Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer selv til å satse stort på GPU-folding. Tar ikke så mye plass i forhold til hvor mye PPD de pumper ut :p

Tja, mine to maskiner som sannsynligvis kommer til å levere ca 500k PPD er bare 2U servere.

Ikke spesielt store.

Men - de koster en del, og bråker som fly :confused:

Lenke til kommentar

Men hvordan blir regnestykket når GPU får QRB? Det er vel ikke urimelig å anta minst en dobling av poeng på GPU -> Investeringene blir like i PPD/W? T.o.m. mulighet for bedre forhold på GPU hvis det blir vesentlig mere enn 2x poeng?

Det riktige å tenke på er PPD pr krone.

For min del er det enkelt nå - jeg folder på jobb,

Strøm og hardware er gratis.

Strømmen kan jeg regne som gratis fordi en watt folding koster det samme, og varmer like mye som en watt varmeovn.

Hardware - ja, jeg er bortskjemt. Vi er 6 mann på kontoret, og koser oss med 60-70 arbeidsstasjoner, En drøy Peta med lagring og en del sinna servere. Når disse er ledige, koster det ikke noe å bruke dem som varmefoldeovner.

Endret av avo
Lenke til kommentar

Trenger sårt ett eller to grafikkort som bare tar opp en ekspansjonsplass, som folder bra og ikke koster alt for mye.. :L Og som har viftekjøling. over 15k ppd er bra nok :) men 20k ppd hadde vært flott. Må være kompitabel med PCIe 2.0

Disse tre kriteriene er vanskelige å få til samtidig.

 

Eneste jeg kan tenke på som tar en plass og folder bra er for eks. et 580/590-kort med vannblokk fra EK (Gamle typen før nye utseende). Men da har vi jo gått bort i fra viftekjøling.

 

Jeg tror egentlig du kan gi opp å finne noe som skal oppfylle alle de tre kriteriene.

Tror du heller bør spare opp penger og kjøpe noe som yter bra, enn å kjøpe noe som er forholdsvis dyrt og folder dårlig.

 

Evt. kan du bruke slik for å løfte et av kortene, kanskje du får plassert de sånn at det går med "vanlige"-kort?

http://dx.com/p/pci-...ble-15cm-157474

 

Jeg har selv kjørt slik med 3 skjermkort på et hovedkort med bare en pcie-x16 samt to stykk slike kabler som gikk fra pcie-x1 => x16

 

Foldet like godt det :)

 

Vet ikke hvilken hardware du har i riggen(e)?

Post gjerne

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar
Hardware - ja, jeg er bortskjemt. Vi er 6 mann på kontoret, og koser oss med 60-70 arbeidsstasjoner, En drøy Peta med lagring og en del sinna servere. Når disse er ledige, koster det ikke noe å bruke dem som varmefoldeovner.

 

40/80 core/thread serveren din tygger virkelig unna, ser at den akkurat leverte 372,405 poeng. Jeg antar at dette var resultatet av en 8101, og omregnet vil det si at den i øyeblikket produserer 510K PPD som kalkulatoren under viser, så jeg vil si at den også varmer godt for kronene. Vet du strømforbruket på denne fra veggen?

 

post-53451-0-78149500-1357463959_thumb.jpg

 

Venstreklikk på bildet for større utgave.

Når du får lagt inn the Kraken på denne vil jeg tro at den vil nærme seg 600K i PPD.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

 

 

40/80 core/thread serveren din tygger virkelig unna, ser at den akkurat leverte 372,405 poeng. Jeg antar at dette var resultatet av en 8101, og omregnet vil det si at den i øyeblikket produserer 510K PPD som kalkulatoren under viser, så jeg vil si at den også varmer godt for kronene. Vet du strømforbruket på denne fra veggen?

 

post-53451-0-78149500-1357463959_thumb.jpg

 

Venstreklikk på bildet for større utgave.

Når du får lagt inn the Kraken på denne vil jeg tro at den vil nærme seg 600K i PPD.

Mener den trekker ca 700w på tung videoencoding under Windows med 100% cpu load.

Er ikke mye annet enn cpu og ram som trekker strøm i denne.

... Og jeg tror ikke den folder 100% 80 cores nå. Ingen mulighet til å monitorere, men det virker ikke som viftene bråker så mye som de pleier på max load. (men kan hende jeg blir lurt siden Supermicro maskinen bråker så mye at den overdøver alt annet)

Endret av avo
Lenke til kommentar

Vel, det blir spennende å se på mandag hvordan den kjører, forhåpentligvis folder den på 80 cores, men at den vil få en høyere ytelse med kraken installert. Hvis du sjekker tråden på hardforum som jeg opprettet så ser du at tear foreslår code som legger ut hvordan / og hvor mange cores den folder med.

Lenke til kommentar

Finnes vel ikke ferdigbyggede oppset for det.

Da er det vel redundante PSU som slår inn.

 

Har sett at PSU nr 2 starter litt etter PSU nr 1 og da burde ikke boot-disk være på PSU2 og det gjelder vel også fpr evt 8-pin man setter på HK da disse er på PSU2.

 

Ville ha satt vifter, sekundærdisker og grafikkort på PSU2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...