dan1el Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg støvsugde pcen min for et par dager siden, og når har en av de små viftene inne i kabinettet begynt å støye. Det er er meget irriterende lyd. Lyden var ikke der før jeg støvsugde. Det er en veldig liten vifte. Den er under CPU-vifta. Når jeg holder handa såvidt bortpå vifta, forsvinner lyden. Hva er galt, og hvordan fikser jeg det? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 chipsetvifta di, du kan vel ha tørket ut oljen inni lagrene. Hvilket hovedkort har du? Om du kommer til, løft opp klistremerket på midten av vifta og drypp litt symaskinolje ned. Tynn tynn smøreolje. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Ok. Takk for tipset. Skal se om jeg har litt tynn olje i nærheten... Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Fant ikke noe olje Må vel ut å kjøpe noe. Vet du hvor jeg får tak i sånt? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Ikke egentlig, men du kan jo prøve med WD-40\5-56, selv om det kanskje ikke er helt anbefalt. Prøv Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Ikke egentlig, men du kan jo prøve med WD-40\5-56, selv om det kanskje ikke er helt anbefalt. Prøv WD-40...? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Er smøreolje for det meste, er ikke helt sikker på hvordan det vil være. Men er kanskje verdt et forsøk. Om du får løftet på noe klistremerke da Hvis ikke må du ta vifta av hovedkortet ihvertfall Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 WD-40 = også kjent som verktøykasse på boks, det er flytende olje under trykk som man kan spraye alt som trenger litt smøring Knirkende dører, rusta sykkelkjeder osv. å i ditt tilfelle chipset vifte, men jeg ville vært satans forsiktig og tatt den av hk før du gjorde noe som helst Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Yes i did. Hva slags hovedkort har trådstarter? Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 ..Det står MSI på klistremerket Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Symaskinolje finner du i syskrinet til moder'n... så kan du skryte litt av at du har brukt det en gang også... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Det er ikke sikkert modern syr Men jeg vil tro du har WD-40\5-56. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Utrolig - finnes ikke olje i huset - ja sånn går det når fadern er sparka på dør ?!! Ellers tror jeg du kan forsøke å tørke av viftebladene på vifta med en lett fuktet klut. Ta ett og ett blad. Det er mulig du har fått fjernet støv på deler av vifta slik at den er i ubalanse og dermed støyer. Ikke alltid lett å komme til å smøre disse viftene. Ny vifte koster ikke all verden hos f.eks ELFA. Husk å skru av strømmen på PC'n først ! Lenke til kommentar
hylo Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 WD-40 kan bli kjøpt på en bensinstasjon eller noe. Så er det bare og spraye.... Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Kjøp olje for å smøre låser og lignende, disse ser ut som en sprøyte og er veldig fine for presisjonssmøring. Tror ikke jeg ville tatt sjansen på å spraya wd-40 på vifta, det blir fort klin husk at en dråpe er mer en nok for denne vifta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå