8-Ball Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 har nå fått meg OCZ PC4000 EL Gold Edition i dag, Hvor fikk du disse fra? Jeg har og et sett men kjøpte dem for en stund siden. En kompis skulle kjøpe slike men sleit med å få fatt på de. Kjører mine corsair PC4400 for øyeblikket, er ute etter en 2,6 til å komme opp mot 280Fsb, 560Mhz på minne. PS: trenger ikke være redd for å bruke plenty av volt på de brikkene, de trives bedre jo høyere du kommer. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Hvor fikk du disse fra? Jeg har og et sett men kjøpte dem for en stund siden. En kompis skulle kjøpe slike men sleit med å få fatt på de. Kjører mine corsair PC4400 for øyeblikket, er ute etter en 2,6 til å komme opp mot 280Fsb, 560Mhz på minne. PS: trenger ikke være redd for å bruke plenty av volt på de brikkene, de trives bedre jo høyere du kommer. Kjøpte den siste brikka som de hadde på lager her Det er ganske bra med PC4400 ram! Holder ivertfall. Grunnen til at jeg kjøpte OCZ PC4000 EL Gold Edition var fordi CPU'en min klarer 250FSB, slik at jeg kan kjøre ram synkront 1:1. Også lav timings...har hørt at de er gode til å klokke med også, kan jo komme godt med hvis jeg skulle få meg bedre kjøling Neida, er ikke redd for volt jeg. Skal pøse på med all den volten jeg kan pøse på Edit: Har jeg rammen på BY SPD i BIOS, så er timingsene 2.5-4-4-6, ikke 2.5-4-4-7 som det står på alle nettsider Endret 8. juni 2004 av Gef Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Hvor fikk du disse fra? Jeg har og et sett men kjøpte dem for en stund siden. En kompis skulle kjøpe slike men sleit med å få fatt på de. Kjører mine corsair PC4400 for øyeblikket, er ute etter en 2,6 til å komme opp mot 280Fsb, 560Mhz på minne. PS: trenger ikke være redd for å bruke plenty av volt på de brikkene, de trives bedre jo høyere du kommer. Kjøpte den siste brikka som de hadde på lager her Det er ganske bra med PC4400 ram! Holder ivertfall. Grunnen til at jeg kjøpte OCZ PC4000 EL Gold Edition var fordi CPU'en min klarer 250FSB, slik at jeg kan kjøre ram synkront 1:1. Også lav timings...har hørt at de er gode til å klokke med også, kan jo komme godt med hvis jeg skulle få meg bedre kjøling Neida, er ikke redd for volt jeg. Skal pøse på med all den volten jeg kan pøse på Edit: Har jeg rammen på BY SPD i BIOS, så er timingsene 2.5-4-4-6, ikke 2.5-4-4-7 som det står på alle nettsider Hvis du skal utnytte hastigheten på de brikken samt tyne hastigheten litt ville jeg ha forandret til 2.5-4-4-7 manuelt, jeg fikk problemer med å hente ut standardhastighet ved 2,5-4-4-6. Men ser du har bare ei brikke?? Hvorfor det? Burde hatt dual channel.. Kjører mine corsair nå på 530Mhz og med sinnsykt stramme timings: 3-4-4-8 Endret 8. juni 2004 av 8-Ball Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hvis du skal utnytte hastigheten på de brikken samt tyne hastigheten litt ville jeg ha forandret til 2.5-4-4-7 manuelt, jeg fikk problemer med å hente ut standardhastighet ved 2,5-4-4-6. Men ser du har bare ei brikke?? Hvorfor det? Burde hatt dual channel.. Kjører mine corsair nå på 530Mhz og med sinnsykt stramme timings: 3-4-4-8 Kjører nå fint på 250MHz 2.5-4-4-6. Skal teste litt mer senere Jo, jeg kjøpte kun ei 512 brikke nå, neste 512 brikke kommer senere. Har bare litt pengemangel atm. Single ram funker fint det Men so fort jeg får penger, så blir det 512MB til Solgte 2x256MB BH-5 brikker fordi det er vanskelig å få tak i nye og fordi jeg vil ha minimun 1GB med ram i maskinen. Da gidder jeg ikke å ha 4x256MB minnebrikker, så da solgte jeg dem og kjøpte 1stk 512MB brikke nå. Minnekontrollen liker ikke 4 rambrikker hvis man skal klokke og kjøre høy volt Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Kjører min [email protected] til daglig. 4.3 til 4.36 ved benching. Kjøling er Vapochill XE Hoverdkort er IC7-Max3 Vcore 1.725 til daglig og 1.775 ved maks klokking Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Har dere SL6WU? Eksakt samme som deg Gef Lenke til kommentar
stutbokk Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Kjemeflott med masse svar gutter,,, jeg har da likt kort som en va dere her Asus p4c-800 -e deluxe,,, og da skal vi se hva jeg kan klokke til ja Lenke til kommentar
stutbokk Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) TIL GEF: Hva kjører du fsb din på når du kjører den på 4.0ghz?? Og kjører du den stabilt på 4.0ghz? Endret 8. juni 2004 av stutbokk Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 TIL GEF: Hva kjører du fsb din på når du kjører den på 4.0ghz?? Og kjører du den stabilt på 4.0ghz? tja, du kan jo se selv: http://www.home.no/gef/saddadsad.JPG Den er ikke stabil på denne hastigheten nei. Må nok få meg bedre kjøling Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Har dere SL6WU? Jeg har en SL6WK og en SL6WU. Det er den som heter SL6WK jeg kommer høyest med i IC7-max3 hk´et. Min SL6WU makser ut 3,85 mens SL6WK når helt til 4,05 med vannkjøling uten pelt. Har kjørt disse på samma platformen med alt identisk. Tror SL6WK går en del lenger med pelt. Lenke til kommentar
stutbokk Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 aaaahh,, takk for den linken Men trur du for meg som har vannkjøling vil kjøre den stabilt på 4,ghz? Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) aaaahh,, takk for den linken Men trur du for meg som har vannkjøling vil kjøre den stabilt på 4,ghz? Tror vannkjøling med pelt hadde fiksa det. Men min er bare "stabil" på 4,05 ved 1,75Vcore med bare vannkjøling. Gef: Hvor høyt kjører du Vcore for å kjøre 4,05? edit: glem det, så linken Ikkje kjangs til å nå den hastigheten med slik vcore du kjører. Endret 8. juni 2004 av 8-Ball Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Gef: Hvor høyt kjører du Vcore for å kjøre 4,05? edit: glem det, så linken Ikkje kjangs til å nå den hastigheten med slik vcore du kjører. hehe, 1,6v i BIOS Det er herlig med lav vcore! Har ekstremt lyst til å få meg bedre kjøling Lenke til kommentar
stutbokk Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 8-ball,,,hva slags hk er det du har? Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Gef: Hvor høyt kjører du Vcore for å kjøre 4,05? edit: glem det, så linken Ikkje kjangs til å nå den hastigheten med slik vcore du kjører. hehe, 1,6v i BIOS Det er herlig med lav vcore! Har ekstremt lyst til å få meg bedre kjøling Ja ser ut som du har potensiale i den cpuén gitt Hvilken kjøler og har du planslipt? Hvilke temp kjører du på? Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 8-ball,,,hva slags hk er det du har? Står i profil IC7-Max3 med vdim mod. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Gef: Hvor høyt kjører du Vcore for å kjøre 4,05? edit: glem det, så linken Ikkje kjangs til å nå den hastigheten med slik vcore du kjører. hehe, 1,6v i BIOS Det er herlig med lav vcore! Har ekstremt lyst til å få meg bedre kjøling Ja ser ut som du har potensiale i den cpuén gitt Hvilken kjøler og har du planslipt? Hvilke temp kjører du på? Har Intel BOXED kjøler, ikke planslipt kjøler og ikke planslipt CPU, brukte da den goopen som følger med kjøleren. Hadde 15C i rommet MAX load da var vel rundt 50C på CPU. Nå når jeg har den på 250FSB 3,76GHz 1,55v har den en maks load på 57C. Litt høyt. Idle er på 47-49C Skulle hatt litt mer volt på rammen den gangen jeg kjørte den på 270FSB. Hadde da BH-5 ram som klarte å kjøre super pi på 265MHz 2-2-2-5, men IKKE 270FSB. Hadde klart 1:1@270FSB hadde jeg bare hatt LITT mer volt og gi. Dette var på vinterstid vel og merke Skal planslipe kjøler og CPU snart slik som jeg gjorde med 2.6C'en min. Må bare få tak i sandpapir først Endret 8. juni 2004 av Gef Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Gef: Hvor høyt kjører du Vcore for å kjøre 4,05? edit: glem det, så linken Ikkje kjangs til å nå den hastigheten med slik vcore du kjører. hehe, 1,6v i BIOS Det er herlig med lav vcore! Har ekstremt lyst til å få meg bedre kjøling Ja ser ut som du har potensiale i den cpuén gitt Hvilken kjøler og har du planslipt? Hvilke temp kjører du på? Har Intel BOXED kjøler, ikke planslipt kjøler og ikke planslipt CPU, brukte da den goopen som følger med kjøleren. Hadde 15C i rommet MAX load da var vel rundt 50C på CPU. Nå når jeg har den på 250FSB 3,76GHz 1,55v har den en maks load på 57C. Litt høyt. Idle er på 47-49C Skulle hatt litt mer volt på rammen den gangen jeg kjørte den på 270FSB. Hadde da BH-5 ram som klarte å kjøre super pi på 265MHz 2-2-2-5, men IKKE 270FSB. Hadde klart 1:1@270FSB hadde jeg bare hatt LITT mer volt og gi. Dette var på vinterstid vel og merke Skal planslipe kjøler og CPU snart slik som jeg gjorde med 2.6C'en min. Må bare få tak i sandpapir først Akkurat, leste guiden din på plansliping. Satte meg i impreza´en og spant ned til clas olhson og kjøpte 600,1000 og 1200 papir og spant hjem og begynte å splipe.. Må si det asså, ble meget blank. Akkurat som å se seg selv i speilet. Tjente ca 3,5 på å planslipe vannblokka og cpu. edit: leif Endret 8. juni 2004 av 8-Ball Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå