Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det nye året startet ikke bra for min del. Den problematiske 4p6282 riggen min ser ut til å sagt takk for seg.

 

Viftene snurret, men der var ingen respons ellers. Slo den av og på, og den startet ikke i BIOS, selv om viftene snurret. Det samme skjedde når jeg skiftet PSU. Tok også ut batteriet og ventet en halvtime før jeg satte det inn igjen.

 

Tok hovedkortet ut og satte det på en pappeske. Nå startet ingenting, ikke PSU viften engeng. Heller ikke når jeg skiftet PSU. Tok ut alle unntatt en CPU, ingen respons.

 

Er det ikke rart at PSU viften ikke går? Selv ikke når jeg skifter til en annen PSU?

Lenke til kommentar

Jeg finner ingen PPT i Boinc Manager.

Holder på med SETI@Home for Hardware.no

 

Kan det være det som står under:

Credit

User - tall

 

Se bilde:

post-121186-0-16628600-1357075092_thumb.png

SETI@Home og Folding@Home er to helt forskjellige ting. Feil forumtråd. SETI@home er for romforskning, mens Folding@Home er for kreftforskning og annen medisinsk forskning.

 

Så vidt som jeg vet har ikke SETI@Home PPD.

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Hrmph, må være trøtt. PSUen spinner opp etter jeg trykket på PÅ-knappen... Hadde satt opp at den skal slå seg på etter at strømmen slås på i BIOS, men etter at jeg tok ut batteriet måtte jeg selvsagt bruke på-knappen.

 

Uansett, det ser ut til at hovedkortet et ferdig. Dette blir det andre Supermicro hovedkortet av tre jeg sender i retur. Begynner å bli lei av det. :(

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Hrmph, må være trøtt. PSUen spinner opp etter jeg trykket på PÅ-knappen... Hadde satt opp at den skal slå seg på etter at strømmen slås på i BIOS, men etter at jeg tok ut batteriet måtte jeg selvsagt bruke på-knappen.

 

Uansett, det ser ut til at hovedkortet et ferdig. Dette blir det andre Supermicro hovedkortet av tre jeg sender i retur. Begynner å bli lei av det. :(

 

Dette var trist å høre, men det må jo være noe galt med de kortene i utgangspunktet, de var vel helt like? Kan det være en uheldig produksjon, og har du notert deg serienumre på kortene?

 

Mitt første SM kort hadde en skade i den ene socketen, og siden dette var kjøpt fra USA måtte jeg reklamere til fabrikken der. Utrolig nok fikk jeg gehør for min RMA og fikk tilsendt et fabrikknytt kort direkte fra fabrikken.

 

Har du fått noen tilbakemelding på det første du sendte inn, du burde vel strengt tatt hatt et kort i retur nå?

Lenke til kommentar

Sendte en epost før jul, de sa jeg skulle få et erstatningskort i romjulen eller like over nyttår. Blir spennende å se om jeg får det denne uken.

 

Du har vel kun brukt de kortene med tre EPS? Er det noen fordel ifm overklokking, tror du?

 

Har ikke notert meg serienumrene, men ser nå at jeg burde gjort det før jeg sendte det første fra meg.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Ja har brukt kun kort med 3 x EPS, men det er ikke et bevisst valg jeg gjorde, men tilfeldigvis det som var på lager da jeg kjøpte. Om det har noe å si ved overklokking vet jeg ikke. Jeg antar at kortene med 2 x EPS er konstruert slik at de tåler 4 x CPU over de 2 tilkoblingene. For PSU skal det jo bare være en fordel med 2 EPS siden man slipper adaptre som egentlig er underdimensjonert med hensyn til spenningen de må tåle ved overklokking.

 

Edit: Fant du ut hvor "smellene" kom fra, hovedkort eller PSU?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Tror nok jeg vet hvorfor 2P-kortet kranglet. Ene 8-pin'en er totalsvidd. Puttet en 120mm vifte over området, men da var nok skaden til en viss grad allerede skjedd (putte den over nettopp fordi det luktet bra varm elektronikk rundt der) - eventuelt at luftflyten ble for dårlig likevel (er jo INGEN plass mellom UD12 og disse strømkontaktene, så en må jo bare håpe på at turbulensen greier å rote seg rundt).

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...