Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Advarsel til AMD/ATi foldere: Nyeste versjon av driverene til AMD (13.1) vil medføre at du ikke kan folde på 100 % GPU load! Du må beholde gammel versjon av AMD APP SDK runtime ved oppgradering, da skal de nye driverene fungere!

 

Se forøvrig http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=81&t=23460#p234061 (både post og tråd)

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Første 4P-kortet er testet, og fungerer tilsynelatende slik det skal. Trodde det først var dødt, men det ser ut til at det ikke liker å ha skjermkabelen for tett ned mot PCBen, så måtte bruke et fullsize-kort. Det igjen betyr at jeg må handle et par extensions for å unngå knekk på slanger osv, men skitt :p Dette skal bli verdt alt arbeidet bare jeg blir ferdig...

Lenke til kommentar
Første 4P-kortet er testet, og fungerer tilsynelatende slik det skal. Trodde det først var dødt, men det ser ut til at det ikke liker å ha skjermkabelen for tett ned mot PCBen, så måtte bruke et fullsize-kort. Det igjen betyr at jeg må handle et par extensions for å unngå knekk på slanger osv, men skitt :p Dette skal bli verdt alt arbeidet bare jeg blir ferdig...

 

Jeg forstår ikke hvilken skjermkabel du omtaler her? Og hvorfor bruker du ikke det interne skjermkortet hvis det er snakk om CPU-folding, eller tenker du å bedrive også GPU-folding samtidig? Min erfaring med 4P kort er at ytelsen på CPU-foldingen faller dramatisk hvis man samtidig belaster GPU i noen grad.

 

 

Edit: Denne karen hadde det hett en periode, faktisk det verste jeg har sett av nesten døden opplevelser med 4P hovedkort. Det er ikke sikkert hovedkortet er dødt til tross for at det sto i fyr en stund. Hendelsen skyldes visstnok bruk av en EPS-splitter kabel. Jeg har 2 slike liggende, men skal kaste dem i søpla straks jeg finner de. http://hardforum.com...d.php?t=1740705

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvilken skjermkabel du omtaler her? Og hvorfor bruker du ikke det interne skjermkortet hvis det er snakk om CPU-folding, eller tenker du å bedrive også GPU-folding samtidig? Min erfaring med 4P kort er at ytelsen på CPU-foldingen faller dramatisk hvis man samtidig belaster GPU i noen grad.

 

 

Edit: Denne karen hadde det hett en periode, faktisk det verste jeg har sett av nesten døden opplevelser med 4P hovedkort. Det er ikke sikkert hovedkortet er dødt til tross for at det sto i fyr en stund. Hendelsen skyldes visstnok bruk av en EPS-splitter kabel. Jeg har 2 slike liggende, men skal kaste dem i søpla straks jeg finner de. http://hardforum.com...d.php?t=1740705

 

Dette er adapteren: http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Kabler/Adaptere/Skjermkabel/DeLOCK-DVI-90-vinklet-adapter-245-pin-hunn-hann--gull-kontakter-117550-p0000053048.aspx (2x)

 

Det har noe med orientering av hovedkortet. Ang. internt skjermkort så er det i teorien et alternativ, men den nye samsung-skjermen min har kun 2x DVI og 1x DP, så jeg kan ikke bruke VGA-KVM-switchen min. Den jeg da må bruke er en DVI-basert sak, så da må jeg bruke et ekstra kort.

 

Mulig jeg poster et nytt bilde i kveld.

Lenke til kommentar

Jeg har eksakt likt pc som en i klassen min(skole pc). Jeg får ca. 710 PPD mens han får ca. 1900 ???

 

CPU: Intel Celeron @ 1,6 GHZ.

 

Dette er skolepcer, men rart at det er så stor forskjell?

 

Jo mer man folder, jo høyere PPD. Jo fortere man leverer inn WU, jo mer bonus. Det kan rett og slett være at han folder om natten, mens du ikke gjør det osv.

Lenke til kommentar

Vi satte forresten ny dagsrekord i går med over 9 mill poeng, og når du får all din nye hardware på nett blir det noke flere nye rekorder.

 

Vel jeg er i gang igjen etter et par års pause(studier i utlandet). Det er ikke mer enn ca 6000PPD nå, men så fort jeg får klokket opp litt blir det bedre. Har forresten en i5-750

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jepp.

 

Du folder jo med et AMD-skjermkort. Ser i staten din at du til tider leverer 1835 poeng, det stemmer jo overens med P11293. Denne er jo uten bonus (GPU), så det er jo i orden. Men, det betyr at resten av poengene er SMP og de ser skummelt ut som base credit for ymse prosjekter (A4 prosjekter får 10% mere base credit under leveranse). Tipper at hvis du sjekker loggen din på hvilke prosjekter du har foldet og levert, og sammenligner med staten din vil du kjenne igjen base credit.

 

Du bør kanskje dobbeltsjekke at passkey er tilstede og er korrekt?

 

Edit: 240 poeng kan være P8028, 443 poeng kan være P11020, 480 poeng kan være P11021. Dette er det jeg har fått i det siste som kunne passet med dine tall

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...