Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse tre kriteriene er vanskelige å få til samtidig.

 

Eneste jeg kan tenke på som tar en plass og folder bra er for eks. et 580/590-kort med vannblokk fra EK (Gamle typen før nye utseende). Men da har vi jo gått bort i fra viftekjøling.

 

Jeg tror egentlig du kan gi opp å finne noe som skal oppfylle alle de tre kriteriene.

Tror du heller bør spare opp penger og kjøpe noe som yter bra, enn å kjøpe noe som er forholdsvis dyrt og folder dårlig.

 

Evt. kan du bruke slik for å løfte et av kortene, kanskje du får plassert de sånn at det går med "vanlige"-kort?

http://dx.com/p/pci-...ble-15cm-157474

 

Jeg har selv kjørt slik med 3 skjermkort på et hovedkort med bare en pcie-x16 samt to stykk slike kabler som gikk fra pcie-x1 => x16

 

Foldet like godt det :)

 

Vet ikke hvilken hardware du har i riggen(e)?

Post gjerne

Har i dag én rigg som produserer 30-35k PPD. Den står ikke alltid på, da jeg bruker den til vanlige ting også :p

 

CPU: Intel® Core i5-2500 @ 3.3GHz

GPU: MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX

Hovedkort: MSI Z77A-G45

RAM (må bytte da det er svidd etter en kortslutning): Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 (4x4GB kit)

Kjøling: GPU: Stock vifte (fungerer råbra), CPU: Corsair H80i (40-50 grader ved 100% load)

pluss noen harddisker :)

Planen er å få et ekstra av MSI 560Ti, de gir ca. 25-27k PPD ved overklokking til 900MHz. Kanskje også to hvis de passer i 2.0 slots, men det er egentlig ikke plass :p

 

Ellers blir det også enda et skjermkort på en annen liten rigg. Til sammen kan dette gi rundt 80-90k PPD, men hvis jeg får plass til enda et MSI 560Ti i "hovedriggen" blir dette over 100k PPD. :D

 

Skal også senere få en viftestyring for dagens rigg. 250kr hos dustin, for å styre litt når jeg skal folde mens jeg ikke er hjemme (da maxer jeg alt, og det støyer en del)

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Satt i et annet kort, men V7 folder på 1x core på 590 og det nye kortet.

Klarer ikke endre det noe sted...

Add ( core fører bare til cpu-core)

 

Benytte gammeldags console 1 og 1 core?

Du må sette gpu-index og cuda-index manuelt.

 

GPU-index setter du til det samme som rapportert i loggen til fahcontrol.

Hos meg sier den feks:

13:22:29: GPU 0: NVIDIA:1 G86 [GeForce 8500 GT]

13:22:29: GPU 1: NVIDIA:2 GF110 [Geforce GTX 570]

 

Jeg har da satt gpu-index til 1.

 

cuda-index kan du bruke feks GPU-Z til å finne.Den rekkefølgen GPUene listes opp i er samme som cuda-index. Første listede GPU med cuda-støtte har cuda-index 0, neste 1, osv.

 

Hos meg er GTX570 listet først, jeg har da satt cuda-index til 0.

 

Du har jo 2 gpuer du skal folde på, men fremgangsmåten blir den samme.

 

Når du har stilt det inn riktig, så bør du restarte fahcontrol.

 

PS: Om du stiller inn noe feil kan fahcontrol henge, terminer da fahcontrol og gå inn i config-fila og gjør instillingene der før du starter fahcontrol på nytt.

Lenke til kommentar

...

Planen er å få et ekstra av MSI 560Ti, de gir ca. 25-27k PPD ved overklokking til 900MHz. Kanskje også to hvis de passer i 2.0 slots, men det er egentlig ikke plass :p

 

Ellers blir det også enda et skjermkort på en annen liten rigg. Til sammen kan dette gi rundt 80-90k PPD, men hvis jeg får plass til enda et MSI 560Ti i "hovedriggen" blir dette over 100k PPD. :D

 

Skal også senere få en viftestyring for dagens rigg. 250kr hos dustin, for å styre litt når jeg skal folde mens jeg ikke er hjemme (da maxer jeg alt, og det støyer en del)

 

Dette blir bra. Hvis det kommer noen bonus-prosjekter a-la 8057 blir det enda bedre! :thumbs:

 

Kunne ønske Stanford var litt mer informativ når det gjelder akkurat det. Da ville jeg bygget en rigg med flere kraftige GPUer som "varmeovn". Selv om multiprosessor rigger er gøy å bygge, så kan det være ganske frustrerende også... :realmad:

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Hvis dere sjekker forsiden på HW.no ser dere et kabinett inspirert og laget som en vindtunnell. Kan være jeg får tak i et av supermicro's 8-pci-e motherboards, river alt ut av det eksisterende kabinettet og stapper det i en vindtunnell. Da kan jeg kanskje få plass til en del "vifteløse" GPU'er side om side :D

Lenke til kommentar

Hvordan syntes folket artikkelen vår begynner å bli, noen som savner noe? Syntes i hvertfall den er blitt bra fyldig! :)

 

Noen som kan skrive noen ord om installasjon av Ubuntu/Kraken/BFS dersom noen med "supermaskiner" har lyst å joine? Eller linke til sider hvor dette er beskrevet?

 

Og hva er greiest når det gjelder Linux generelt sett; anbefales V7 klient på lik linje med Windows?

 

Link:

https://docs.google....AtYbWaHa5E/edit

 

 

PS: Takk til war for å ta initativet til artikkel! :) Og alle som har vært med!

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Har lite folding denne uka. Blir vel ikke noe mer før til helga. Kan være jeg begynner smått å sette sammen litt deler. Noen som har noen PCI-e 2.0-kort de kan donere? én eller to nå kunne fungert bra. Skal finne fram noen andre pcer med pci-e, som en midlertidig rigg mens jeg sparer til noe større og som bruker mindre watt :p

 

Hvis noen vil, kan de også gjerne hjelpe meg med undervolting og wattsparing da jeg ikke er særlig god på dette, og det trengs virkelig.

 

Ellers, er det absolutt ingen som tilbyr 8 pci-e slots i ett hovedkort men med én slots mellomrom mellom de? :D Gigantisk kort men ville vært utrolig gøy! Ellers så blir det vel et par 4-slot.

Kommer nok ikke til å putte sakene i kabinett, blir vel bare på en hylle med noen vifter rundt og forbi. PCen jeg folder med idag kan jeg ikke folde med 24/7 da dette ødelegger nattesøvnen min.

 

EDIT: Bra artikkel, Arve war! :w00t:

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

De som skal poste dette kommer nok til å putte fordummende ord inn her og der/ skrive det som en artikkel, men de kunne ikke noe om folding og ba oss skrive utkast.

Den er iallefall grundig nok for å være en introduksjonsartikkel, må bare fikse noe "muntlig språk" her og der.

 

Skal lure kona imorgen til å lese igjennom og endre litt, hu er lektor i blant annet norsk.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var jeg også med på laget. Noen som har erfaring med laptopper stående stasjonært på dårlig ventilerte kjøkken mtp damp og røyklegging fra komfyr? Tenkte det var en passende plassering for å slippe støy i oppholdsrom pga den uansett bare skal brukes til folding og jeg vil ha den synlig da jeg har litt noia for brannfeller

Endret av Fanboi
Lenke til kommentar

Velkommen til hw.no som er nr 15 i verden :dremel:

Jeg vil anbefale deg å ha i kontakten og ta ut bateriet.

Da vil risikoen senkes med 99.99%

 

En PC tåler over hundre grader og så fuktig at elektronikk kortslutter blir det neppe på et kjøkken.

Det verste som kan skje om det er null avtrekk over komfyren er at kjøleribba blir noe seig av matfett etter noen år og at støv da fester seg bedre. Innen den tid er maskinen garantert på museum.

Lenke til kommentar

Hvordan syntes folket artikkelen vår begynner å bli, noen som savner noe? Syntes i hvertfall den er blitt bra fyldig! :)

 

Generelt synes jeg artikkelen begynner å bli veldig lesbar, men savner kanskje en beskrivelse av hvordan den mest vanlige folderen som bidrar fra sin private PC opplever deltakelsen i team hardware.no. Det er tross alt disse som til sammen bidrar mest. Bilder etc. bør følge innlegget. Gjerne en bruker / donor som har mekket sammen en maskin som tar seg ut på bilde, og som kan vinkle det slik at flere får lyst til å gjøre det samme.

 

Vi har også ennå med oss en del medlemmer som har vært med fra starten av, og et kortfattet tilbakeblikk som viser utviklingen fra starten fram til i dag ville også vært interessant. Vi snakker om en periode på 8 - 9 år, og et innlegg fra en av disse veteranene vil bidra mye.

Lenke til kommentar

Jeg har vært med siden tidenes morgen, og alltid foldet SMP (CPU/GPU) i Windows, og kan godt skrive noen ord om det - men hvilken vinkling ønskes?

For meg har dette med folding (slik jeg har gjort det) vært svært ukomplisert. Bare klikke på ikonet som ligger i systray, og la den dure ivei 24/7. Og så oppdatere klienten da - med jevne mellomrom.

 

Jeg har liksom aldri vært opptatt av hvor mye strøm jeg bruker på dette, eller hvor mange WU'er eller PPD det blir ut av hver run.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Jeg synes du best velger vinklingen selv siden det er historikken fra starten av laget og fram til i dag som vil være deltema. Skriv det som faller deg inn så ser vi hva som kommer, så får den med overordnet ansvar for hele artikkelen evt. redigere og/eller be om utfyllende informasjon. Overskrift kan foreks. være.

 

"Team hardware.no`s utvikling siden oppstarten i 2004"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...