Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overklokking av skjermkortet er gøy :D Ligger på 891, har som mål å komme over 900MHz

 

EDIT: Ligger på 900MHz, temp stabil på 59 grader!

EDIT2: Tempen går ned, vipper mellom 57-58 grader :p

 

EDIT3: Fant et anbefalt program for GPU overklokking. Problemet var at jeg umiddelbart så at den hadde byttet om på Core clock og Memory clock. 2,1 GHz for en GPU er vel litt mye, og 900MHz for minne er vel litt lite... Holder meg til Afterburner :)

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Da surrer GPU-en på fullt. Vurderer å få den clocka til 950, må nesten teste det ut. har 915 MHz nå :D Målet er 1GHz, hvis alt går bra. Men memory clocken er på 2100. burde jeg høyne denne mens jeg clocker selve gpuen?

 

EDIT: Legger til at jeg kanskje lar denne kjøre hele natta hvis jeg får romtemperaturen rundt 17-18 grader så det ikke er 30 grader her når jeg står opp. Pcen står på soverommet, ingen annen plass å ha den (enda).

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Da var clocken satt til 900 MHz, som ga 70 grader i FurMark. Tror jeg kan komme opp til 1 GHz med F@H, setter vel opp en profil med det hvis det funker. Men med FurMark vil vel det brenne gpuen XD

 

Setter pcen til å kjøre over natta. Venter bare til jeg har lufta nok til at romtemperaturen blir ca. 18 grader. Blir nok kaldt å sove i natt ja :p -7.2 grader ute, men det går utrolig sent å få ned romtemperaturen. Satser på at pcen varmer opp rommet i løpet av natta :D

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Da har jeg byttet til "GPU only" da CPUen min mista frekvens når F@H kjørte. Skal prøve å sette den på igjen hvis jeg får vannkjøling. GPU-en har et fantastisk og bråkete kjølesystem, og tempen holder seg rundt 50-60 grader. Nå kan den kjøre natta lang :D Med mindre jeg blir gal av denne støyen

Så lenge du ikke får over 90C i furmark er det bare å klokke videre til kortet ikke vil høyere, og så senker du viftehastigheten til du treffer 90C under folding. Da får du en temp skjermkortet kan overleve en lang stund, og minimerer støy. Vær obs på at du kanskje må klokke ned 5-10mhz for å få det 24/7 stabilt i forhold til hva som går maks i furmark.

Lenke til kommentar

Fått ned noen av de nye GPU WUene (8073 og 8074)

 

Ingen qrb på disse

GTX 690 (8073): 29105 PPD, Base credit 3874, TPF 1:55

GTX 460 (8074): 15568 PPD, Base credit 3874, TPF 3:35

 

Går utifra PPD-verdien som v7 gir, prosjektene er ikke lagt ut i psummaryC, så HFM får bare "0".

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar

Så lenge du ikke får over 90C i furmark er det bare å klokke videre til kortet ikke vil høyere, og så senker du viftehastigheten til du treffer 90C under folding. Da får du en temp skjermkortet kan overleve en lang stund, og minimerer støy. Vær obs på at du kanskje må klokke ned 5-10mhz for å få det 24/7 stabilt i forhold til hva som går maks i furmark.

Kjørte den ikke hele natta, men har planer om å kjøre den 24/7 til søndag. Takker for svar! :D

Lenke til kommentar

Hvor ville folding at home prosjektet rangert på supercomputer lista?

 

Hvis du ser på denne linken ser du at F@H sin ytelse kan måles på mange måter. Hvis vi tar x86 FLOPS vil systemet ligge på 5. plass. Hvis vi ser på native FLOPS vil systemet ligge på 6. plass.

 

http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=osstats2

 

Top listene: http://www.top500.org/lists/2012/11/

 

Husk også at F@H kjører KONTINUERLIG om natten og dagen, uke etter uke, og ytelse måles ikke i "Peak" i motsetning til på supercomputere. Folding@Home sitt peak er over 10000 x86 Peta FLOPS.

Lenke til kommentar

CasterAnd, om det ikke er stor forskjell i viftestøy fra 90C til 85C eller 80C er det kanskje mer behaglig for deg å vite at du ligger i et område skjermkortet liker bedre. Det jeg har gjort med mine tidligere skjermkort er å overklokke de så langt det går med 100% viftehastighet for å teste, og så senke viftehastigheten til der skjermkortet er ved samme volum som kabinettviftene. For kortet jeg har nå gir det opp til rundt 70C i spill.

Med 4870x2 kunne jeg ikke overklokke uten å ha 100% viftehastighet. Etter et halvt års tid traff det 100C under spilling med 100% viftehastighet, selv ved stock, pga kjøleren spiste støv og ble ikke blåst ordentlig ren med trykkluft. Jeg pensjonerte kortet etter et års tid fordi det bråket alt for mye, selv ved idle var det godt hørbart (dårlig strømsparing tilbake da).

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Lagt inn ein bestilling på amd3+ hk og 620w strømforsyning så eg får satt opp ein maskin som kan folde med 2 gpuer. Bruke den par år gamle 3 kjerna amd prosessoren te eg får råd te ein 8 kjerna.

Satse på 5 skjermkort og 2 prosessorer som folde.

 

 

 

Kansje eg kan holde tritt med gnark da..... :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...