Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker, hadde litt problemer med å få stokket informasjonen til riktig sted, men nå sitter det.

 

Hvordan går det ellers med den vannkjølte 4P byggingen, en oppdatering i form av noen bilder ville gjort seg?

 

Ikke noe utover dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=254688&view=findpost&p=20117896

 

Neste steg blir å dremle litt på blokkene så det er klaring nok til heatsinks rundt - og å grave gjennom rubbish-kassa for å sjekkeo m jeg har noen sinks jeg kan kutte opp.

Lenke til kommentar

Vi har hver vår laptop. Jeg tenker at jeg har foldingen på når jeg har laptopen hjemme. Ett av kravene er at programvaren har en lisens, og det har vel F@H?

Ja, sånn sett har du lov til å kjøre F@H så mye du vil. Eneste er vel at Plande Lab helst ser at en kun kjører det på maskiner en eier/fullt disponerer selv eller får lov av eier å bruke til F@H (de ønsker ikke "negativ publisitet" pga. folk tar seg til rette på F@H's vegne).

Lenke til kommentar

Var nettopp inne i BIOS og sjekket. Det gikk fint å øke både multiplier og BCLK. Temperaturene er rare: varierer fra 38 til 63 grader...

 

Edit: Og der fikk jeg nettopp en epost fra Nextron om at erstningskortet for G34 hovedkortet som var defekt er på vei. Det samme er 4 stk 6276, men de tar vel litt lengre tid fra Korea.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Det var veldig stor variasjon i temperaturer, for stor vil jeg si, og jeg ville sjekket at kjølepasta er jevnt fordelt. Også at du har tilstrekkelig med utskifting av luft omkring chippene.

 

Da lever du et spennende liv en stund framover nå. Fra Korea tok det kun 5 dager da jeg fikk levert derfra.

 

Edit: Temperaturvariasjonen kan også skyldes at sensorene er unøyaktige. Jeg har omtrent samme avvik i socket2 mellom kjerne 2 og 3. For å sjekke lot jeg cpu1 og cpu2 bytte plass, men ingenting endret seg så jeg konkluderer med at det skyldes feil med de 2 sensorene.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Kom ikke høyere enn 2.52 GHz på mine E5 2660 2.3GHz ES. Men jeg må innrømme at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre for å få det høyest mulig. Multiplier er nå 24 og BCLK er 105. Setter jeg multiplier høyere ignoreres det og i7z rapporterer 24. Disabler jeg Turbo mode, settes den tilbake til 23. Den blir ustabil med BCLK høyere enn 105.

 

Hvis noen har noen tips til hvordan (om mulig) jeg kan gå høyere med multiplier tas det i mot med takk... :)

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Det har skjedd mye med laget så langt i januar: Vi har fått 10 nye med på laget og totalt vokst med 21 aktive brukere. PPD de siste syv dagene sier vi skal nå 226 mill i januar. Og i tillegg er det jo mange beist som bygges, og nå ble et par 2P overklokket her :)

 

Lurer på om jeg skal satse "pengene" mine på at vi runder 230 mill med god margin! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...