Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Begynner å bli en stund siden jeg var inne her sist, og tråden har jo vokst hensynsløst. Jeg har (som mange andre) tatt opp folding igjen fordi jeg syns tall er artig, og ikke minst fordi det er greit å utnytte HW for å få litt varme på kontoret....

 

Jeg har "gått meg vill" i all dokumentasjon, og trenger litt assistanse på hvordan jeg skal sette opp riggen min.

Kjører 2x(SLI) GTX480 (1536MB) og i7-860 på et Asus Maximus III Extreme. 8 GB systemminne.

Har testet litt forskjellig, men tror det er rom for inflasjon i antall PPD....

 

Jeg har også en gammel rigg med en Intel prosessor type E6400 eller no i den duren og GTS8800 som kan brukes til å kverne litt tall.

 

Noen tips så jeg slipper å tråle gjennom 950 sider :xmas: ?

Endret av oceana
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oceana

 

Alt er veldig forenklet nå, men en del justeringer kan foretas for å få tilgang til WUer som kan gi mer PPD. Jeg lister opp i en rekkefølge du kan følge hvis du bruker Windows.

 

1. Last ned f@h klienten her: Windows All versions Evt. her: http://folding.stanf...nglish/HomePage Installasjonen er selvforklarende.

 

2. Du trenger passkey, fås her: http://fah-web.stanf...n/getpasskey.py

3. Guide for å forbedre config av GPU v7 klienten: #1

4. Skift til ver. 2.22 av f@h klienten, last ned her: #308 Se bruksanvisning på samme side.

5. Resett klienten, og du vil evt få tilgang til beta ved neste jobb hvis du har litt flaks.

Det skulle være omtrent det hele og velkommen tilbake i laget. Spør hvis det er mer du trenger.

 

Update: Det kan se ut som PG har satt en stopper for nedgradering av FAHcore15 til ver. 2.22. Sikkert fordi de ikke synes noe om økningen i PPD dette trikset gjorde. Da kan man rett og slett bare se bort fra pkt. 4 over. Les mer her: http://hardforum.com...#post1039387825

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det man får ut av det er vel at man får download-tidspunkt 1-2 minutter senere. Som da vil si et par ppd ekstra. Noe annet kan jeg ikke se man kommer ut av det med.

 

Si TPF er på 1:45, tid for å laste ned wu er 0:25

Da vil man altså spare 1:20 på å laste ned wu på 100% enn på 99% (som er default)

 

som da vil si at man får en TPF som er 0,8 sekunder bedre .. Sånn utifra et bonus-utregningspunkt.

 

Kanskje mine utregninger er feil, sittet med eksamensforberedelser i hele dag. Hodet er fullt :p

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar

Hei. Lurer på en liten ting: Hva kan det være som setter ned CPU-clocken min mens jeg kjører F@H? Det blir temmelig varmt, men er det noe galt at den settes ned? Multiplikatoren er satt til 33 som burde gi 3.3, istedet fortsetter den sakte mot 3.2 ghz.. Håper på vannkjøling til jul :)

EDIT: Da var det en liten pause her og så kom det inn noe nytt. Feil knapp :L Hadde håpet å kunne kjøre til rundt 6-7 imorra tidlig for å bli ferdig med det jeg har :p

Du alias, du kunne vel ikke tenke deg å poste noen utsidebilder på riggene tilsammen? :D

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Baijs. Virker som om Stanford har satt force core update på WU 8057 her nå. La merke til at den hadde sunket til 87K ppd (Ligger vanligvis på rundt 170K med 2.22) med 560-kortet ....

 

Og jeg fikk nå problemet med core update-"freezen" når jeg la inn core 2.22 igjen....

Så får se hvordan dette går på de to andre riggene her hvis de får ned en beta-oppgave.

Hvis det samme skjer der bare driter jeg i hele core 2.22 og kjører heller med 2.25 og satser på at de kommer med en som er bedre optimalisert for alt om ikke så alt for lenge ..

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar

Baijs. Virker som om Stanford har satt force core update på 560-kortet her nå. La merke til at den hadde sunket til 87K ppd (Ligger vanligvis på rundt 170K med 2.22) ....

 

Og jeg fikk nå problemet med core update-"freezen" når jeg la inn core 2.22 igjen....

Så får se hvordan dette går på de to andre riggene her hvis de får ned en beta-oppgave.

Hvis det samme skjer der bare driter jeg i hele core 2.22 og kjører heller med 2.25 og satser på at de kommer med en som er bedre optimalisert for alt om ikke så alt for lenge ..

 

Løsningen for de som kjører Fermi (non-Kepler) finnes her: #351

Lenke til kommentar

Jo, men ved å pause 80xx og slippe på plass 2.22 og starte igjen får du mer fart på disse. Det er litt jobb, men vel verdt det hvis man er til stede.

 

Jeg fikk en økning i PPD på 46% med 2.22 på 8057 med 560Ti, fra 122K til 178K (som beste), og hvis økningen er lik på alle 80xx så gjør jeg det.

 

Denne funksjonen i HFM.NET er fin til å sammenligne variasjoner i ellers like WUer: post-53451-0-82733100-1354666482_thumb.jpg

 

Antall run stemmer som vanlig aldri i statistikken.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Jo, men ved å pause 80xx og slippe på plass 2.22 og starte igjen får du mer fart på disse. Det er litt jobb, men vel verdt det hvis man er til stede.

Gjør du det manuelt med filkopiering, eller lager du et enkelt script? (.bat kopiering script?)

Å pause klienten, kopiere, og så starte klienten igjen blir noe vanskeligere, men kan også gjøres automatisert om du har klienten plassert en fast plass på skjermen (simulere musebevegelse og klikk). Jeg har ikke sjekket hvordan man gjør det, men har en kamerat som laget en aimbot for CSS for morroskyld på videregående, så det kan ikke være så vanskelig om man går inn for det. Med samme tankegangen burde det også være mulig å la programmet kjøre i bakgrunn med lange sleep sykluser og våkne for å sample "PRCG ####" hver X minutter og kjøre replace core koden når den finner 8057. Om man gjør sampling og klikking simulert slik vil det kreve at F@H klient vinduet alltid er synlig og ligger på samme sted på skjermen, men det burde gå dedikerte folding rigger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...