Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ser ut som en gammel folder, 247.as, har vendt tilbake til gamle takter i dag.

Jeg syns det er noe kjent med navnet, og ser han foldet ganske friskt fram til mai, men der stopper hukommelsen..

-ellers gjorde jeg selv et lite hopp i dag etter å fått tygd ferdig en ensom 8102, men nå er det visst tilbake til 8101 igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er Avo. Han driver en "liten" bedrift, og det hender han bruker F@H til å stressteste nye maskiner, eller nå om vinteren som varmeovner dersom de står ledige.

Jepp.

Synes det er rimelig å ikke folde under eget navn, når det er jobbens maskiner og strøm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det spørs vel på om 8pin EPS strengt tatt kreves for at CPUene skal være funksjonelle under boot, og ikke bare for å mate dem med nok strøm under load. Eller har jeg misforstått?

 

Det er flere 8pin på HK, treffer man rett kontakt burde det gå? Men en av de til hver cpu må den vel ha for å bootte.

 

Leser ting som dette på nett

This is a really bad idea... even if you got the two PSUs to come on at the same time, they would produce slightly different voltages which would create a large current flow going from to the other. Probably through your motherboard. Not to mention ground loops which might create enough noise to be a problem...

Motherboards and PSUs are not designed for this kind of operation, and you're liable to melt something or at least trip something's protection doing it.

 

Det går absolutt an på gpu og annet snacks, alias burde vel vite om det går på HK

Lenke til kommentar

Avo, jeg støtter valget fullstendig, og synes det er noe flere bedrifter også burde gjøre. Det er sikkert mye lettere å få til når man er en liten bedrift. Forhåpentligvis kan dere være en inspirasjon for andre bedrifter. HW.no har en del lesere, og en del aktive foldere, så det er gratis PR å ligge høyt på F@H laget, selv om det er veldig begrenset hvor mange man når ut til. Jeg husker at både i fjor, og nå igjen, har det fått meg til å sjekke nettsiden.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Har noen av dere 4P-foldere noensinne testet dual-PSU-oppsett? Da mener jeg ikke ferdigbygde oppsett, men som man har satt sammen selv.

 

Har testet det tilbake i GPU tiden, og nå ved testing av OC på 4P 6276 ES. Bruker et adapter som ser slik ut, som gjør at PSU1 starter PSU2 automatisk.

post-53451-0-06146300-1357544745_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Men hvordan blir regnestykket når GPU får QRB? Det er vel ikke urimelig å anta minst en dobling av poeng på GPU -> Investeringene blir like i PPD/W? T.o.m. mulighet for bedre forhold på GPU hvis det blir vesentlig mere enn 2x poeng?

Håper at du får rett for det ville gitt alle GPU-foldere en skikkelig boost og lyst til å folde videre, men jeg har vanskelig for å tro at PPD/Watt likevel blir bedre enn for 4P. Prosjekt 8057 som var i beta en stund var veldig lovende, men er såvidt jeg har registrert ikke sluppet til massene ennå.

Lenke til kommentar

Hmf.

 

Får ikke lagt inn theKraken på Dell serveren, siden jeg bare er inne som gjest.

Vurderer en stopp, og inn med Ubuntu på nytt så jeg får orden på bruker/passord, men er helvveis på en 8101 nå, så da risikerer jeg å starte opp, men ikke rekke å blir ferdig før jeg må dra og bli borte en uke ...

Alternativet blir å kaste den halve wuen i håp om å vinne litt ytelse, eller bare la maskinen tusle og gå som den gjør nå.

Tror det blir det siste alternativet, siden den leverer greie resultater nå, så kan jeg heller se om det blir til til litt mer lek og morro neste uke.

Lenke til kommentar

Tror jeg ville latt den gå slik den gjør inntil du er tilbake igjen. Som du sier selv, riskoen ved å forsøke nå er at den blir stående uten å folde i en uke. Jeg synes den leverer overraskende bra selv uten Kraken.

 

Et trick jeg har brukt med hell mange ganger, er at jeg installerer Ubuntu, f@h og Kraken til disk eller SSD i en annen maskin (må være eneste aktive disk under installasjonen) og monterer den så i maskinen den skal stå i, konfigurerer til rett antall cores, rebooter og den kjører som om den var født der. Jeg har brukt min gamle i7 980X arbeidsstasjon til denne jobben og det har fungert kanon hver gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et trick jeg har brukt med hell mange ganger, er at jeg installerer Ubuntu, f@h og Kraken til disk eller SSD i en annen maskin (må være eneste aktive disk under installasjonen) og monterer den så i maskinen den skal stå i, konfigurerer til rett antall cores, rebooter og den kjører som om den var født der. Jeg har brukt min gamle i7 980X arbeidsstasjon til denne jobben og det har fungert kanon hver gang.

Tror det fungerer dårlig her siden disken må inn på en RAID controller som er heller vrien med "foreign drives" Ellers er tanken god.

Lenke til kommentar

Hvert 5 sek lagger pcen med gpu-folding.

Synd da jeg skal sette 590 til folding samtidif som den viser bilde fra et kamera.

 

Vil det fungere å sette i et 1kr-skjermkort og ha skjermen på den og at maskinen ikke lagger da bildet ikke kommer fra kort med 100% load?

Lenke til kommentar

Hvert 5 sek lagger pcen med gpu-folding.

Synd da jeg skal sette 590 til folding samtidif som den viser bilde fra et kamera.

 

Vil det fungere å sette i et 1kr-skjermkort og ha skjermen på den og at maskinen ikke lagger da bildet ikke kommer fra kort med 100% load?

Ja, det funker bra hos meg ihvertfall. Kan være litt knot med settings om det andre kortet støtter cuda da fahclient kan begynne å folde på feil gpu.

Lenke til kommentar

Om du kan stille settings i FAHclient skal det ikke være noe problem å konfigurere til at den kjører på riktig GPU, og en billig gammel GPU skal fint klare å dra HD materiale så lenge det ikke er spill. Jeg har et ATI HD3450 (mener jeg på) som er passiv kjølt som jeg har brukt når en maskin ikke hadde integrert grafikk og jeg ikke hadde noe skikkelig skjermkort til den, og det fungerte helt fint med 2 skjermer og både HD video fra youtube og BRrip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...