Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange PCIe plasser høres sikkert fint ut i teorien for GPU folding, men flere enn 2-3 kraftige GPUer gir som regel masse problemer med varme/støy. Går ann å få til diverse løsninger med PCIe riser kabler, men det krever gjerne mer innsats enn det smaker.

 

Etter mye frem og tilbake har jeg havnet på 2 GPUer per pc. Billig og enkelt å skaffe deler, lett å kontrollere varme.

 

Hadde en pc der jeg gikk fra 3 til 4 GPUer og faktisk endte opp med omtrent uendret PPD fordi jeg måtte klokke ned alle GPUene til stock for å holde det stabilt i den ekstra varmen.

Endret av Xi13
Lenke til kommentar

Mange PCIe plasser høres sikkert fint ut i teorien for GPU folding, men flere enn 2-3 kraftige GPUer gir som regel masse problemer med varme/støy. Går ann å få til diverse løsninger med PCIe riser kabler, men det krever gjerne mer innsats enn det smaker.

 

Etter mye frem og tilbake har jeg havnet på 2 GPUer per pc. Billig og enkelt å skaffe deler, lett å kontrollere varme.

 

Hadde en pc der jeg gikk fra 3 til 4 GPUer og faktisk endte opp med omtrent uendret PPD fordi jeg måtte klokke ned alle GPUene til stock for å holde det stabilt i den ekstra varmen.

 

Hvis jeg faktisk hadde gjennomført prosjektet, ville det blitt en del kraftige GPU'er, og jeg ville ha designet mitt eget kabinett. Ville da også vært noen 240mm vifter som ville gitt en enorm luftflyt.

Lenke til kommentar

Så på hardforum at du og tear diskuterte omkring TPC, og fikk forståelsen av at du har lagt inn TPC på em maskin med MC CPUer: Jeg trodde i følge denne siden http://code.google.c...onpowercontrol/ at TPC ikke fungerer på Magny Cours maskiner, eller tar jeg feil her?

Jeg googlet dette for en stund siden og slik jeg forstår det fungere TPC, men -psmax 1 trikset og overklokking fungerer ikke. Ellers er det mye annen funksjonalitet som fungerer. Ver. 0.43 fungerte en stund ikke med MC pga en bug, men det skal være fixet nå.

 

Håper jeg tar feil og at det er mulig å øke frekvensen eller vcore... :)

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Da har jeg begynt å teste Cr OS (ChromeOS) på VirtualBox. Etter litt over én time med nedlasting (filen er ikke stor, det er bare en treg nedlastingsplass), har jeg nå opprettet maskinen. Den kjører på Linux så vidt som jeg vet, kan være jeg bruker dette en del i fremtiden og til en mulig ny folde-pc da det er gratis :D

Lenke til kommentar

Nå er vi totalt off-topic her, men: Når måtte man betale for å kjøre Linux som privatperson, uten support?

Aldri, trur jeg :D Men har i grunnen ikke likt de andre OS'ene fra linux så veldig mye :c

 

La oss gå on-topic igjen:

Foldinga blir det en liten pause på. Blir vel ikke noe særlig før neste år eller noe sånt :L

Lenke til kommentar

Jeg er også med i laget, med samme navn som her på forumet. Når jeg taster inn lag nummeret så kommer hardware.no opp, men når jeg går inn på min profil på nettet så står det ett helt annet lag :hmm:

 

Har du passkey? Søk etter deg selv med den her http://fah-web2.stan...qtype=userstats da er du sikker på hvem som er deg!

 

BTW, du står ikke i listen over aktive brukere for Team Hardware.no (http://folding.extre...?s=&a=1&t=37651). Du bør kanskje dobbeltsjekke at input er riktig? Vi vil ikke ha noe av at du folder for et annet lag! :p

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...