Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ser at det er GPUen som bråker mest, men du burde vel også bytte ut stock CPU kjøleren din? Den lille tassen der kjøler relativt dårlig..

 

Eventuelt flytt maskinen til et mer kjøligere rom hvor den kan surre i fred og ro :)

Vannkjøling kommer snart. Ellers, når jeg ikke folder, bruker jeg pcen til vanlig bruk så å flytte den til et annet rom blir ikke et alternativ da det er ingen flere rom hvor jeg ikke risikerer å vekke opp hele huset bortsett fra garasjen.

Ellers er døren åpen hele tiden, bortsett fra døren bak hovedkort som jeg knapt nok får hverken opp eller igjen på grunn av masse "leftover" ledninger fra strømforsyningen.

 

Fant for øvrig et gammelt ASUS hovedkort :D tror jeg har et skjermkort også en eller annen plass. Blir vel å sette noe opp da!

 

 

Har også et veldig rart problem. I går kveld og i dag morges lå frekvensen til CPU-en på 3331 MHz, altså høyere enn når jeg kjøpte den (3303MHz). Men, tidligere og nå, kjører den rundt 3280MHz? Dette har skjedd etter at jeg begynte å folde..

CPU-en har vært igjennom en kortslutning i hovedkort, men hvorfor skulle dette komme fram først etter at jeg begynte å folde?

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vannkjøling kommer snart. Ellers, når jeg ikke folder, bruker jeg pcen til vanlig bruk så å flytte den til et annet rom blir ikke et alternativ da det er ingen flere rom hvor jeg ikke risikerer å vekke opp hele huset bortsett fra garasjen.

Ellers er døren åpen hele tiden, bortsett fra døren bak hovedkort som jeg knapt nok får hverken opp eller igjen på grunn av masse "leftover" ledninger fra strømforsyningen.

 

Fant for øvrig et gammelt ASUS hovedkort :D tror jeg har et skjermkort også en eller annen plass. Blir vel å sette noe opp da!

 

 

Har også et veldig rart problem. I går kveld og i dag morges lå frekvensen til CPU-en på 3331 MHz, altså høyere enn når jeg kjøpte den (3303MHz). Men, tidligere og nå, kjører den rundt 3280MHz? Dette har skjedd etter at jeg begynte å folde..

CPU-en har vært igjennom en kortslutning i hovedkort, men hvorfor skulle dette komme fram først etter at jeg begynte å folde?

 

Klarer du ikke, eller vil du ikke skjønne at det ikke er cpu som styrer hastigheten?

 

Det vil alltid være små variasjoner på hovedkortet, ettersom fsb vil kunne variere med små marginer. Som igjen slår ut på CPU hastighet. Spesielt visst den står på auto.

Lenke til kommentar

 

 

Klarer du ikke, eller vil du ikke skjønne at det ikke er cpu som styrer hastigheten?

 

Det vil alltid være små variasjoner på hovedkortet, ettersom fsb vil kunne variere med små marginer. Som igjen slår ut på CPU hastighet. Spesielt visst den står på auto.

Har hørt det før, tenkte ikke over det igår. Men den står på 3.3, og BIOS ved oppstart viser 3.3, likevel når jeg sjekker videre i windows står det 3.2...?

Lenke til kommentar

For å spesifisere litt mer her. Multiplieren (33x ved 3.3GHz) forandrer seg ikke (den kan ved turbo), men du har variasjoner i buss hastigheten, som normalt er 100MHz (200 på AMD, og da halvparten på multiplier). Som andre nevner kan hvor stabilt og nærme 100 denne ligger komme an på kvaliteten på hovedkortet. Tolleransene for Sandy og Ivy bridge er ca 3% variasjon (eller sette til) på bussen. Tidligere prosessorarkitekturer, og AMD, kunne man forandre buss hastigheten med betydelig utslag, 30-100% økning ved overklokking om man senket multiplier.

Lenke til kommentar

Både 3280 MHz og 3330 MHz er 3.3 GHz :) Du snakker om variasjoner på 0.85 %, ikke noe alvorlig med andre ord... Det vil alltid være litt variasjoner ute og går, spesielt under høy belastning. Da kommer kvaliteten på hovedkort og dens komponenter inn i bildet.

Takk gud. :D

Nå behøver jeg ikke å bekymre meg, folding her kommer jeg! :D

 

Blir for øvrig å ønske seg masse vifter også. Og et eller annet støvfilter-lignende jeg kan sette istedet for kabinettdøren, er allergisk mot støv så å bare stå foran pcen funker ikke helt. Eller så kan jeg ønske meg en mini støvsuger! :)

 

EDIT: dobbelquote (hvorfor skjer det D:<)

 

Trenger for øvrig å finne noen utrolig bra skjermkort som bare tar 1 ekspansjonsspor. Kjøling vil da bli vannkjøling, så hva nå enn kjøling som følger med kortet har ingen ting å si. Pris: ikke over 10k

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Skjedde noe merkelig etter jeg la inn passkey. søkte på passkeyen og fikk opp at jeg kun har 37919 poeng på HW folding. trykker jeg på linken og får opp flere detaljer så står den rette scoren ca 553000. Poengsummen på laget stemmer med det jeg får opp på detaljene. se vedlegg.

 

Edit: gikk inn en WU og den oppdaterte begge de summene på bildene, lurer på om det er differanse pga feil på siden deres.

post-51098-0-75426700-1355163187_thumb.gif

post-51098-0-56449300-1355166772_thumb.gif

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Er ikke dette fordi at Passkey garanterer poengene dine, altså alle poeng som leveres med en passkey vil for alltid tilhøre passkeyen, men den vil ikke ha tilbakevirkende kraft (slik at du ikke kan ta over poengene til en bruker uten passkey)? Poeng levert uten passkey kan jo bli slettet (slik jeg har forstått det)?

 

Har du forresten fått AMD kortene til å folde igjen? Forstod det slik at problemet nå er løst, men har ikke prøvd selv!

Lenke til kommentar

Loggene mine viser at Xeon E5-4650 riggen min har tygget P8102 helt siden 28 november, og kanskje fra tidligere enn det også, men loggene går ikke lenger tilbake. TPF/PPD har ligget mellom 6:58/945K og 6:48/980K som gir et PPD/Watt forhold på utrolige 1326. Stømforbruket er ikke høyere enn 725W når den tygger 8102.

 

På hardforum jobbes det med å utvikle programvare for å kunne overklokke dette monsteret, så jeg venter i spenning.

 

Edit: Rettet PPD/Watt hvor (fordi jeg ved en feil) jeg hadde brukt strømforbruket fra 6276es 3.0GHz riggen.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

På hardforum jobbes det med å utvikle programvare for å kunne overklokke dette monsteret, så jeg venter i spenning.

 

Gjelder dette bare Socket 2011 4P eller er det mulig for 2P også?

 

Ivy Bridge-EP kan forøvrig bli interessant, ser det snakkes om 12 core Xeons. Forhåpentligvis vil disse fungere i eksisterende hovedkort, og være mulig å overklokke, selv om det kanskje er å håpe på litt mye.

 

48C/96T Ivy Bridge-EP system på 4GHz+ ville gitt en rimelig grei PPD vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Fyrt opp ny riggen. Nytt amd3+ hk med gammel amd3 2kjerna cpu. Ny 620w psu og gtx 580. Strømforbruket har gått ned 50-70w Glemte såklart å notere strømforbruket før eg satt opp ny riggen. så det er på Geirs hukommelse :nei2:

 

Edit Myyyye mindre støy :wee:

Endret av pc`baby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...