Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det no F@H for linux (evt. Seti@home)? Jeg har en Dual Xeon 2.2 GHz med HT som jeg kun bruker som router, firewall og filserver. Det står for det meste 100% idle på alle "4" cpu'ene. Jeg kjører RedHat9 akkurat nå. Er liksom lite vits at den bare står der. Hadde vært greit å få litt lunk på den så det blir litt varmere i stua;)

 

Fant ut at de hadde en linux versjon. Hvordan får jeg så utnyttet maskina fullt ut? Ser at det er en windows guide for å kjøre flere cpu'er. Hva med linux?

 

Har starta 2 tråder med programmet og den bruker 2 av "4" cpu'er så jeg er med. Kjørte opp med: screen ./Fah...osv. Er det en bedre måte?

 

Brukernavn jeg satte er Atlemann.

 

-Atle

Endret av Atlemann
Lenke til kommentar

Lite forklarende problem.

 

Det virker som den jobber treigere, eller vet du at den gjør det? Høres rart ut.

 

Kan du ikke bare kjøre oppgavebehandling i bakgrunnen mens du er borte og se CPU status når du kommer tilbake igjen? Har den kjørt på 100% hele tiden er det ikke noe å klage over...

Lenke til kommentar
Er det no F@H for linux (evt. Seti@home)? Jeg har en Dual Xeon 2.2 GHz med HT som jeg kun bruker som router, firewall og filserver. Det står for det meste 100% idle på alle "4" cpu'ene. Jeg kjører RedHat9 akkurat nå. Er liksom lite vits at den bare står der. Hadde vært greit å få litt lunk på den så det blir litt varmere i stua;)

 

Fant ut at de hadde en linux versjon. Hvordan får jeg så utnyttet maskina fullt ut? Ser at det er en windows guide for å kjøre flere cpu'er. Hva med linux?

 

Har starta 2 tråder med programmet og den bruker 2 av "4" cpu'er så jeg er med. Kjørte opp med: screen ./Fah...osv. Er det en bedre måte?

 

Brukernavn jeg satte er Atlemann.

 

-Atle

Hva skjer, da? Forventet å se deg i vill klatring oppover på lista, men fant deg ikke? Rebootet maskina og glemt å starte? :D

 

Jeg kjører forøvrig også via screen, funker veldig bra :) Har ikke kommet så langt at jeg har satt opp en oppstarts-jobb enda, så må huske å starte manuelt etter hver reboot...

Lenke til kommentar
HAr nå sent inn 2 Wu, men jeg har ikke fått noen poeng for de på hjemmesidene eller acreditering for å ha hjulpet til, hva er årsaken til dette?

 

Står helt nederst på listene til hw.no teamet (rune_andre) :(

Det tar alltid litt tid før poengene blir oppdatert, men de kommer etter hvert. Hos Stanford kan du vanligvis regne med å få poengene dine med innen en time etter at du har loadet opp noe. Hos extremeoverclocking kan det ta bortimot 5-6 timer før det blir oppdatert...

Lenke til kommentar
HAr nå sent inn 2 Wu, men jeg har ikke fått noen poeng for de på hjemmesidene eller acreditering for å ha hjulpet til, hva er årsaken til dette?

 

Står helt nederst på listene til hw.no teamet (rune_andre) :(

Stanford oppdateres hver hele time, mens Extremeoverclocking oppdateres hver 3.time dvs. kl. 0100, 0400, 0700, 1000, 1300, 1600, 1900 og 2200 norsk tid.

 

Extremeovercklocking henter poengene fra Stanford slik at de først må være med på Stanford sin oppdatering før de kommer med på EO sin liste. Det kan derfor være at poengene blir "liggende over" en oppdatering hos EO dersom registreringen hos Stanford faller sammen med oppdateringen hos EO.

 

Noe ganger kan det også skje at serveren (det er mange) som din WU skal leveres til hos Stanford er nede slik at poengene blir liggende til denne er i drift igjen.

 

Edit: Lagt til litt

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

Hmmm, vi ser stadig flere som melder seg på her. Dette er selvsagt gledelig, men til tross for dette går vår daglige produksjon stadig nedover. Vi er jo nede på 22.000 poeng/dag nå.

 

Kan vennligst noen som har gitt opp si hva som er årsaken til dette? Føler en at det er bortkastet "arbeid", eller forstyrrer det arbeidet på pc'en, eller gjør det maskinen(e) ustabile?

Lenke til kommentar
Noe ganger kan det også skje at serveren (det er mange) som din WU skal leveres til  hos Stanford er nede slik at poengene blir liggende til denne er i drift igjen.

Dette er tilfelle for min del, har hatt 1 WU liggende siden i går som venter på server.

Og serveren står fortsatt oppført som "DOWN"... :hmm:

 

Edit: Men de får kanskje få lov til å våkne der borte først ;)

 

Edit 2: Nå har de våkna og tydeligvis fiksa serveren.

Endret av HawP
Lenke til kommentar
Tja...det tok noen dager å fise gjennom 2 workunits. Satte på 2 screens til så nå kjører alle "4" cpu'ene. Får se hvordan det går nå. Er på lista nå. Ser ut som det tar i underkant av 1/2 time å kjøre 25000 steps pr. screen. Skal det ta så lang tid?

 

-Atle

Nå har jeg ikke prøvd folding@home, men i SETI@home må du sørge for at hver prosess arbeider på hver sin mappe med data (dette gjelder både for windows og *nix), så jeg regner med at det samme gjelder for f@h. Hvis du har fire prosesser som arbeider på de samme filene vil de bare forstyrre hverandre i arbeidet. Blir som om fire mann står og arbeider på én tavle, og hver og en pusser ut det de andre har skrevet for å få plass til sitt arbeid.

 

EDIT: pusset litt på siste setningen.

Endret av EJH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...