Gå til innhold

Har du overklokket din p4 3,0? Hvor mye?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en p4 3,0( 800fsb)

Jeg tenkte jeg skulle klokke litt. Men lurer på litt forskjellig.

 

Hvor mye har du klokket?

Hva har du klokket med? ( bios, eller andre prog)

Vilket hovedkort brukte du?

Vilken ram brukte du?

og til slutt, Hva er innstillingene dine på Vcore osv i biosen.

 

Takker og bukker for alt dere skriver og sender inn.

Ta gjerne med bilder for dem som ønsker det.

Endret av stutbokk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, alt fra 3.3 -> 4.0 er nok mulig. Kommer litt an på kjølingen du bruker, å hvor flaks du har. Bare å prøve seg frem :yes:

 

Min går på 3.9GHz til vanlig bruk, så kjører jeg den opp til 4.0GHz når jeg bencher. Er da ikke helt stabil. Kjører vannkjøling

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Kan ikke klage. Tenkte jeg skulle kjøpe meg ny dobbel radiator, for å få stabilere tempraturer. Er nå 31Idle, å 49Load. Med litt flaks, så kanskje jeg klarer å stabilisere den ved 4.0GHz :)

 

Note¨. Må 1.7v til for å få den stabil ved 3.9GHz. Mer volt, så vil den ikke starte engang. Skal prøve med en ny større PWR-Supply også. Kanskje det er den som holder meg igjen.........

Lenke til kommentar

ok takk for svarene hitils,, emm,,, anngående kjøling,, jeg har mekka meg et komplett sett med vannkjøling fra AquaComputer sine merker,,,, og jeg har en dobbel raddiator som jeg kjører på med 2 vifter( som er koblet til vifte styringen) Altså du hører ikke viftene og jeg kjører min p4 3,0 (800 fsb) Nå på

3,6 dønnn stabilt, og da ligger pc'n på 28-30 grader,,, full load så ligger den på rundt 33-35,,så det kjøler bra,,, og jeg kjøler cpu,vga og chipsett..så derfor trur jeg nok med litt hjelp :p at jeg skal greie 3,9 jeg å ,,,,, men jeg hakke peil på hva jeg skal sette opp i biosen da,, :blush: ,,, jeg har hittils bare greid og klokke opp mitt radeon 9800 pro kort til det aller maxe ,, før den finner artifacts...

men hva trur dere jeg kan sette den på i biosen a?

 

:hmm

 

ja og,,,kremt,, jeg har en levicom strømforsyning på 500w,,, og den er knall bra,,,, bør holde til det meste den,,,,funker til mitt bruk i vertfall,,,så strøm er nok ikke noe problem

Endret av stutbokk
Lenke til kommentar

hei, kjører asus p4c800-e deluxe, og kjører på samme hastighet som Gef. (250fsb) 3.76Ghz. Men den vil ikke høyere da VCORE spenningen hopper helt vilt... :scared:

Virker som at strømforskyninga mi er mitt svake punkt og, må kjøpe meg en ny en nå! Har vannavkjøling og kjører, 33 grader ved load.

Lenke til kommentar
hei, kjører asus p4c800-e deluxe, og kjører på samme hastighet som Gef. (250fsb) 3.76Ghz. Men den vil ikke høyere da VCORE spenningen hopper helt vilt... :scared:

Virker som at strømforskyninga mi er mitt svake punkt og, må kjøpe meg en ny en nå! Har vannavkjøling og kjører, 33 grader ved load.

Hey

 

Du har nesten samme hovedkort som meg du da, jeg har P4C800.

Det at Vcore'n er ustabil er en "feil" på disse hovedkortene. Men man kan voltdrop modde dem slik at de ikke "dropper". Da blir det stabil spenning, vet om flere som har gjort dette, skal gjøre det selv og ;)

 

Så det er ikke strømforsyninga de..

Lenke til kommentar
Du har nesten samme hovedkort som meg du da, jeg har P4C800.

Det at Vcore'n er ustabil er en "feil" på disse hovedkortene. Men man kan voltdrop modde dem slik at de ikke "dropper". Da blir det stabil spenning, vet om flere som har gjort dette, skal gjøre det selv og ;)

 

Så det er ikke strømforsyninga de..

interrisant, har du en link\url? vil gjerne se på dette selv, da jeg er hypp på 4ghz! :wee:

Lenke til kommentar
Hadde hvert fint om dere nevnte hva slags hovedkort dere har ;)

Abit IC7-MAX3. Volten holder seg temmelig stabil ;)

 

MAX load 57C

Vcore stabil på max3? Føler den er ganske varierende jeg. Har du kikket på volten når du kjører tunge aplikasjoner? Er MC64 fjernet på ditt hk?

Lenke til kommentar
Hadde hvert fint om dere nevnte hva slags hovedkort dere har ;)

Abit IC7-MAX3. Volten holder seg temmelig stabil ;)

 

MAX load 57C

Vcore stabil på max3? Føler den er ganske varierende jeg. Har du kikket på volten når du kjører tunge aplikasjoner? Er MC64 fjernet på ditt hk?

Når jeg kjører Prime95, ligger volten på 1,5-1,534v. Når jeg surfer, hører på musikk o.l. Ligger volten på 1,534-1,552v. Har på 1,55v i BIOS. Disse avlesningene er nok ikke riktige, men det er det CPU-Z forteller meg.

 

Ja, har selv fjernet MC64 capen. ;)

Lenke til kommentar
Hadde hvert fint om dere nevnte hva slags hovedkort dere har ;)

Abit IC7-MAX3. Volten holder seg temmelig stabil ;)

 

MAX load 57C

Vcore stabil på max3? Føler den er ganske varierende jeg. Har du kikket på volten når du kjører tunge aplikasjoner? Er MC64 fjernet på ditt hk?

Når jeg kjører Prime95, ligger volten på 1,5-1,534v. Når jeg surfer, hører på musikk o.l. Ligger volten på 1,534-1,552v. Har på 1,55v i BIOS. Disse avlesningene er nok ikke riktige, men det er det CPU-Z forteller meg.

 

Ja, har selv fjernet MC64 capen. ;)

Har du også tatt vtt modden? Har også fjernet mc64, endelig kan jeg begynne å bruke minne mitt! :green:

Lenke til kommentar
Har du også tatt vtt modden? Har også fjernet mc64, endelig kan jeg begynne å bruke minne mitt!  :green:

Nei, har ikke tatt VTT modden enda. Har tenkt til å gjøre det når jeg får utstyr til det ;)

 

hehe, jo, følte det befriende når MC64'en min var fjernet. Er morsomt med 3,2v til rammen ;) Hadde BH-5 ram for ikke så lenge siden som hadde god nytte av den volten, men solgte dem og har nå fått meg OCZ PC4000 EL Gold Edition i dag, så nå skal den kjøres litt. Synd at det ikke er kaldt ute, da kunne jeg sikkert kommet langt med klokkingen :(

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...