Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ser i noen tråder at noen bruker tillegg som Kraken, BFS etc - er det noe å hente der?

 

Rekker jeg det skal jeg få opp quad Dell monsteret på Ubuntu i morgen også, men den er en kranglete faen å sette opp, og jeg tror jeg også egentlig må kompilere ny kernel på den for å kunne utnytte 40/80 cores. nå står den under windows med V7 klient og leverer ca 150k ppd uten bigadv.

 

Ja Kraken vil gjøre at den maxer på alle kjernene. BFS er såvidt jeg husker kun for Intel maskiner, og da opp til 32 kjerner.

 

Tror også at Dell monsteret ditt vil yte veldig bra under Ubuntu, kanskje omkring 4 -500K fro 8101 og omkring 8 - 900K for 8102.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja Kraken vil gjøre at den maxer på alle kjernene. BFS er såvidt jeg husker kun for Intel maskiner, og da opp til 32 kjerner.

 

Tror også at Dell monsteret ditt vil yte veldig bra under Ubuntu, kanskje omkring 4 -500K fro 8101 og omkring 8 - 900K for 8102.

 

Kjører jo Intel over hele linja, så jeg får prøve litt når det blir tid.

Det som irriterer meg at antall cores som blir brukt - sliter med å få Dellen til å folde på mer enn 32.

Vurderer Langouste i revers - om den kan fake flere cores, kan den kanskje også fake færre cores, men likevel la meg utnytte alle...

Lenke til kommentar

Du kan bruke Kraken på Intel maskiner også. For inntil 32 kjerner kan BFS også brukes i kombinasjon med Kraken, noe som vil forbedre ytelsen ytterligere. Vi snakker da bare under Linux.

 

Hvilken init bruker du på Dell-maskinen, det den burde fint kunne folde med alle 80 treads?

 

Vil tro at du kan bruke:

 

-smp 80 -bigadv -verbosity 9

 

Funker ikke det så kan du alltids slå av Hyper-Threading og folde kun med 40 ekte cores. Det vil yte veldig mye bedre enn 32 cores.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Du kan bruke Kraken på Intel maskiner også. For inntil 32 kjerner kan BFS også brukes i kombinasjon med Kraken, noe som vil forbedre ytelsen ytterligere. Vi snakker da bare under Linux.

 

Hvilken init bruker du på Dell-maskinen, det den burde fint kunne folde med alle 80 treads?

 

Vil tro at du kan bruke:

 

-smp 80 -bigadv -verbosity 9

 

Funker ikke det så kan du alltids slå av Hyper-Threading og folde kun med 40 ekte cores. Det vil yte veldig mye bedre enn 32 cores.

Problemet er at den folder med 32 cores, selv med - smp 80 (eller 40)

Under Windows kan jeg folde med alle cores, men den belaster hver core ca 80%

(tipper det er det samme der, men en eller annen form for last balansering som slår inn)

Fant noe på nett som tyder på at Ubuntu må kompilere ny kjerne for å takle mer enn 32 cores. Jeg vet jo i grunn hva det er, men er såpass ustø på Linux at det neppe er noe for meg.

 

Om noen her føler kallet, og er i Oslo er det bare å komme på besøk.

.. Eller prøve via Teamviewer.

Lenke til kommentar

Sjekka hvordan det sto te med FX6100 maskinen etter montering av vannkjøling å oc til 4.2

Såg då at PPD va på 28k normalt er ca 8k. Såg også at maskinen hadde hatt ein restart 12 min før eg sjekka. Så gikk PPD ned til ca 8K

Kan den ha gått litt tilbake i tid å tygd mye fortere til der maskinen restarta??

Lenke til kommentar

Kan gjerne bli sånn hvis den har restartet/feilet. Den får rapportert feil TPF pga. feilen, den trenger ofte en prosent eller to for å komme tilbake til vanlig PPD.

 

Er feilen pga. clocken? (Unstable machine for eks.)

 

 

Må være på grunn av clocken/får blå skjerm.

Lettere å clocke i7 3770k maskinen :-P

Lenke til kommentar
Fant noe på nett som tyder på at Ubuntu må kompilere ny kjerne for å takle mer enn 32 cores. Jeg vet jo i grunn hva det er, men er såpass ustø på Linux at det neppe er noe for meg.

 

Har du et navn på CPU og også hovedkortet i Dell maskinen?

 

3 av mine rigger folder med 64 cores, og jeg trengte ikke å gjøre noe spesielt. Bruker Ubuntu 64, v.11.10.

Lenke til kommentar

Takk, ser jo at det siste svaret kan være greia.

80 går ikke opp i 2er potenser, som 32,64 128 etc, så det kan være at klienten ikke skalerer som den skal...

Håper jeg rekker et forsøk til på maskinen før jeg tar helga - irriterende å la den jobbe i windows med 150'PPD når det er god for så mye mye mer.

Lenke til kommentar

Driver og bygger en folder nå som har 2 ledige PCIe slots, noen som har noe morsomt og selge som passer inn der?

¨'

Sjekk HW's bruktmarked. Er en del der :)

 

Ellers har jeg funnet ut at jeg hadde ENDA en PCIe slot, altså to 3.0 og én 2.0. Skal da snart kjøpe et ekstra skjermkort for 3.0, og vurderer dette (pluss overklokking): http://www.komplett....aspx?sku=752358

 

Blir vel da rundt 60-80k PPD her å hente, ut i fra mine beregninger med dagens oppsett. Skal forresten kjøpe to av 2.0-skjermkortet, har et lite ekstra hovedkort. Er oppe på vel 70-90k PPD. Eneste jeg ellers trenger å gjøre med det ekstra hovedkortet er å bytte prosessorvifte. Er snakk om en prosessorblokk med en vifte på toppen, hvor viften bråker alt for mye. Ikke mulig å senke viftehastigheten :L Noen som har forslag? Er snakk om AMD-prosessor, tror det er Athlon 64. Har ikke peil på amd...

 

Vurderer også å kjøpe en rigg som ble nevnt tidliger her. Med den på fullt, er jeg på 130-150 PPD, men mest sannsynlig blir det ikke mer enn 90PPD 24/7 da den andre maskinen bruker jeg også daglig, og står på mitt soverom. Litt mer viftefiks må til der før jeg holder ut...

 

EDIT: Denne var lekker, og en stor støvsamler! http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10729

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Mange fine teorier her, men det er praksis som teller, så jeg prøver å tvinge inn Ubuntu igjen nå.

Må inn via wubi siden raidkontrolleren er kranglete og nekte å bruke de løse ssd diskene jeg har her nå.

Av alle forbanna ting fikk jeg inn 11.10, men fikk ikke logget på!

Brukernavn og passord som jeg brukte under installasjonen blir ikke godkjent når jeg booter pingvinen første gang.

Logget til slutt på som gjest la inn fah og startet å folde.

Ser ut til å spille nå, men jeg aner ikke hva boksen faktisk gjør, for selv om jeg kan folde får jeg ike opp system monitor som gjest :S

Nå tar jeg helg, og håper boksen gjør noe fornuft mens jeg er borte.

Kort tur innom mandag før jeg rømmer landet en ukes tid, så jeg rekker en siste finpuss.

Lenke til kommentar

Av alle forbanna ting fikk jeg inn 11.10, men fikk ikke logget på!

Brukernavn og passord som jeg brukte under installasjonen blir ikke godkjent når jeg booter pingvinen første gang.

Logget til slutt på som gjest la inn fah og startet å folde.

Ser ut til å spille nå, men jeg aner ikke hva boksen faktisk gjør, for selv om jeg kan folde får jeg ike opp system monitor som gjest :S

Nå tar jeg helg, og håper boksen gjør noe fornuft mens jeg er borte.

Kort tur innom mandag før jeg rømmer landet en ukes tid, så jeg rekker en siste finpuss.

 

11.10 bruker jeg på samtlige rigger, fungerer over alt, både på Intel og Opteron boxer. Antar du starter f@h i en terminal, og da ser du vel hvilken WU du kjører, samt TPF?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...