Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har gjort det på alle utsatte steder, og det var kun selve plastkappa rundt VRM saken som hadde for lavt tennpunkt og brant opp. Selve VRM komponenten overlevde og fungerer 100% ser det ut til. Vi får se om det er tilfelle når jeg gjør et forsøk på rekorden, som er å nå en PPD på 1 million på 8102. De som vet hva de snakker om mener jeg må opp i 3850MHz før dette skjer. I praklsis vil dette si 3.9GHz siden det ikke lar seg gjøre å klokke mindre enn 100MHz i hvert steg. Jeg tviler på at det er mulig å nå så høyt uten spesielt kjøleutstyr. Mitt mål i første omgang er å nå 3.7GHz og kunne folde stabilt stabilt i min 5%. Strømforbruket ved denne frekvensen vil ligge på 1150W og faren for å svi noe er absolutt til stede. Har hatt sakene oppe i denne hastigheten i 1% før maskinen rebootet. TPF på 8101 vil være omkring 8:34.

 

Med 8102 har den vært oppe i 3.4GHz som ga en TPF på 7:18 og jeg må nå ned til 6:42 for å klare en million PPD.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Har Antec Kühler H2O 620 og romtemperatur ca. 3 - 4 Celsius. Dette holder varmeste kjerne på CPUer omkring 53 - 54 Celsius på 3.7GHz. Problemet var at jeg hadde ikke mere watt å gi med den ene PSUen. Kan sette inn en til og da er ikke strøm i seg selv noe problem. Skal forsøke igjen til uka hvis jeg evt. får ned 8102 igjen.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ikke bra pga PSU eller HK? ax1200 burde tåle 1300 ut fra veggen over lang tid slik jeg ser det :p Det er vel ca 1200 effektivt, som jo er spesifikasjonen.

 

EVGA har kommet med en 1500w PSU, som ser bra ut. Enermax har en i platimax-serien og, samt Lepa G sin 1600w (som vel er Enermax platimax 1500w med annet label).

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1407172

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1042565

 

Just curious, hvilke overganger bruker du til å få den tredje 8pin EPS-kontakten du antageligvis trenger?

Lenke til kommentar

Ikke bra pga PSU eller HK? ax1200 burde tåle 1300 ut fra veggen over lang tid slik jeg ser det :p Det er vel ca 1200 effektivt, som jo er spesifikasjonen.

 

EVGA har kommet med en 1500w PSU, som ser bra ut. Enermax har en i platimax-serien og, samt Lepa G sin 1600w (som vel er Enermax platimax 1500w med annet label).

 

http://www.prisjakt....t.php?p=1407172

 

http://www.prisjakt....t.php?p=1042565

 

Just curious, hvilke overganger bruker du til å få den tredje 8pin EPS-kontakten du antageligvis trenger?

 

Jeg vet jo at den kan avgi 1200W men jeg ville sovet veldig dårlig hvis jeg brukte den slik 24/7! Hovedkortet tåler det vel over kort tid hvis man får kjølt ned alt som kan gå varmt, men dette er jo profesjonelle hovedkort for servere som i utgangspunktet ikke er laget for overklokking. Jeg bruker PCIe til 8pins EPS12.

 

Xeon E5-4650 serveren min har 1400W Platina PSU (i praksis 2 x 1400W redundant) men på stock frekvens bruker den ikke mer enn 700W under max load, som vil være i området der PSU er mest effektiv.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg vet jo at den kan avgi 1200W men jeg ville sovet veldig dårlig hvis jeg brukte den slik 24/7! Hovedkortet tåler det vel over kort tid hvis man får kjølt ned alt som kan gå varmt, men dette er jo profesjonelle hovedkort for servere som i utgangspunktet ikke er laget for overklokking. Jeg bruker PCIe til 8pins EPS12.

Xeon E5-4650 serveren min har 1400W Platina PSU (i praksis 2 x 1400W redundant) men på stock frekvens bruker den ikke mer enn 700W under max load, som vil være i området der PSU er mest effektiv.

Ser den :p går neppe så høyt på effektforbruket pga kursene, muligens for en kort test... sprenger kursene lett... men skal pushe den 2P-riggen litt. Har sinks på VRM, og jeg antar at det var de som ble svidd på 4P-kortet ditt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...