Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tar gjerne diskusjonen videre som en PM. Er alltid interessert i å lære noe nytt. :) For resten av gjengen her er det kanskje ikke så interessant...

 

Dette går langt over mitt hode, jeg forstår problemstillingen, men har ut over det ingen peiling, så det siste har du rett i.

 

Til War, og øvrige interesserte:

Jeg fant forresten data for E7-8860 med folding av disse WUene:

 

P6901 Avg. Time / Frame : 00:05:17 - 486,862 PPD

P6903 Avg. Time / Frame : 00:12:19 - 613,356 PPD

P6904 Avg. Time / Frame : 00:17:20 - 601,497 PPD

P8101 Avg. Time / Frame : 00:11:27 - 448,336 PPD

P8102 Avg. Time / Frame : 00:08:53 - 656,067 PP

Recommended Customer Price TRAY: $4061.00

for E7-8860og $4616.00 for E7-8870

 

Til sammenligning folder mine 4 x E5-4650 noen av dem slik:

 

P6901 Avg. Time / Frame : 00:04:10 - 695.160 PPD

P8101 Avg. Time / Frame : 00:08:48 - 665.408 PPD

P8102 Avg. Time / Frame : 00:06:48 - 979.599 PPD

Recommended Customer Price TRAY: $3616.00 for E5-4650

E5-4650 er altså $1000 billigere enn E7-8870 som anbefalt pris fra Intel.

 

Det skulle vært E7-8870 for en mer interessant sammenligning, men med bare 140MHz forskjell i frekvens så blir det ikke de helt store økningene i PPD likevel.

 

Det sammenligningen viser veldig godt er at E7 plattformen ikke er i nærheten av å være interessant og anskaffe til folding fram for E5. Har man tilgang til slike maskiner (som foreks. avo har) via eget firma eller på annen lovlig måte så folder de selvsagt meget bra.

Endret av -alias-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(...)

 

Det sammenligningen viser veldig godt er at E7 plattformen ikke er i nærheten av interessant å anskaffe til folding fram for E5. Har man tilgang til slike maskiner (som foreks. avo har) via eget firma eller på annen lovlig måte så folder de selvsagt meget bra.

Dette regner jeg med skyldes Westmere-EX arkitektur Vs Sandy Bridge-EP? Skulle 10C Sandy eller Ivy komme, så blir gjerne E7 plattformen mer interessant vil jeg tro, men det er ren gjetting :)

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Tror det er snakk om minst 2 monstre, kanskje 2 1/2. Mener jeg ser 2 x4P og 1 x 2P hovedkort der.

 

Jeg har kjøpt inn to 2P. Ene ligger fortsatt og støver i USA (en eller annen gang skal jeg ta meg en tur og banke på døra til vedkommende...), det andre har en svartsvidd 8pin, som jeg må få byttet på et vis. Det blir mao 2x 4P nå til å begynne med.

 

Herregud, skal du vannkjøle alle sammen? Se på alle RAM-brikkene da! Hvorfor kjøper du ikke bare en type RAM egentlig?

 

Dritkult, gleder meg til å se PPD data!

 

Vannkjøling må til :) Vil ha best mulig klokk, og er gal nok til å kjøre med SKIKKELIG kjøling. Ram-brikkene har jeg kjøpt for å ha best mulig timings, men hadde blitt veldig dyrt dersom jeg hadde kjøpt alt nytt og av samme sort. De har samme chipper, dog... dette har jeg dobbeltsjekket.

 

Kan jeg spørre om hva spesifikasjonene på det monsteret du bygger er?

 

Blir 1x 4P med 4x 12c magny Cours engineering samples, regner med klokk på 3.2-3.4GHz. Andre blir en 4P 16c Interlagos engineering sample. Håper på 4GHz der. Blir den jeg setter opp først.

 

Du har en snillere postmann enn meg! Ser ut til at du har en travel helg foran deg. :) Når du sier at du skal flashe brikker, mener du å få RAMen til å kjøre på 1600MHz i Supermicro hovedkortene? Fant du noen "oppskrift" på dette?

 

1333 på MC og 1600 IL. Ikke funnet ut noe enda, dessverre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

War, hvis du fortsatt tilbyr en maskin så kan jeg ta den til sommeren :)

 

Ellers, ser at mange begynner å bli opptatt av passkey :D

 

Den står å folder 66000PPD nå , satt den vekk på et rom så kommer ikke til å gi den en tanke neste mnd.

 

Det er verdt å merke seg at man må hake vekk automatiske oppdateringer og slå av pc etter X min når man folder.

Da våkner man til windows login, om man har passord.

Endret av War
Lenke til kommentar

Den står å folder 66000PPD nå , satt den vekk på et serverrom så kommer ikke til å gi den en tanke neste mnd.

 

Det er verdt å merke seg at man må hake vekk automatiske oppdateringer og slå av pc etter X min når man folder.

Da våkner man til windows login, om man har passord.

Vel, jeg kan ikke akkurat kjøpe noe nye servere før etter sommeren uansett. Men jeg er villig kjøper og driver :)

Jobber med å få tak i sommerjobb allerede. Tjente litt i fjor, kan være jeg tar den samme jobben (2uker) og en annen jobb senere i sommerferien. Kommer an på hvor det er ledig :D

Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett tall på Opteron 63XX for folding... Prisene ser jo bra ut!

 

Hvis noen kommer over noen tall får de linke de inn her :)

 

 

@Rudde; Fått mer PPD nå med passkey? ;)

 

Var oppå 16k en stundt etter jeg la den inn, men falt ned til 13k igjen av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

<!-- Folding Slots -->
23:54:07:  <slot id='0' type='GPU'>
23:54:07:	<client-type v='advanced'/>
23:54:07:  </slot>
23:54:07:  <slot id='1' type='GPU'>
23:54:07:	<client-type v='advanced'/>
23:54:07:  </slot>

 

Ok, takk

Det var ikke "fail" på foldingen, det var HFM.NET som registrerte en jobb som "fail" hver gang jeg pauset V7klienten.

Endret av War
Lenke til kommentar

Gjorde ett siste forsøk på å få 4P 6282 riggen min som smalt med svilukt til å fungere igjen. Etter å ha gjort alt etter boka (clear cmos, etc) virket den med 3 CPUer. Etter å ha inspisert socket 4 viste det seg at 4 pins var bøyde.

 

Nå overklokker den fint og kjører foreløpig på 3.4GHz (2.6 er stock). Den produserer nå mer PPD enn hva den gjorde med alle 4 CPUene @3Ghz som var max da det virket og det med det samme strømforbruket.

 

Litt hell i uhell må det være lov å ha. :w00t:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...