Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I dag vil mine Xeon E5-4650 ES sannsynligvis levere 1350K poeng (3 x 8102) alene grunnet at det passer slik at den levere tre ganger på et døgn. Mine Opteron 6276 ES vil levere 2 ganger (8101) som blir 730K. Samlet sammen med øvrige rigger vil det utgjøre ca. 2500 PPD. Har vært heldig igjen og bare fått ned 8102 på Xeon riggen den siste uka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja så det nå :D Skal bare prøvekjøre den for å se etter lekkasjer, så blir det montering ;)

 

Hadde vært spennende å høre hvordan h80i yter, vurderer den sterkt i et nytt kabinett hvor jeg kunn har plass til en 120mm eksos vifte.

 

Folding fronten har dessverre hatt pause en måned da jeg har hatt en god juleferie.

Lenke til kommentar

Ser at teamets poeng detter etter kjempejobben før nyttår, så jeg får spa på med litt nyttårsfolding.

 

Fikk satt opp Supermicro riggen min til Linux og -bigadv før jeg løp fra jobben i dag.

Satt opp 6.34 klienten uten noe mer, og fikk ned en 8101(?) eller noe slikt med en gang.

Er det noe mer jeg bør tweake til i Linux for å få mer ut av dette?

Gjorde ikke annet enn å hive inn Ubuntu 11.10 på e SSD og passe på å velge EXT3 som filsystem.

Den folder pent og pyntelig med 32 cores, men makser ikke alle cores hele tiden - ligger stort sett på 2800-3000-core% men aldri opp mot 3200.

Ser i noen tråder at noen bruker tillegg som Kraken, BFS etc - er det noe å hente der?

 

Rekker jeg det skal jeg få opp quad Dell monsteret på Ubuntu i morgen også, men den er en kranglete faen å sette opp, og jeg tror jeg også egentlig må kompilere ny kernel på den for å kunne utnytte 40/80 cores. nå står den under windows med V7 klient og leverer ca 150k ppd uten bigadv.

 

Ellers ser jeg at Supermicro faktisk offisielt støtter overklokking av 6027AX-TRF-riggen!

Det må testes, men ikke før om en drøy uke - først må jeg en tur til Mexico på jobb en ukes tid.

Endret av avo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men så kommer avo og får oss inn på rett spor igjen! :thumbup:

 

Blir spennende å se om vi detter for mye ned, eller om vi klarer å sette ny rekord i januar. Var en god del mobilisering ute og gikk og ekstra innsats nettopp for å klare målet i desember, så det er ikke sikkert. Pr i dag, nesten 3 dager inn i det nye året, sier snittet fra de siste 7 dagene at vi skal få 227 mill i januar. Ser vi på siste 24h skal vi få 211.5, mao ny rekord kan være innenfor rekkevidde :eek:

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Etter 4 timers arbeid med løfting, flytting, svetting og kløing i hodet var vannkjølingen og to ekstra SP120 vifter på plass. Folder med 4 kjerner, med stock vifte fikk jeg 80-90 grader, nå ligger tempen på 30-40 grader. I tillegg har GHz tatt seg opp noen få desimaler, men nok til at det går til ny rekord :)

 

Anbefaler de som kjøper Corsair H80i å laste ned Corsair Link. Fantastisk styring av vannkjølingen, viser all informasjon i tillegg til at jeg fikk satt ned viftene fra 100% (noe som bråket forferdelig mye) og ned til "Quiet Mode". Det er her jeg også fikk 30-40 grader ved full folding. Installerte som sagt også to Corsair SP120 vifter, én i topp og én i bunn. Fulgte med adaptere som senket viftehastigheten noe, men til slutt koblet jeg ut den øverste og brukte begge adapterene i bunnviften slik at den fikk tatt seg ned. Kjøper vel en Corsair Link-boks til å koble alle viftene på snart :D

 

Radiatoren og dens vifter plasserte jeg i "eksos"-plassen bak. Da skjermkortet ikke generer mye varme i selve kabinettet, og at jeg har ett ekstra innsug og ett uttak i topp, tenkte jeg at dette ville gå bra - noe som det gjorde. Er utrolig fornøyd, men angrer virkelig på at jeg kjøpte miditower. Ikke lett å få plass, faktisk var der jeg plasserte den nå den egentlige eneste plassen.

 

I tillegg, med Corsair Link kunne jeg endre fargen på den lille Corsair-logoen på prosessorblokken :D Rosa <3

 

Var for øvrig kjølepasta på den.

Endret av CasterAnd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men så kommer avo og får oss inn på rett spor igjen! :thumbup:

Nuh vel - jeg er nok neppe noen reddningsmann her, og jeg vet ikke hvor lenge jeg har ledig kapasitet til dette, men slik det ser ut nå trenger jeg litt varme på jobben, og noen watt server koster ikke mer enn en tilsvarende varmeovn.(selv om Supermicromaskinen nok er tidenes mest bråkete varmeeovn)

Ute i mars/april håper jeg på å kunne bidra med litt mer en periode, men når sommeren kommer blir det for mye varme.

Lenke til kommentar

Girer opp til 225k PPD på mandag, så da må du kjøpe flere. :)

 

Vannkjølingen gjør ikke rommet noe kaldere, men cpuen bli vel forhåpentlig kjøligere.

 

 

 

Hehehehe då gir eg opp deg :tease: Kanon du har flere gir :)

Gjør ikke vannkjøling rommet kaldere så blir det lettere å flytte eksosen ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...