intel lager D1 CPU'er på.

Lenke til kommentar

Her har du hele storyen:

 

SL6WK:

MM#: 852371

FPO#: L401A822

VERSION#: C30419-011

PACKDATE: 03/09/04

 

 

SL6WU:

MM#: 852639

FPO#: L338B056

VERSION#: C30475-008

PACDATE: 11/06/03

 

Dette står det på eskene mine. Det er den første som har blitt min personlige favoritt. ;)

Lenke til kommentar
Her har du hele storyen:

 

SL6WK:

MM#: 852371

FPO#: L401A822

VERSION#: C30419-011

PACKDATE: 03/09/04

 

 

SL6WU:

MM#: 852639

FPO#: L338B056

VERSION#: C30475-008

PACDATE: 11/06/03

 

Dette står det på eskene mine. Det er den første som har blitt min personlige favoritt.  ;)

Det beviser jo bare deg jeg sa tidligere i denne tråden. Som du ser utav tallene:

 

SL6WK - L401 = Malaysia 2004 uke 1 er den produsert (Denne er best til OC)

 

SL6WU - L338 = Malaysia 2003 uke 38 er den produsert

 

Altså, prøv å få tak i nyest mulig produserte CPU ;)

 

Mange har istedenfor L338, Q338. Q står for Costa Rica. Costa CPU'er er ikke kjent for å være noen beist innen overklokking. Malaysia er somregel de beste! ;)

 

Men om de er like på undersiden eller ikke, går det ikke ann å si utifra de tallene der. Men jeg går utifra det siden K'en er nyere. Tror ikke de har gått tilbake til den gammle måten å produsere dem på.

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...