Gå til innhold

Vil ikke starte...

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop fått en ny bærbar medion 2040 maskin og har satt den opp så den funker fint. Men i dag, 1 dag etter jeg har fått den, så blir skjermen helt hvit og maskinen viser ingenting på skjermen etter omstart. :ermm:

Skjermen ble hvit etter at den ble satt i dvalemodus og tatt ut fra dvalemodus igjen rellativt raskt. Måtte ta ut batteriet for å skru den av...

Har prøvd å ta ut batteriet over lengre tid, men hjelper ikke. Er det et problem som kan oppstå spesielt for bærbare pga hardware, eller kan det skje alle maskiner. (altså en XP feil)...

Håper på snarlig svar!

(noen andre som har opplevd lignende problem med dvalemodus?)

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal være brutalt ærlig med deg.

Medion var i forrfjor europas mestselgende PC leverandør, de solgte mere enn HP, Compaq og FSC. MEN, problemet er at de har solgt MYE mere enn hva de hadde regnet med, det som siden er skjedd er at reserve delene har gått tom MYE raskere enn hva noen hadde regnet med.

Den dag idag sliter Medion fremdeles med og ordne opp i problemet, og jeg vet at MANGE brukere av Medion PC'er som har sendt dem på service har endt med og få PC'en kreditert (penger tilbake) ettersom man har krav på dette i den nye kjøpsloven om en PC er inne på service i over 3 uker.

Medion HAR stort problem med reserve deler, og ja. Medion HAR stor feilprosent.

er ikke sikker på om du kan sammenligne dette med de andre leverandørene her i norge, er noe usikker på ossen Medion gjør det her.

MEN.

ta og kontakt STRAX verkstedet, eller butikken du kjøpte PC'en i.

STRAX er de som har enerett på og fikse Medion PC'er i Norge.

OH..BTW

en posetiv ting om Medion.

MEDION er den ENESTE pc produsent som har GARANTI PÅ SOFTWARE.

Denne garantien gjelder LIKE LENGE som HW garantien

dvs om windows havarerer, send pc på service der den er kjøpt, og de vil fikse det gratis (eller STRAX).

Lykke til, håper at saken ordner seg

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar!

Har det noe å si at jeg formaterte PC'en med en gang jeg fikk den? ... la innpå en annen version av XP en den som fulgte med (som er full av all mulig bullshit) La inn akkurat samme utgave av XP (no sp1), men uten alt rusk og rask.

Men er litt rart om det er hardwaren som har klusset seg. Ser for meg at det er et problem med dvalemodusen, att den kanskje hang seg opp og "svever mellom liv og død". Et sted mellom dvale og vanlig. Har hatt dette problemet med en gaaaammel bærbar en gang, en 486 hvor den låste seg i dvale. Men att dette skjer på en ny maskin...? merkelig...

Må bare nevne at det ikke er min PC, men lillesøstra min sin. Hun fikk den av staten (eller hvem det nå er som fikser sånt) pga skrive/lesevansker. Så ... ja ... what to do?

(jeg selv går til innkjøp av en lekker PB G4 12" om ikke lenge *glis* ... hrem ... litt offtopic)

Lenke til kommentar
(jeg selv går til innkjøp av en lekker PB G4 12" om ikke lenge *glis* ... hrem ... litt offtopic)

Først litt offtopic:

Gratulerer! Gled deg! Har selv flere kompiser som har "skiftet" side etter jeg kjøpte min powerbook i desember. :D

Når det gjelder topic så hadde jeg tilsvarende problemer på en IBM T22 for leenge siden. Det fikset jeg med å koble ut BIOS batteriet. Er dette tilgjengelig på den maskinen du har problemer med kan du jo teste det? (På PowerBooken jeg bruker er det en tastekombo for å gjøre dette. Prøv Google.)

-KJ

Lenke til kommentar

Bitex: Om du har sett den versionen som følger med så hadde du forstått hva jeg mente :roll: Det følger ikke med noen XP cd, men en såkalt "recovery" cd hvor alt dritten som følger med blir installert om du vil eller ei. Men så lenge jeg har lisensen lovlig så har det vell ikke noe å si hvilken cd jeg bruker for å installere XP fra. OG det var 3 partisjoner på den lille 30 GB hardisken! tenk hvor mye rot det hadde blitt når en stakkars 12 åring skal prøve å holde system i sakene! uff ...

ja... nok offtopic

Det med biosbatteriet var det første jeg tenkte på MEN jeg har prøvd det på en eldre bærbar og ja ... den gikk kaputski etter at jeg skrudde den opp for å "se litt nærmere på saken". :p

En hutigtast for å restarte PB? Genialt! Men tviler på at det finnes på denne Medionen ... :hrm:

Men et google søk skader ikke ... får prøve det. Om det er noen flere som har gode ideer - kom med de!

[edit] sendte denne mailen fra medions nettsider nå nettop...

Fikk maskinen for noen dager siden så dette problemet burde ikke oppståt. Maskinen ble satt i dvalemodus (lukket igjen skjermen) og skrudd på igjen (lukket opp skjermen) litt senere. Da ble skjermen hvit og det gikk ikke ann å skru av maskinen på noen som helst måte, så jeg måtte dra ut batteriet. Når jeg da prøvde å starte den igjen var skjermen helt svart men viften og cd-romen og alt starter. Etter noen sekunder blir den helt stille. Klarer den ikke å starte opp igjen fra dvalemodus?

Får ikke tilgang til BIOS eller noen ting, om dere vet en lett måte man kan resete BIOSEN på så vil jeg gjerne vite det. (en hurtigtast, eller dra ut BIOS batteri hvor det nå enn sitter)

Tror egentlig ikke det er noen hardware feil dette, men er ikke lenger 100% sikker.

Håper dere klarer å svare meg fort!

Takk for din forespørsel!

Din email er sendt videre til angjeldende avdeling i vårt firma og vil bli besvart så fort som mulig. Vennligst ha forståelse for at grunnet et stort antall forespørsler kan ventetiden være opptil tre virkedager.

Vennlig hilsen

Medion Norge

jauda ... de har nok en del å sette fingrene sine i...

[/edit]

Endret av messo
Lenke til kommentar

Som sagt så er det forskjellige måter å gjøre det på. Hva som funker på dein, det vet jeg ikke. På IBM T22en satt BIOS batteriet under hovedbatteriet. På PowerBooken min holder jeg nede tre taster og starter maskina, for så å vente til jeg får oppstartslyden tre ganger.

-KJ

Lenke til kommentar

Hei.

Har vært opplevd at du kan "resette" bærbare ved å ta ut batteriet og koble fra strømmen for så å holde nede powerknappen i 10-20 sekunder.

Forsøk så å starte på nytt.

Har du forresten forsøkt å koble til en ekstern skjerm? Forstår det slik at PC'en starter.

Lenke til kommentar

Prøvde reset trikset ditt GKJ, men ingenting skjedde. Kobla til ekstern skjerm og men ingen reaksjon. Det rare er at hardware (CD-ROM, hd og vifte osv) starter opp, men ingenting skjer. Ingen oppstart, ingenting...akkurat som hardwaren får strøm, men ikke noe mer.

Har ikke fått noe svar fra Medion enda, men er vel kanskje litt mye og forvente ...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...