Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører du CPU+GPU folding? AMD skjermkort trenger en dedikert CPU kjerne for å kunne folde på maks. Dersom du kjører med SMP, prøv å reduser antall kjerner den bruker med 1 evt 2. Det skal gå fint å folde med oddetall, jeg gjør det selv på min AMD APU (smp 3 + GPU).

Hvordan setter jeg dette i v7-kienten?
Lenke til kommentar

Sett V7 i Advanced/Expert modus oppe i høyre hjørne (hvis den ikke allerede står slik)

Trykk Configure -> Slots

Velg smp-entryen og trykk edit

Under SMP settes antall tråder (-1=alle).

 

Jeg er usikker på om du må restarte klienten for at dette skal virke, men du må uansett trykke på finish for SMP-sloten (høyreklikk på folding-slots) før du endrer antall tråder. Du kan ikke endre antall tråder underveis i en WU. Da blir det error når den leveres... Har prøvd selv :(

Lenke til kommentar

Heh, det har jeg.

:D

Pluss for holdning, WheelMan!

-nå kan det være at enkelte som bidrar i denne tråden har en litt annen forståelse av begrepet "rimelig kjapp rigg" enn landsgjennomsnittet...

Fortell litt om hva du folder på, så er det masse intille .. ehh, smarte folk her som kan peke deg i riktig retning! :)

Lenke til kommentar

 

:D

Pluss for holdning, WheelMan!

-nå kan det være at enkelte som bidrar i denne tråden har en litt annen forståelse av begrepet "rimelig kjapp rigg" enn landsgjennomsnittet...

Fortell litt om hva du folder på, så er det masse intille .. ehh, smarte folk her som kan peke deg i riktig retning! :)

Jeg kjører en 6-core 3930k på 4.5 GHz i min maskin, og en 8-core E2650 på 2 GHz i serveren. Jeg vil tro sekskjerneren er en god del raskere enn Xeonen - skal ikke forundre meg om den kan fullføre -bigadv units innenfor tidsrammen. Noen som har prøvd?
Lenke til kommentar

Hvis din 6-core 3930k på 4.5 GHz skal få ned en bigadv workunit må den på ett vis utgi seg for å ha minst 16 kjerner slik at f@h "tror" at det er en slik cpu som er på din side. Tidligere, da vi foldet med 2600K eller 980X så kunne vi bruke Langouste til å fake dette, og vi foldet P69xx bigadv over lengre tid og alle var lykkelige. Om dette lar seg gjøre ennå etter at 16 kjerners regimet ble innført vet jeg ikke, men jeg vil anta at det er mulig. Om din 6-core 3930k på 4.5 GHz klarer jobben innen tidsfristen er jeg ganske usikker på, siden en 8/16 kjerner/tråder må være ganske overklokket for å klare det. Mine 2 x Xeon E5645 6/12 kjerner/tråder er overklokket til 3.6GHz (fra 2.4) og klarer det med bra margin som 24 kjerner. For øvrig kan du studere denne listen for informasjon om cpuer som klarer / klarer ikke bigadv. https://docs.google....xvejBDcHc#gid=0

 

Edit:

FRa lista ser jeg at en bruker som heter "ra_alfaomega" og folder med Intel [email protected] 4GB 1333 klarer P8101 såvidt, så da er det mulig å få disse ned med mindre enn 16 kjerner. Han klarer en TPF på 32:5 og grensen går ved 34:6 som er et minimum man må klare, helst ganske mye bedre siden opp/ned lasting kommer i tillegg.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg har en Dell Poweredge R210 II 1U med 3,3Gh og 8GB Ram. Denne bråker bare 40dBA, og denne er jeg fornøyd med. Men jeg har også en Qnap TS-EC1279U 2U NAS, som bråker 54 dBA, og det er ganske mye. Dette har medført at den er for det meste avslått, og at Netgear ReadyNAS Pro 2 (mikrotårn) heller er i drift.

 

 

Hvilke server produsenter synes dere har de mest stillegående rack servere og evt NAS? Dette kan dere basere på ut ifra deres egne servere, eller de dere har vært borti osv.

 

Jeg spør bare av ren nysgjerrighet, ettersom jeg er litt interessert i servere osv. En bruker anbefalte meg å heller ta dette opp i denne tråden, fremfor min egen tråd.

Lenke til kommentar

Jeg har en Dell Poweredge R210 II 1U med 3,3Gh og 8GB Ram. Denne bråker bare 40dBA, og denne er jeg fornøyd med. Men jeg har også en Qnap TS-EC1279U 2U NAS, som bråker 54 dBA, og det er ganske mye. Dette har medført at den er for det meste avslått, og at Netgear ReadyNAS Pro 2 (mikrotårn) heller er i drift.

 

 

Hvilke server produsenter synes dere har de mest stillegående rack servere og evt NAS? Dette kan dere basere på ut ifra deres egne servere, eller de dere har vært borti osv.

 

Jeg spør bare av ren nysgjerrighet, ettersom jeg er litt interessert i servere osv. En bruker anbefalte meg å heller ta dette opp i denne tråden, fremfor min egen tråd.

Lett off topic, men ja, du finner mye gode svar i denne tråden :D

Personlig erfaring:

De fleste store produsentene lager ganske likeverdige maskiner når det kommer til støy.

1U og 2U maskiner med mye CPU og høy belastning bråker alle mye, men noe verre enn andre. Har f.eks en Supermicro 2U 6027AX-TRF som bråker så ille at man bør bruke hørselsvern i samme rom, men det er fordi den kjører folding@home nå med overklokkede E5-2687W prosessorer.

Til "normalt" bruk er den som alt annet.

Rackmonterbare maskiner er jo laget for datarom, og ikke kontorbruk.

Skal du ha slikt inn i et normalt kontormiljø anbefaler jeg å spandere et støydempet rack, f.eks fra Orion Acoustic. Koster en del, men er vel verdt pengene.

Lenke til kommentar

Hva får dere andre på P807x WU?

 

Jeg får ca 25k på GTX560ti @900mhz, og bare 22k GTX570 @800mhz. Utrolig dårlig optimalisert at GTX560ti gir bedre PPD enn GTX570

 

På P762x fikk jeg 28k på GTX560ti og 33k på GTX570

 

Jeg pleier og ligge på 27-29k PPD med GTX 560Ti @ 880 MHz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...