Føss Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 hva betyr de tallene på hver side av "/" på spesifikasjonene på grafikk kort??? Lenke til kommentar
TDK Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Litt vanskelig og fortså hva du mener men jeg tror det er kjerne/minnefrekvens X800XT PE har 520mhz/1120mhz Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Edit: TDK var først Endret 6. juni 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Føss Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 det var noe sånt jeg lurte på, TDK.... jeg har bare aldri vist hva de tallene EGENTLIG betydde (jeg bare skjønte at mye var bra!!!) takker så mye, nå er alt så klart. men når du sier kjerne/minnefrekvens, mener du hastiheten på kjernen/hastigheten på minne??? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Frekvensen på minnet og frekvensen på kjerna. Meir er bra, ja, men du kan f.eks. ikkje sammenligne korta med kvarandre ut ifrå frekvensen fordi oppbygningen er så vidt forskjellig. Eit ATI kort på 300MHz kan være bedre enn eit nVidia på 500MHz Lenke til kommentar
Føss Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Frekvensen på minnet og frekvensen på kjerna. Meir er bra, ja, men du kan f.eks. ikkje sammenligne korta med kvarandre ut ifrå frekvensen fordi oppbygningen er så vidt forskjellig. Eit ATI kort på 300MHz kan være bedre enn eit nVidia på 500MHz takker... nå ble alt så uklart!! Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Nå skal det også sies at noen oppgir minnehastighet i DDR (altså 2x den reelle frekvensen), og noen oppgir normal frekvens. Lenke til kommentar
Føss Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 er frekvens det samme som hastighet?? og er kjerne det samme som GPU??? Lenke til kommentar
TDK Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Frekvens er på en måte det samme som hastighet. (kun når det gjelder data) Frekvens måles i Hz som betyr svingninger. 3 Gigahertz er 3 milliarder svingninger i sekundet. 3 milliarder svingninger av 32bit (1bit = 8 byte). (hvis dette var feil, si ifra) Kjerne er i skjermkortsammenheng det samme som GPU/VPU (nVidia/ati) Endret 7. juni 2004 av TDK Lenke til kommentar
Føss Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 jeg vet hva hz vil si og alt det tullet... men er det samme type hz/mhz/ghz som i cpu og ram???? Lenke til kommentar
TDK Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Rammen bør kjøres på lik hastighet som FSB. (med minder du overklokker mye) FSB * Multiplier = Kjernefrekvens Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 ... nå ble alt så uklart!! På samme måte som om CPU'er fra ulike produsenter ikke kan sammenlignes ut i fra frekvens. En AMD-CPU 'gjør mer' pr. runde enn en Intel-Cpu f.eks. og dermed blir frekvensen lite relevant når det gjelder sammenligning unntatt i mellom CPU'er (og grafikkort) med samme teknologi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå