Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant du ut hvor "smellene" kom fra, hovedkort eller PSU?

Smellet kom bare en gang, svilukten to ganger. Etter å ha demontert alt og snudd og endevendt kortet kan jeg ikke se noe som er svidd. Ettersom PSUen virker i en annen rigg og hovedkortet heller ikke virker med en annen PSU antar jeg at det må ha vært hovedkortet. Skal teste med en enkel CPU og en RAM brikke, begge fra et annet sett for å være 100% sikker før jeg sender det i retur.

Lenke til kommentar

Ved neste oppdatering av Folding@Home (i 6-tiden tror jeg) er jeg ganske sikkert på at jeg setter en milepæl. Sende nettopp en WU som ganske sikkert kan få meg opp på 100k poeng :D Da blir det spennende og raskere når jeg får opp 100k PPD også om to-tre måneder.

 

Men undrer meg over at det står at jeg har hatt 2 aktive F@H "clients" de siste 7 dagene. Jeg har bare hatt oppe én, så hvor den andre kommer fra vet ikke jeg. Hadde én ekstra pc for noen måneder siden, så den står listet opp som den tredje de siste 30 dagene. Satte opp passord på F@H nå også vet ikke om det gjør det jeg vil, men jeg vil ikke at noen andre skal ta æren for mine poeng, men virker som at jeg har fått noen selv...

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Har nå et ganske irriterende problem. Om jeg folder eller ikke, spiller eller ikke, så er det en irriterende lyd som kommer fra den nederste delen av pcen. Finner ikke ut om det kommer fra nedre del av hovedkortet, skjermkortet eller om det er PSU-en. Er sånn "strømlyd". Noe alla rulle-rrrrrrrrrrr. Er ganske høyt, hører det når jeg sitter ved tastaturet. Fortsatte selv etter å ha satt pc-en i hvilemodus og tilbake til på-tilstand.

Noen forslag?

 

EDIT: tror jeg fant problemet. Kom til å touche viften på skjermkortet, da stoppet lyden - men den startet igjen når jeg tok bort fingeren. Er vel noe der da :p

 

EDIT2: Da støvsuging ikke hjalp noe særlig, tok jeg likegreit å satte viftene på 100%. Litt etter litt forsvant støvet :D

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Jeg vil kalle det en feilkonstruksjon uansett overklokk eller ikke. Mitt SR-2 & 2 x Xeon 5645 klarer å bruke helt opptil 550W (skjermkortet belastes ikke) uten antydning til varmgang noen steder. Er det dette kortet? http://www.asus.com/...s/KGPED16/#CPUS

 

Korrekt. Det er nok ikke en konstruksjonsFEIL, men det gjør at det blir håpløst å kjøre med UD12, og kanskje UD9 også - det blir enormt med varme på et lite område, en rad med VRMs og 2 8pin + 24pin, og på toppen av det litt varme fra heatsinken, med omtrent null luftflyt pga kjøleren dekker vrm, og psukablene "lukker" området.

 

Hvis jeg er heldig får jeg en advanced RMA tenker jeg... og er jeg enda heldigere kan jeg mekke det selv. Det synes ikke å være NOEN skade annet enn akkurat i den 8pin'en, hvertfall ikke synlige skader. Socket er fin, samme med undersiden av cpuene. Ingen bittemså chipper som har fått brannskader, og kondensatoren ved 8pin er 100% ren.

 

Skal lese i manualen for å se om det er noen bestemt rekkefølge på 8pin'ene, hvis den andre kan brukes til å starte systemet med en CPU i første socket kan jeg kanskje få testet HKet litt til. Ingen folding på det, dog.

Lenke til kommentar

Kjøpte disse hos Netshop, lot dem "brenne" seg fast horisontalt noen dager. Deretter har riggen stått vertikalt og de sitter ennå etter godt over en måned. http://www.netshop.n...0000104882.aspx

post-53451-0-74509700-1357034856_thumb.jpg

 

Det fulgte med dobelsidig tape som altså ser ut til å fungere bra. Ellers så kjøpte jeg en del fra DX som jeg har i reserve. http://dx.com/p/alum...piece-set-35816

 

Godt Nytt År til alle sammen. :thumbs:

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en pakke med slike før jeg prøver hardere overklokking av 3930K på et GigaByte UD-7. Hva tror dere? Er de fra NetShop av riktig type og gode til slikt?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte MOS-C1 etter anbefaling av andre, men synes personlig at de godt kunne hatt en større overflate som ville gitt bedre kjøling. Jeg liker de fra DX bedre der det er plass til dem. Har man råd så er disse de aller beste. https://www.google.no/search?q=Enzotech+MOS-C10&hl=no&sa=G&tbo=u&tbm=isch&source=univ&ei=cKPkUN7SGcj-4QTigoEg&ved=0CGEQsAQ&biw=1420&bih=822

 

Jeg er på leting etter 4 nye 827x ES eller 837x ES i en eller annen utgave med tanke på å bytte ut mine 6176SE. Hovedkortet har jeg jo allerede, men vil bekle det med heatsinks over det hele før jeg starter, samt at jeg vil montere kraftige vifter som kan sørge for tilstrekkelig luftflyt i kassa. Men jeg har det ikke travelt og venter til jeg finner de rette chippene. Evt. så lar jeg mine 6276 ES bytte plass med 6176 SE slik at jeg kan starte med et friskt hovedkort. Jeg har nok på det nærmeste gitt opp kortet som tok fyr selv om det ennå fungerer greit på 3.0GHz. Jeg antar at det vil kunne leve lenge med de gamle 6176 SE på stock hastighet.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Men forskjellen på Enzo Technology MOS-C1 og ingenting vil vel være betydelig større enn til MOS-C10 eller de fra DX?

Jeg tenker bare at siden jeg har H100 får jeg mindre luftflyt rundt VRM og diverse chips, så det kan være kjekt å ha noe som står litt ut fra kortet og gir konveksjonskjøling. Er det eventuelt lurt å prøve å få montert en vifte over området i tillegg? Sidedør viften i HAF-X gir nok noe luftflyt over området, men det er hovedsaklig mot PCIe slots.

 

EDIT: Fulgte det med thermal tape med de MOS-C1 fra Netshop? Eller må det kjøpes separat?

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Men forskjellen på Enzo Technology MOS-C1 og ingenting vil vel være betydelig større enn til MOS-C10 eller de fra DX?

Jeg tenker bare at siden jeg har H100 får jeg mindre luftflyt rundt VRM og diverse chips, så det kan være kjekt å ha noe som står litt ut fra kortet og gir konveksjonskjøling. Er det eventuelt lurt å prøve å få montert en vifte over området i tillegg? Sidedør viften i HAF-X gir nok noe luftflyt over området, men det er hovedsaklig mot PCIe slots.

 

EDIT: Fulgte det med thermal tape med de MOS-C1 fra Netshop? Eller må det kjøpes separat?

 

Det følger med rikelig med thermal tape, samme gjorde det med de fra DX. Jeg kjøpte i tillegg fra DX thermisk lim som jeg tenkte å bruke på heatsinks jeg lager av gamle cpu-kjøleblokker jeg har liggende i kilovis. Tenkte å kutte slike opp i passende stykker og lime de på utsatte steder, noe som må bli helt kanon bra siden de har en høyde på 40 - 60mm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...